MuscleMeat

Hulp nodig aanpassing schema.

JurreJ

Novice
Waardering
0
Lengte
1m96
Massa
100kg
Vetpercentage
15%
Hey het is weer eens tijd om schema aan te passen en ik weet niet precies hoeveel oefeningen ik per spiergroep moet veranderen. Overigens train ik 2 keer in de week biceps sinds kort omdat deze spiergroep wat extra aandacht verijst. Ik wil overigens ook graag weer deadlifts toevoegen maar ben niet zeker in welke training ik ze moet stoppen. Ik wil overigens meer aan mijn armen werken heeft iemand misschien suggesties voor iets andere verdeling?
Momenteel train ik 3 tot 4 keer in de week als volgt.

training 1:Borst-biceps
Flat dumbbell press 3x8/15
incline dumbbell press 3x 8/15
cable flyes low 3x8/15
flyes op machine 3x8/15

ezbarbell curl 4x10/15
dumbbell curl 4x10/15
hammercurl 4x10/15

training 2:rug triceps
bend over row 3x8/12
lat pulldown breed 3x8/15
lat puldown trianglegrip 3x8/15
saw 3x8/15

dips met 2 bankjes en gewicht op schoot 4x10/15
skull crushers 4x10/15
reverse grip tricep extension cable 4x10/15

Training3: Benen buik
squat 3x8/14
leg extension 3x8/14
hamstring curl 3x8/14
calve raise 3 x 10/20

training 4: Schouders bicep
Barbell schoulderpress 3x8/15
front raise 3x8/15
weet niet hoe deze heet soort flyes maar dan voorovergebogen voor achterkant schouders 3x8/15
schrugs 3x8/20
biceps hetzelfde als bij 1

"weet niet hoe deze heet soort flyes maar dan voorovergebogen voor achterkant schouders 3x8/15"
Rear delt flyes.

Maak je niet zo druk over je armen, die lopen voor jezelf optisch zo goed als altijd achter. Afhankelijk van de hoek van je low cable flyes zou ik die vervangen door chest dips. De meeste mensen doen die flyes met pulleys die tegen de grond aan zitten en daarmee doe je eigenlijk verkapte front raises. Pas als je de pulleys kan verstellen tot je onderrug heeft het zin om ze voor de borst te doen.

EZ-bar curls zou ik vervangen door de gewone barbell curl. Door de stand van je polsen bereik je met de EZ nooit een complete contractie van je biceps. Hammer curls zou ik ook achterwege laten, doe dan incline dumbbell curls of preacher curls.

Als je pull-ups kan doen zou ik die boven lat pulldowns verkiezen. Meningen verschillen over het verschil van beiden, maar in mijn optiek zijn pull-ups beter aangezien je een vaste positie houdt ten opzichte van de lat pulldown.

Aangezien ik de deadlift geen goede massabouwer vind, vind ik een variant daarop dat zeker wel: de RDL. Voeg die in je benentraining toe, een goede oefening voor je hamstrings. Hoeft niet als je quads significant sterker zijn dan je hamstrings, maar dat betwijfel ik. Reverse grip tricep extensions zou ik eruit knikkeren. Reverse grip voegt niets toe, integendeel zelfs. Kies voor CGBP. Doe je je calf raises staand of zittend? Staand heeft namelijk de voorkeur, het beste is natuurlijk beide.

• Topic Starter Topic Starter
De calf raises doe ik staand, en voor biceps pak ik ez bar omdat ik bij de rechte stang een soort steek kreeg in mn onderarm in de buurt van m'n ellepijp voelde als een pees.

De calf raises doe ik staand, en voor biceps pak ik ez bar omdat ik bij de rechte stang een soort steek kreeg in mn onderarm in de buurt van m'n ellepijp voelde als een pees.
Tendonitis. Heb je dat ook met normale supinated bicep curls en chin-ups?

Terug
Naar boven