MuscleMeat

Hulp nodig met kleine cut

maurits123

Cool Novice
Waardering
7
Lengte
1m79
Massa
75kg
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om ongeveer een maandje lang te cutten (wil ongeveer 3-4 kilo eraf cutten) en ik zoek wat feedback op m'n voedingsschema. Ik heb nooit echt een voedingsschema gehad, gewoon elke maaltijd gezond gegeten, al zo'n 10 kilo afgevallen en wat spier gepakt, maar dit vetverlies was over een aardig lange periode (+/- 1,5 jaar) dus nu wil ik het wat serieuzer aan pakken.
Ik heb uitgerekend dat m'n onderhoud op zo'n 1900 cal zit, en met de activiteitenfactor rond de 2500.
Mijn voedingsschema ziet er nu zo uit:

Maaltijd 1 Hoeveelheid Cal E K V
Whey (1,5 scoop) 42g 165 33/3,75/2,1
Brinta 50g 173,5 5,5/33/1
Water 400ml - - - -

Maaltijd 2
Volkoren brood 2x 147,6 5/26/2
Pindakaas 2x 15g 188 7,8/5/15

Maaltijd 3
Volkoren brood 2x 147,6 5/26/2
Pindakaas 2x 15g 188 7,8/5/15

Maaltijd 4
Whey 42g 165 33/3,75/2,1
Banaan 1x 86 1/19

Maaltijd 5
Avondeten, verschilt per dag

Maaltijd 6
Magere kwark 500g 275 47,5/17,5

Totaal cal:1535,7 145,6/139/39,2

Voedingswaarden heb ik van voedingswaardetabel.nl, dus kan allemaal net wat afwijken etc, maar dit is het idee ongeveer. Avondeten staat er niet bij, omdat dit per dag verschilt, maar het is bijna altijd rijst + kip/zalm/vlees + groenten of met aardappels oid, dus dat lijkt me prima. Ik ga proberen om goed bij te houden hoeveel ik ook binnen krijg bij het avondeten, en ga ervoor zorgen dat dit gemiddeld rond de 500 cal komt te liggen, zodat ik over de hele dag rond de 2000 cal zit.

Verder volg ik een 3 daags split schema, en doe na elke KT training 30-60 min cardio. Zit eraan te denken om een extra dag van cardio toe te voegen, waarop ik dan ook zo'n 60 min cardio zou doen.

Ook fiets ik elke dag gemiddeld 20km, sommige dagen zelfs rond de 35km.

Wat vinden jullie hier van? Alle hulp/opmerkingen zijn welkom :D

Je fietst iedere dag rond de 20 of 35km? dan is dat toch genoeg als cardio lijkt mij

• Topic Starter Topic Starter
Je fietst iedere dag rond de 20 of 35km? dan is dat toch genoeg als cardio lijkt mij

Good point.

Heb vaak ook geen zin in cardio, KT zuigt meestal m'n energie al wel weg, dus dat wordt vaak maar 1-2x cardio.

Verder nog aanmerkingen op m'n voeding?

1000kcal onder je behoefde is teveel denk ik, probeer op onderhoud te eten en met cardio in een negatieve zone te komen.

SUcces

1000kcal onder je behoefde is teveel denk ik, probeer op onderhoud te eten en met cardio in een negatieve zone te komen.

SUcces

Die 1500 cal is zonder avondeten, wat meestal wel rond de 500 cal zal liggen, dus tekort komt waarschijnlijk op 500 per dag, dat is toch niet te veel?
Wat vind je verder van de voeding zelf, ziet het er goed uit?

bump. heb nog advies nodig over voeding, of dit goed is, en wat ik beter kan doen etc!

hulp wordt zeer gewaardeerd!

voeding is goed.

be patient. probeer dit gewoon een paar weken. Als je geen vet verliest kun je altijd nog wat zaken in calorien of je cardio nog wat opschroeven. Er zijn we rihctlijnen voor wat wel en niet werkt, maar je zult toch voor jezelf uit moeten vinden wat bij jouw lichaam werkt...

be patient. Probeer dit gewoon een paar weken. Als je geen vet verliest kun je altijd nog wat zaken in calorien of je cardio nog wat opschroeven. Er zijn we rihctlijnen voor wat wel en niet werkt, maar je zult toch voor jezelf uit moeten vinden wat bij jouw lichaam werkt...

+1

Terug
Naar boven