Fitness Seller

Hulp nodig met voedingsschema

xMiss

Novice
Waardering
0
Lengte
1m60
Massa
45kg
Goedemiddag allemaal ! Ik heb een vraagje, ik wil dus graag gezond gaan eten als in aan mijn behoefte komen op een gezonde manier. Nu ben ik het hele internet over gegaan maar het lukt mij niet om een goed voedingsschema samen te stellen dus ik vroeg me af of jullie mij willen helpen. Ik wil hier ook bij gaan sporten maar ik doe op het moment niks omdat ik onstoken kraakbeen in mijn knie heb. Dus vroeg ik mij ook af of jullie een trainschema voor mij kunnen samenstellen. Ik wil een full body workout doen, puur om gezond bezig te zijn. En als ik daar dan wat dikkere benen van krijg is dat mooi meegenomen. Ik ben 16 jaar, rond de 1,60 en 45 kg. Op het moment eet ik erg slecht, deelsomdat ik s'ochtends misselijk ben. Ik sta op om 06:45 en eet crackers om 10:30 of 12:50. Daarna eet ik avondeten (groente, aardappel en vlees) en s'avonds meestal wat lekkers. Nu besef ik dus dat dit echt niet kan en ik gezonder moet gaan leven. Hulp is hard nodig voor schema's !! Mvg, xMiss

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Hier kom ik al een stuk verder mee, top !
Bedankt !

---------- Toegevoegd om 10:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:37 ----------

Oke ik heb nu het aantal caloriën per maaltijd, zou jij mij kunnen vertellen of die verdeling goed is of dat dat nog wat anders moet ?

1. 07:00 (276)
2. 10:00 (240)
3. 13:00 (276)
4. 16:00 (240)
5. 19:00 (276)
6. 22:00 (240)

Hier kom ik al een stuk verder mee, top !
Bedankt !

---------- Toegevoegd om 10:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:37 ----------

Oke ik heb nu het aantal caloriën per maaltijd, zou jij mij kunnen vertellen of die verdeling goed is of dat dat nog wat anders moet ?

1. 07:00 (276)
2. 10:00 (240)
3. 13:00 (276)
4. 16:00 (240)
5. 19:00 (276)
6. 22:00 (240)

Dat is afhankelijk van je energiebehoefte, verbruik en doel.. Wat heb je berekend en hoe ben je hieraan gekomen? Rekening gehouden met de sporttoeslag?

• Topic Starter Topic Starter
Energie behoefte = 1290,108 (berekend via jou links). En die '276' en '240' zijn dan +20% omdat dat werd aangeraden als je niet wilt afvallen.
Met mijn verbruik bedoel je hoeveel ik sport enzo toch ? Naja dat is vrij weinig want ik ga op de scooter naar school, en sport niet.
Het doel is gezond aan mijn eetbehoefte te komen dus eerder aankomen dan afvallen maar van mij hoeft dat beide niet.
Ik heb nog geen rekening gehouden met sporttoeslag.
Dan nog 4 vraagjes :
- moet ik niet bij het onbijt meer eten dan het avondeten i.p.v. beide 276?
-Daarbij komt wel dat ik bezig met een sportschema, hoe bereken ik hoeveel extra ik dan moet eten?
-Hoe moet ik eten uitkiezen per maaltijd (qua zuivel, vlees, groente etc.)?
-Ik zat te kijken bij de waarden van een sneetje bruin brood en er stond 220 kcal en k=42;v=1,5;e=9. Betekend dit dan dat er per 220 kcal zoveel k,v, en e inzitten of dat er naast die 220 kcal nog k=42;v=1,5;e=9 inzit?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven