Fitness Seller

Hulp Nodig

SonnyB4

Novice
Waardering
0
Lengte
1m94
Massa
80kg
hey,

ik ben Sonny 13 jaar en ik weeg 77 kilo en met 1,80 lang
ik ben van plan te gaan trainen, ik ben van nature al heel erg breedt en
me benen zijn ook erg lang en sterk alleen me boven lichaam is erg slap
als ik spring schudt alles heen en weer, ik ben niet echt dik maar het
is meer gewoon slap, dus ik wil gaan trainen met gewichten zodat het allemaal
strakker en gespierder word maar, ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen
wat ik nu doe is, elke dag opdrukken met knieen en dan handen dicht bij elkaar 10 keer
en handen ver uit elkaar tien keer, dan ga ik op me rug liggen en doe ik me knieen een beetje om hoog en dan ga ik met me buik zegmaar naar boven (buikspieroefening) en dat ook 10 keer, dan ga ik op me buik liggen en ga ik mezelf holmaken en dat probeer
ik dan eventjes vol te houden, daarna ga ik met me dumbbell van 4 kilo trainen, dat doe ik door op de rand van mijn bed te gaan zitten en dan me benen ver van elkaar te zetten en dan zet ik mijn bovenarm op mijn boven been en til ik me dumbbell op en neer en dat ook 10 keer, dat doe ik dan ook met links, dan ga ik weer op de rand van me bed zitten en dan dumbbell achter me rug en dan bovenwaarts de lucht in te tillen zegmaar en dan voel ik erg me triceps, dan ga ik staan en doe ik mijn dumbbell nast me en til ik hem omhoog naar boven en naar rechts voor me schouders en dan ga ik op het laatst ook nog 15 keer op en neer van de trap en dan ga ik douche...
ik vraag me af of dit een goeie oefening is, mijn eten is niet erg veel zoals vandaag at ik dit:
s'ochtends kipfilet me komkommer bruinbrood x2, s'middags zelfde + extran (een nieuwe soort die weinig suiker heeft), en dan om 4 uur een kip van de slager en avondeten een kip + gebakken aardappels met schashlicksaus en sla ... ik hoop dat jullie me wat tips willen geven.. ik train trouwens thuis :D hehe

Vrij groot voor je leeftijd! Ga echt een rustig lezen in die vorige link en gebruik de zoekfunctie van dit forum bij de daar genoemde oefeningen. En stel gewoon maar vragen.

En denk je ook aan cardio, hardlopen bijvoorbeeld of een andere leuke sport. Is ook belangrijk.

(En graag met hoofdletters en punten schrijven, het is nu 1 hele lange zin die niet goed door te komen is. Dat is voor ons makkelijker reageren)

• Topic Starter Topic Starter
wat is precies een cardio?? en is mijn training wel goed???

Jij eet vet weinig joh, mag wel 3 keer zo veel....

waarom zou ik nog meer gaan eten want dan kost het nog meer tijd om het te verbranden en ben breed genoeg om zegmaar (bodybuilder) te worden

doe het licht alsjeblieft uit voor deze jongen!

je bent geen bodybuilder gast, ga eten word groot! mensen wegen hier 130kg met jou lengte dus kom niet praten en begin te lezen!@

ik bedoel van, waarom zou je meer eten? dat doe je toch als je jezelf dun vind en breder wilt worden... en pls chill een beetje man

Ik denk (weet zeker) dat je het niet snapt.

Je botstructuur kan best breed gebouwd zijn maar spiermassa zal er bij 77kg met 1.80m niet opzitten. Je moet meer eten omdat je alleen op deze manier spiermassa kan opbouwen. Heeft dat dan iets met eten te maken vraag je je af? Ja alles! Lees eens alle sticky topics in de secties waarvan je nog niet veel weet (waarschijnlijk allemaal).

aha thx lol ja die stickys heb ik niet helemaal gelezen of overheen gelezen miss xD :P maare wat vinden jullie van hoe ik train dan? ik doe het iedere dag behalve weekend

Misschien toch beter een sportschool

Ik trainde eerst ook thuis met haltertjes maar achteraf vind ik het verspilde tijd!

ik ben ook opzoek geweest naar sportscholen alleen overal in mijn regio zeiden ze dat er dan een ouder of iemand bij moet zijn alleen dat kan niet want me vader is gescheiden en daar ben ik alleen in het weekend dus moet ik het thuis doen :S

gewoon emand als jou verzorger laten optreden.. klaar

gaat niet lukken :S

Oke veel ontwijkende antwoorden, ik zal eens proberen om wat tips te geven:

- je moet veel eten omdat je lichaam massa moet hebben om om te zetten in spieren. Als je gewoon eet zal je lichaam minder spieren kunnen aanmaken, omdat het weinig stoffen binnenkrijgt.
- je manier van trainen is wat eenzijdig, train alle spieren en koop wat zwaardere halters
(natuurlijk enkel als je de techniek 100% juist hebt, anders heb je kans op blessures)

probeer eens het rippetoe programma:

Week 1:

Monday - Workout A
Wednesday -Workout B
Friday - Workout A

Week 2:

Monday - Workout B
Wednesday - Workout A
Friday - Workout B

Etc.

For the actual workouts read below:

Note: This doesn’t include warm-up sets

**Means this is OPTIONAL**

Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift
**2x8 Dips (if you cant do these or no assist machine then do Decline Dumbbell Bench Press with your hands Facing each other)

Workout B
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Pendlay or Bent Rows (or power cleans)
**2x8 Chin-ups (recommended mainly if doing the cleans)

dit begrijp je toch wel, het is geen moeilijk engels :p de oefeningen kan je vinden op google images als je de naam intypt

ik kan dit niet doen omdat ik ten eerste geen halterstang heb en ten tweede thuis train en ik heb alleen 1 dumbbell van 4 kilo

tja dan kun je ook niet echt veel doen.
dan zou ik eens wat meer ijzer kopen wil je het beetje serieus doen. met een stang en bankje kun je al vet veel oefeningen doen!

k´heb ut geld niet :S

welke halterstang is ut beste voor mij want ben 1,80

Terug
Naar boven