Fitness Seller

huurgeschil met huisbaas en bemiddelaar

ah net even een puntencheck gedaan en we betalen ook nog eens veel te veel huur

Dat geldt niet meer voor geliberaliseerde woningen ook al kan je nog wel laten toetsen bij de huurcommissie of die huurprijs terecht geliberaliseerd is.

Op hoeveel punten kom je uit?

Niet bij panden in de geliberaliseerde prijsklasse. De verhuurder kan zelfs bepalen met hoeveel Euro's hij de huur verhoogd, hij is niet gebonden aan het jaarlijks vastgestelde percentage.

Wie als Rockefeller wil wonen, moet niet klagen.

Wel binnen zes maanden na aangaan van huurcontract. aantal punten geeft aan of iets in de vrije markt hoort of niet.

als het in de vrije markt hoort, dan mag de verhuurder daarna doen wat hij wil. als het daar niet in hoort, moet hij zich aan de regels houden.

Dat geldt niet meer voor geliberaliseerde woningen ook al kan je nog wel laten toetsen bij de huurcommissie of die huurprijs terecht geliberaliseerd is.

Op hoeveel punten kom je uit?

Na een huur van 6 maanden, ook niet echt gunstig maarja...

Wel binnen zes maanden na aangaan van huurcontract. aantal punten geeft aan of iets in de vrije markt hoort of niet.

als het in de vrije markt hoort, dan mag de verhuurder daarna doen wat hij wil. als het daar niet in hoort, moet hij zich aan de regels houden.

Aantal punten bepaalt de huurprijs en alles boven € 647,53 is geliberaliseerd.

Laatst bewerkt:
Na een huur van 6 maanden, ook niet echt gunstig maarja...

Binnen 6 maanden laten toetsen. Ik vermoed overigens dat de huurprijs wel terecht in het geliberaliseerde gedeelte valt en dan heb je ook niks aan de toetsing. Zo'n verhuurder toetst meestal zelf ook wel of de huurprijs op puntenbasis boven de geliberaliseerde grens valt. Daarna is er de vrijheid om te vragen wat de markt er voor wil geven.

Ik zou in ieder geval geen huur betalen, een bouwput valt niet onder kleine herstellen. Mits deze bepalingen wel van toepassing zijn, kan ik op dit moment niet bevestigen, zou ik moeten nakijken.

Vergeet overigens niet dat jij bij puntenberekeningen ook de woonomgeving moet meenemen, de eventuele buitenruimten, de isolatie, sanitair, radiatoren etc. Kan snel oplopen en als je woning een woonoppervlakte heeft boven de 80 vierkante meter zit je al snel boven de geliberaliseerde huurgrens. Zeker als er diverse voorzieningen zijn ingebouwd. Een bad tikt al hard aan, net zoals een goede buurt of een groot balkon.

---------- Toegevoegd om 15:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:09 ----------

Ik zou in ieder geval geen huur betalen, een bouwput valt niet onder kleine herstellen. Mits deze bepalingen wel van toepassing zijn, kan ik op dit moment niet bevestigen, zou ik moeten nakijken.

Moet je wel de verhuurder al een keer in gebreke hebben gesteld. Je hebt geen poot om op te staan als hij nu alle klachten verhelpt en als je daarvoor zelf geen actie hebt ondernomen.

Is de topicstarter 'basharrie ' ?

• Topic Starter Topic Starter
yes op meerdere fora gezet ' CC '

Heb de eigenaar al eerder in gebreke gesteld dmv aangetekende brief. Ik kom uit op een puntentelling van rond de 80 punten (140 is de grens voor geliberaliseerde huur). Heb het even snel gedaan dus weet niet hoe accuraat het is. Heb voor volgende week een afspraak met een advocaat dus dan gaat het beter.

De toepassing leven als rockafeller gaat niet helemaal op natuurlijk. Wij zijn ook gewoon studenten (en dat is lastig woonruimte vinden als je samen wilt wonen en geen punten hebt). We zijn ook helemaal niet onredelijk, we willen gewoon dat er duidelijke communicatie plaatsvindt en dat onkosten betaald worden. Verder gewoon de basis als tv en internet aansluiting, en drempels zodat je niet de godsganse dag aan het vegen bent. Ook dat ze even laten weten wanneer ze aan het werk gaan in je woning ipv zomaar naar binnen gaan enz. Ze hebben het gewoon ontzettend slecht aangepakt van begin af aan. Voor de duidelijkheid, alle zes de appartementen hebben het zelfde verhaal.

Even snel een puntentelling doen gaat niet werken, dat is een klusje dat wel enige accuratesse vereist. Maar goed misschien toch maar de huurprijs laten toetsen bij de huurcommissie. Dit is een eerste verhuring als ik het zo lees en de panden zijn dus direct als geliberaliseerde woning aangeboden.

Als je de verhuurder reeds eerder in gebreke hebt gesteld kom je al een heel eind verder. Als ze niet binnen een redelijke termijn (40 dagen) de gebreken verhelpen dan mag je de huursom van jouw kant verlagen of zelfs inhouden. Die 40 dagen geteld vanaf het moment dat je een eerste keer melding hebt gemaakt van de gebreken.

Dit is inderdaad een eerste verhuring ERICR en de panden zijn inderdaad direct als geliberaliseerde woning aangeboden. Wij zijn overigens de enige van de zes appartementen die alles hebben betaald. Wij wouden ons aan onze kant van de afspraken houden met het idee dat alle gemaakte kosten en ongemak vergoed zouden gaan worden. Misschien moeten we het ook wel meer zoeken in de geleverde prestatie van de bemiddelaar. 1 maand huur bemiddelingskosten plus adm en btw vind ik too much voor de prestatie die hij heeft geleverd. Hij heeft ons 6 keer een datum beloofd om de sleutel te komen halen en elke keer was hij niet aanwezig, zou die hem wel door de brievenbus gooien of reageerde hij helemaal niet.. Uiteindelijk de sleutel gekregen voor een pand waar nog ontzettend veel aan moest gebeuren. Spullen verhuist, met het vertrouwen dat de werklui er niet aan kwamen (zoals eerder vermeld is de post van mijn vriendin open gemaakt en de simkaart er uit gestolen!).

Ach misschien gaat het op deze manier ook wel goed komen. Maar het irriteert me gewoon mateloos dat ze zo grof omgaan met hun huurders.

Vergeet overigens niet dat jij bij puntenberekeningen ook de woonomgeving moet meenemen, de eventuele buitenruimten, de isolatie, sanitair, radiatoren etc. Kan snel oplopen en als je woning een woonoppervlakte heeft boven de 80 vierkante meter zit je al snel boven de geliberaliseerde huurgrens. Zeker als er diverse voorzieningen zijn ingebouwd. Een bad tikt al hard aan, net zoals een goede buurt of een groot balkon.

---------- Toegevoegd om 15:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:09 ----------

Moet je wel de verhuurder al een keer in gebreke hebben gesteld. Je hebt geen poot om op te staan als hij nu alle klachten verhelpt en als je daarvoor zelf geen actie hebt ondernomen.

Dat klopt ;) .

yes op meerdere fora gezet ' CC '

Heb de eigenaar al eerder in gebreke gesteld dmv aangetekende brief. Ik kom uit op een puntentelling van rond de 80 punten (140 is de grens voor geliberaliseerde huur). Heb het even snel gedaan dus weet niet hoe accuraat het is. Heb voor volgende week een afspraak met een advocaat dus dan gaat het beter.

De toepassing leven als rockafeller gaat niet helemaal op natuurlijk. Wij zijn ook gewoon studenten (en dat is lastig woonruimte vinden als je samen wilt wonen en geen punten hebt). We zijn ook helemaal niet onredelijk, we willen gewoon dat er duidelijke communicatie plaatsvindt en dat onkosten betaald worden. Verder gewoon de basis als tv en internet aansluiting, en drempels zodat je niet de godsganse dag aan het vegen bent. Ook dat ze even laten weten wanneer ze aan het werk gaan in je woning ipv zomaar naar binnen gaan enz. Ze hebben het gewoon ontzettend slecht aangepakt van begin af aan. Voor de duidelijkheid, alle zes de appartementen hebben het zelfde verhaal.

Nou, dat gaat wel degelijk op. Voor een dergelijke huurwoning vragen ze al gauw een jaar salaris van ruim boven de 30000 Euro in ieder geval in de omgeving waar ik woon.

het is een simpel appartement van 45 a 50 m2 met 1 slaapkamer en een ingebouwde keuken verder geen balkon of wat dan ook. Staat wel in een mooie wijk verder, maar de meeste sociale woningen voor de helft van het geld zijn even mooi dan wel mooier..

het is een simpel appartement van 45 a 50 m2 met 1 slaapkamer en een ingebouwde keuken verder geen balkon of wat dan ook. Staat wel in een mooie wijk verder, maar de meeste sociale woningen voor de helft van het geld zijn even mooi dan wel mooier..

Laat die huurprijs dus zo snel mogelijk toetsen. Er zijn al 2 maanden voorbij nu, 4 maanden te gaan nog.

Als jouw verhaal klopt dan is die verhuurder de klos (x 6).

Laat die huurprijs dus zo snel mogelijk toetsen. Er zijn al 2 maanden voorbij nu, 4 maanden te gaan nog.

Als jouw verhaal klopt dan is die verhuurder de klos (x 6).

juist. altijd laten toetsen binnen 6 maanden. ik ken uit mijn studententijd genoeg verhalen van mensen die de huur fors verlaagd hebben gekregen. (ook die initieel in de vrije markt zaten)

Terug
Naar boven