AndroidHealthClinic

Hypertrofie bereiken dmv 1 werkset?

Rah Rah Man

Ripped Bodybuilder
Waardering
338
Lengte
1m71
Massa
90kg
Dat is dus mijn vraag.

Ik train nu een beetje volgens het yates-principe, dus ik ga bij elke oefening maar één set tot falen en er soms over. Of is één werkset voor een oefening te weinig?

Hoeft niet persee te weinig te zijn, je gaat al tot fail en soms er over, dus geforceerd.
Als je er naast nog zat andere oefeningen voor dezelfde spier(groepen) doet, kan het best.

Yates weet wel wat ie doet en wat werkt, als je maar aan het systeem houdt zonder te smokkelen en te skippen.

succes.

Laatst bewerkt:
Quote van Yates:

Als meerdere set beter zijn dan 1, waarom er dan geen 100 doen?

:roflol: verklaar je nader oh wijze man die zich intelligenter waant dan Dorian Yates ...
Het is toch duidelijk waarom je geen 100 sets doet? Dat is gewoon te veel, je moet ook nog herstellen.

Het is een ludieke uitspraak, maar onderbouwt verder helemaal niets.

edit: analogie:
Als meer dan één keer per maand trainen beter is, waarom dan geen 100 keer?

Laatst bewerkt:
Quote van Yates:

Als meerdere set beter zijn dan 1, waarom er dan geen 100 doen?

Ik heb die idd wel eens ergens gehoord.
Tja waarom eigenlijk niet 100 doen, haha. maar goed, geen mens die dat red.

Maar er is ook een leukere: als rust zo goed is voor herstel en minimaal 72uur is dan zou in theorie een hele week nog beter zijn.

Ik heb die idd wel eens ergens gehoord.
Tja waarom eigenlijk niet 100 doen, haha. maar goed, geen mens die dat red.

Maar er is ook een leukere: als rust zo goed is voor herstel en minimaal 72uur is dan zou in theorie een hele week nog beter zijn.

Ik heb nog een leukere.. als je tijdens het trainen je spieren kapot maakt, en ze groeien tijdens de rust.. waarom dan nog trainen? Kan je net zo goed alleen rusten.

Nu is het wachten op de eerste debiel die uitlegt waarom alleen rusten niet goed is

Het is toch duidelijk waarom je geen 100 sets doet? Dat is gewoon te veel, je moet ook nog herstellen.

Het is een ludieke uitspraak, maar onderbouwt verder helemaal niets.

Het geeft gewoon aan dat je werkvolume verhogen niet de beste manier is om je hypertrofie te bereiken.
Trainen met hoog volume zorgt ervoor dat je lichtere loads gaat gebruiken en dat je intensiteit lager gaat liggen.

Ik heb nog een leukere.. als je tijdens het trainen je spieren kapot maakt, en ze groeien tijdens de rust.. waarom dan nog trainen? Kan je net zo goed alleen rusten.

Nu is het wachten op de eerste debiel die uitlegt waarom alleen rusten niet goed is
Beter nog, als je je spieren moet kapotmaken (microtrauma) om te kunnen groeien, waarom is een pec tear dan niet de ultieme weg naar grotere borst?

---------- Toegevoegd om 13:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:25 ----------

Het geeft gewoon aan dat je werkvolume verhogen niet de beste manier is om je hypertrofie te bereiken.
Trainen met hoog volume zorgt ervoor dat je lichtere loads gaat gebruiken en dat je intensiteit lager gaat liggen.
Ok, maar hogere intensiteit zorgt ervoor dat je volume lager ligt.

Waarom zou je een hoger volume nodig hebben dan? Als dat the case was, dan zou iedereen
die heel de dag met een schop grond ligt te schoppen, dikkere schouders & armen moeten
hebben dan menig bodybuilder. Waarom is dat niet? Omdat de intensiteit te laag ligt ervoor.

Waarom zou je een hoger volume nodig hebben dan? Als dat the case was, dan zou iedereen
die heel de dag met een schop grond ligt te schoppen, dikkere schouders & armen moeten
hebben dan menig bodybuilder. Waarom is dat niet? Omdat de intensiteit te laag ligt ervoor.
Je gebruikt weer hetzelfde argument als in die quote van Yates, wat ik eerder al overtuigend heb afgedaan als onzin.

Maar om te antwoorden op je vraag: ik weet het niet. Ik heb ook nooit beweert dat je meer sets nodig hebt voor spiergroei, ik reageerde enkel op onzin argumenten.

Je gebruikt weer hetzelfde argument als in die quote van Yates, wat ik eerder al overtuigend heb afgedaan als onzin.

Maar om te antwoorden op je vraag: ik weet het niet. Ik heb ook nooit beweert dat je meer sets nodig hebt voor spiergroei, ik reageerde enkel op onzin argumenten.

:roflol: jij post ook zomaar iets hé :roflol:

Ik zeg nooit zomaar iets.

Ik heb nog een leuke: als intensiteit zo belangrijk is, waarom doe je dan niet gewoon een single?

kwestie veiligheid, blessure etc ... plus je cns gaat dat niet trekken ... kerel toch, ga je
nu heel de tijd van die 'leuke' dingen posten?

It's hard to believe that exercise could be controversial, but when it comes to weight training, there are plenty of conflicting opinions. There's the free weights v. machines controversy, and don't forget the protein issue that never seems to get resolved. And of course, there's the question of how many sets you should do to get the most results. Some recommend doing anywhere from 3 to 5 sets for maximum gains, while others say just the opposite, that one set is just as good as two. So, who's right?
The controversy

The conflicting opinions about how many sets is best stems from the Overload Principle. Research suggests that, in order to gain strength and size, you have to overload your muscle--push it beyond it's present capacity. From this theory, we know that intensity is to key to strength gains. So, can you get the kind of intensity you need from one set? Some folks think it doesn't matter if you fatigue your muscles in one set or several sets -- as long as your muscles experience a sufficient level of exhaustion."

The Physician and Sports Medicine agrees. In a comparison of several different studies, only one found that multiple sets elicited greater strength gains than single set training, while the other studies found no significant difference. Conclusion? You can get a great workout using single-set training methods, as long as you focus on quality, not quantity.

Bron:
http://exercise.about.com/cs/weightlifting/a/onesettraining.htm

Dan vraag ik me af. Als één set voldoende is, doe je dan ook maar één oefening voor een spiergroep?

Rorschach86;4972063[B zei:
]Beter nog, als je je spieren moet kapotmaken (microtrauma) om te kunnen groeien, waarom is een pec tear dan niet de ultieme weg naar grotere borst?[/B]

---------- Toegevoegd om 13:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:25 ----------

Ik ben iig overtuigd na dit argument. Dat klinkt erg aannemelijk!

Terug
Naar boven