AndroidHealthClinic

ideaal vetpercentage

donahrouch

Cool Novice
Waardering
0
Hoi,

Ik ben 16 jaar, train 3-4 keer per week, ben 187cm lang, weeg 84.1kg(65.5vetvrij, 18.6vet), 22.1% en heb een BMR van 2143kc.
Nou wil ik beginnen met krachttraining maar daarvoor wil ik eerst gaan cutten. Kan iemand mij vertellen wat een ideaal vetpercentage is zodat ik een goed einddoel kan hebben bij het cutten. En binnen hoeveel maanden ik dat einddoel kan bereiken.

tussen de 8 en de 12% is echt goed. maar onder de 15% kan ook nog wel. Succes!

hangt er vooral vanaf wat je zelf mooi vind
zal waarschijnlijk toch onder de 15% zitten.

• Topic Starter Topic Starter
Stel dat ik dan als doel 12% heb, dan moet ik 9.7kg afvallen. Kan ik dat in twee maanden bereiken? En heb ik dat geen probleem met (iets) te veel huidweefsel?

Je kan vast wel 10 KG afvallen maar of er spiermassa overblijft en of het gezond is denk t niet!
Probeer voor de 15 -16% te gaan en ook nog wat massa te behouden!

last van overtollig vel heb je als je echt enorm veel afvalt of al wat ouder begint te worden
10kg afvallen op je 16 jaar is in de meeste gevallen geen probleem

met goede voeding en een goed trainingschema is dit zeer zeker mogelijk post eens wat je voor eet/trainingschema hebt dan kunnen de mensen daarop inspelen

10 kilo in 2 maanden is een niet realistisch doel als je alleen vet wilt verbranden. Meet je vetpercentage nog keer op een ochtend op een nuchtere maag (niet te veel gegeten en gedronken) zet het getal op je krachtschema. Hou je 4 weken strak aan je schema. Daarna weer meten. Zet het nieuwe getal op je sportschema. Nu weet je wat je in 1 maand kan bereiken. Voor maand 2 heb je al een idee wat je in een maand kan bereiken en ga je dat natuurlijk proberen te verbeteren. Je bent 16 dus progressie zal zeker worden gemaakt. Wel moet je de discpline hebben om je goed aan je schema te houden anders heb je geen goed beeld van je prestaties.

Laat je goed begeleiden met de krachttraining ik heb genoeg mannen zien langskomen op de praktijk met ontstoken pezen en gewrichten omdat ze te zwaar zijn gegaan in het begin. Haast en spoed is zelden goed. Ook moet je bedenken dat vet verbranden niet alleen trainen is, het is ook verantwoord eten.

Veel succes.

reken aan max een kilo per week

wat betreft je vet%, zelf kom ik van 18% en zit na 6weken aan 14%, ik ervaar dat het % niet veel zegt, er is nog geen 0.5cm af van m'n middel. Zakken tot je tevreden bent dus

Stel dat ik dan als doel 12% heb, dan moet ik 9.7kg afvallen. Kan ik dat in twee maanden bereiken? En heb ik dat geen probleem met (iets) te veel huidweefsel?

Dan hoef je geen 9.7 kg af te vallen, als je ook traint dan krijg je siermassa erbij(in de cut niet zoveel, maar toch..) en daalt je vetpercentage sowieso

Terug
Naar boven