meschien heb je hier wat aan
bron: bodypage
Glucophage
De chemische naam hiervoor is Metformin Hydrochloride. Ik hoorde van dit middel van een goede vriend van me, die Magic wordt genoemd. Hij is een top bodybuilder, en voormalig Mr. Spain. Hij liet me een Spaans product zien die wordt gebruikt om de eetlust bij jonge kinderen te verhogen. Hij dweepte en pochte er dusdanig over, dat ik een lepel vol nam, in zijn huis, net voordat we naar de sportschool reden. Twintig minuten later was mijn bloedsuikerspiegel zo drastisch gedaald dat ik er klaar voor was om alles wat voor ogen kwam op te eten, Ik begon ogenblikkelijk met het opsporen van dit middel. Dat duurde even omdat de Spaanse versie van dit middel onder een volledige andere merknaam werd verkocht. Uiteindelijk kwam ik erachter dat het een anti-hyperglycemische middel was. Hyperglycemie is wanneer je bloedsuikergehalte te hoog wordt, en dat kan fataal worden. Je moet dit niet verwarren met hypoglycemie want dat is het tegenovergestelde. Voor informatie doeleinden verraad ik je dat je deze tabletten in het zonlicht degraderen, en koel bewaard moeten worden. Hiermee verduidelijk ik het probleem van zwarte markthandelaren, die worden gezien als dealers, en die hun middelen rondzeulen in hun trainingstassen, week na week. Hetzelfde gebeurt met glucophages zusterproduct Insuline. Dit middel behoort tot een groep geneesmiddelen die Biguanides worden genoemd. Een groep van anti-hyperglycemische middelen. Hieronder vallen ook Buformin en Phenformin, maar naar mijn mening is Metformin het meest veelbelovende uit deze groep. Deze middelen verhogen het transport van bloedsuiker door de celmembraan in de spiercellen. Dit bewerkt een positief effect op de cellulaire insulinegevoeligheid. Metformin werkt vriendelijker dan de andere middelen, die zo hard aankomen dat ze lactic acidosis ( soort overdosis) bewerken die contraproductief werkt. Waar we naar zoeken is een product die het effect van insuline verhoogt, want insuline is een van de meest potente anabolische middelen die er bestaan, daar zijn we het allemaal wel over eens. Dit product wordt langzaam geabsorbeerd over een periode van 6 uur, met een half leven van ongeveer 15 uur. Metformin is beslist veiliger dan orale insuline en gecombineerd met een effectieve insuline therapie en het juiste dieet zijn de resultaten uitstekend. Elke tablet bevat 850 mg. De beste resultaten komen met een langzame opbouw tot 3 tabletten per dag, die worden genomen op een drie dagen op, één dag af regime. Men neemt dan s’morgens, s’middags en s’avonds 1 tablet. Dit wordt gecombineerd met aansluitend insulinegebruik. De topatleten namen 1 iu per 10 kilogram lichaamsgewicht, 3 keer per dag. Zij waren zo voorzichtig dat ze de Humilin rapid S namen en ze namen 10 gram koolhydraten en 5 gram whey proteine 90 minuten na toediening. Bijvoorbeeld: een bodybuilder van 100 kilogram moet 3 Metformin tabletten per dag slikken, 10 iu insuline als eerste in de morgen, 1090 gram Maltodextrin en 50 gram Whey proteine 90 minuten later. Dit moet worden herhaald vroeg in de middag en vroeg in de avond. Een wel erg succesvolle kuur, combineerde dit geheel met 50 mcg T3 op de dagen dat ze Metformin slikten en 4 iu GH (genomen als 2 verschillende 2 iu injecties die werden genomen midden op de morgen en 30 minuten na de training). Een ander product die het overal effect van Metformin verhoogt, is Creatine Monohydraat, speciaal als deze wordt gecombineerd met de aminozuren Arginine, Glycine en Methionine. Zelfs de ernstigste bijverschijnselen zijn miniem, zoals een slechte smaak in de mond en een beetje maagzuur. Dit kan worden vermeden door de Metformin te nemen met een halve liter water. Een potentieel risico van een lactic actidosis moet niet worden uitgesloten en je moet je altijd bewust zijn van de symptomen. Het meest duidelijke symptoom is de dood, die moeilijk over het hoofd kan worden gezien zelfs door de meest fanatieke bodybuilder. Voordat deze onomkeerbare verlies van spiermassa optreedt, zul je erge krampen, maagpijn en ongecontroleerde zweetbuien hebben. Een simpele bloed PH test bij de dokter zal dan een einde kunnen maken aan je knagende onzekerheid. Ik vindt het belangrijk om te vertellen dat het hier gaat om experimenteel materiaal en dat ik op geen enkele manier deze kuur kan aanraden. Hoe ouder je wordt hoe hoger het risico, maar dat wil niet zeggen dat elke 20 jarige maar kan doen wat die wil. Diuretische middelen verhogen het risico. Op een of andere manier vallen de risico’s altijd terug met het gecombineerde gebruik met diuretici. Hetzelfde risico loop je met het gecombineerd gebruik met de anti-conceptiepil en zelfs nicotinezuur (niancine– vitamine B3). Het essentiele punt van elke insuline bevattende therapie zijn strikt dieterische behoeften. Het eten van de juiste voedingsmiddelen op de juiste tijd zouden een religie moeten worden. Stel je maar voor dat je leven ervan afhangt. De ontdekking hoe insuline correct moet worden gebruikt, heeft zonder meer bodybuilding gerevolutioneerd . Het heeft wedstrijdatleten opgeleverd die 20 pond zwaarder zijn.