Fitness Seller

Breaking News Seminar over AAS met William Llewellyn en Peter Bond (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

In de bijlage het verslag in wat beter leesbare vorm.
 

Bijlagen

  • Verslag Seminar Anabole Steroïden Mainline 25 april 2019.pdf
    433,2 KB · Weergaven: 117
En ik ben het ook volledig met Llewellyn eens wat dat betreft. In de Verenigde Staten gebruikt iedereen en z'n moeder een aromataseremmer tijdens een kuur. Llewellyn toonde daarbij onder andere een studie waarbij testosteron in combinatie met een aromataseremmer het HDL-cholesterol verlaagde t.o.v. testosteron only. Ik had toevallig kort geleden diezelfde studie ook in mijn FB-groep geplaatst:
Bekijk bijlage 453625

En naast dit zijn er nog andere redenen. Een studie van Finkelstein e.a. laat zien dat binnen de fysiologische range een hogere dosis testosteron geassocieerd is met een daling van de vetmassa. Wanneer het echter werd gecombineerd met een aromataseremmer werd dit gunstige effect op de vetmassa teniet gedaan. Omdat het mij niet aannemelijk lijkt dat het het energieverbruik verhoogt, vermoed ik dat oestrogeen in dit geval de energie-inname heeft beperkt. Het drukt waarschijnlijk de eetlust wat. Ook zag je dat het libido en de erectiele functie slechter was mét aromataseremmer dan zonder. Dat is deze studie:
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa1206168

Ook zijn er aanwijzingen dat oestrogeen een spiersparend effect heeft tijdens inspanning (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15755861) en is er wat moleculair gefap wat suggereert dat het zelfs anabool zou kunnen werken. Maar dat bewijs is nog best matig.

Iemand in de zaal had toevallig ook de vraag of acne een androgeen of oestrogeen probleem is (jammer dat deze niet aan mij was gericht). Dat is bij uitstek een androgeen probleem, zonder twijfel. Alle studies laten een stijging van de talgproductie zien door androgenen en ook laten ze zien dat het een proces dat ten grondslag ligt aan acne (folliculaire hyperkeratinisatie) bevordert. Van oestrogeen zijn er aanwijzingen dat het juist de talgproductie kan remmen (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15556729) al ontbreekt nog hard bewijs hiervoor.

Ook lijkt de androgeen : oestrogeen-verhouding een rol te spelen bij hart- en vaatziekten en cerebrovasculaire ziekten, al zijn dat tot nu toe alleen studies die een correlatie aantonen. Het is ook niet goed bekend wat een goede ratio is netto voor die zaken.

Al met al zie je in bovenstaande nog steeds geen enkele reden om oestrogeen te gaan onderdrukken, integendeel. In de regel wil je alleen wat doen met de oestrogene activiteit in het geval van gyno. En ook in dat geval lijken aromataseremmers geen slimme keuze. Aromataseremmers zijn in een handjevol studies onderzocht ter behandeling van puberale en bicaulatamide-geïnduceerde gyno, en de effectiviteit is nihil of zeer matig. Tamoxifen daarentegen is een ander verhaal. Veel meer studies van en de effectiviteit is in de regel goed tot zeer goed.


Hoi, wat als je wilt kuren en de androgeen gehalte laag wilt houden?

Bijvoorbeeld testosteron met finasteride of dutasteride. Zoja, hoeveel duta/fina bij een kuur van test 500/1000mg per week?
 
Hoi, wat als je wilt kuren en de androgeen gehalte laag wilt houden?

Bijvoorbeeld testosteron met finasteride of dutasteride. Zoja, hoeveel duta/fina bij een kuur van test 500/1000mg per week?

Dan kun je beter niet kuren.
 
Dan kun je beter niet kuren.
Lol, dat kan je dat ook tegen de bodybuilders zeggen die oestrogeen converters/blokkers gebruiken omdat ze niet veel oestrogeen in hun systeem willen hebben.
 
Lol, dat kan je dat ook tegen de bodybuilders zeggen die oestrogeen converters/blokkers gebruiken omdat ze niet veel oestrogeen in hun systeem willen hebben.

Ja inderdaad, het gebruik van AI's is in mijn ogen mega kansloos. Er zijn veel veiligere manieren om je hormonen enigszins in controle te houden.

Finasteride en Dutasteride zijn niet de minste middelen met elk hun eigen scala aan bijwerkingen. Weegt dat echt op tegen de androgene bijwerkingen van 500-1000mg testosteron? Ben je een YETI oid dat je graag androgeen wilt minimaliseren of is er een andere specifieke reden?
 
Ja inderdaad, het gebruik van AI's is in mijn ogen mega kansloos. Er zijn veel veiligere manieren om je hormonen enigszins in controle te houden.

Finasteride en Dutasteride zijn niet de minste middelen met elk hun eigen scala aan bijwerkingen. Weegt dat echt op tegen de androgene bijwerkingen van 500-1000mg testosteron? Ben je een YETI oid dat je graag androgeen wilt minimaliseren of is er een andere specifieke reden?

Ik heb inderdaad veel haargroei gekregen, onder andere op mijn schouders en rug. Een ''yeti'' ben ik niet maar dat wil ik dus verkomen. Veel mannen krijgen later ook prostaatkanker wat finasteride en dutasteride voorkomt. Daarnaast is het ook goed voor je haarlijn, minder acne etc.
 
Finasteride daar krimpt je pik toch van?
 
Kom ik zomaar deze studie tegen: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/3084535

Kernpunten:
- hCG alléén is voldoende voor de aanmaak van sperma, al zij het in mindere mate dan normaal. Zelfs wanneer het gecombineerd wordt met een suprafysiologische dosering testosteronenanthaat (200 mg wekelijks) voor meerdere maanden
- Desensitisatie door hCG-gebruik is onzin. Deze mannen kregen 5000 IU hCG tweemaal per week toegediend voor tenminste 13 (!) maanden
- Wanneer je toediening van FSH combineert met hCG herstelt dit de spermaproductie volledig
Is hcg tijdens kuur nemen dus alleen zinvol als je je vriendin zwanger wilt krijgen?
 
Godkolere, jij hebt de afgelopen jaartjes ook flinke progressie gemaakt man.
Bicep dikkuh dan muh nek
Not sure if trollin' :roflol:

Is hcg tijdens kuur nemen dus alleen zinvol als je je vriendin zwanger wilt krijgen?
Of je buurvrouw. Of als je je testes een beetje op volume wilt houden. En er is een kans dat het herstel na een lange kuur kan bevorderen.
 
Hoi, wat als je wilt kuren en de androgeen gehalte laag wilt houden?

Bijvoorbeeld testosteron met finasteride of dutasteride. Zoja, hoeveel duta/fina bij een kuur van test 500/1000mg per week?
Waarvoor wil je dat? Maar dan kun je het beste niet kuren, of een relatief lage dosering nandrolon nemen.

Hoge doseringen maakt het allemaal geen hol uit, want AAS zijn inherent androgeen.
 
Not sure if trollin' :roflol:


Of je buurvrouw. Of als je je testes een beetje op volume wilt houden. En er is een kans dat het herstel na een lange kuur kan bevorderen.
Die kans.. Kan je daar een percentage aan vastplakken?
 
Not sure if trollin' :roflol:


Of je buurvrouw. Of als je je testes een beetje op volume wilt houden. En er is een kans dat het herstel na een lange kuur kan bevorderen.

Nee, was serieus, haha
 
Back
Naar boven