XXL Nutrition

Iets anders dan noten, voor gezonde vetten?

CDRK

Dutch Bodybuilder
Waardering
26
Lengte
1m72
Massa
86kg
Vetpercentage
12%
Hoi,

Ik lees echt veel dat men hier elkaar (ongezouten) noten, of cashenoten aanraadt voor de gezonde vetten. Maar welke andere 'makkelijke' voeding kan je eten om je gezonde vetten binnen te krijgen?

Zit zelf te denken aan omega 3-6-9 capsules of vis, (capsules is wel makkelijker natuurlijk) maar heeft er iemand anders nog suggesties?

:)

Tja ik ben allergisch voor die smerige noten, vandaar deze vraag.

Mmmmm. lekker vis (voor omega-3)!

Olijfolie is trouwens rijk aan omega-9 dus dat kun je ook gebruiken als je gaat koken of door je saladedressing.

Over omega-6 zou ik me niet druk maken, daar krijg je doorgaans zelfs te veel van (in verhouding tot die andere twee)

omega 9 is ook niet essentieel (iig geen essentieel vetzuur voor je lichaam)
idd: vette vis, capsules, en alle plantaardige olien eigenlijk..

Wat olijfolie naar binnen gooien.

Omega 6 en 9 negen zijn zo belangrijk niet, daar krijg je idd genoeg van binnen.
Vis zelf is altijd intressanter dan capsules met olie. Eveneens eiwitten binnen.

Olijfolie,lijnzaadolie.
Visolie vindt ik nergens voor niet zoveel geld, overlaatst in natuurwinkel zien staan voor 30 euro 60 caps !?

• Topic Starter Topic Starter
Thnx mensen. Denk dat ik wel verder kan. (zonder noten!)
Lijnzaadolie pleur ik dan wel door mijn kwark heen. :)

avocado

Olijfolie en vette vis zullen een van de betere opties zijn. Anders kan je eventueel nog voor rundergehakt gaan maar daar zitten ook veel verzadigde vetten in

Je geld niet weggooien aan Omega 6-9
Koop een goeie omega-3 sup en niet de Omega-3-6-9 (vermoedelijk van de Tuinen).

Met 99% zekerheid kan ik zeggen dat je al meer dan genoeg Omega-6 binnenkrijgt in verhouding tot omega-3. Lees ook hier

Goede bronnen zijn:
-amandelen
-pecannoten
-walnoten
-macadamia
Een mix (60 gram totaal - 15 gram per soort) bevat 39,7g vet waarvan 5,2g verzadigd en 34,2g onverzadigde vetten. Dit eet ik dagelijks. Makkelijk mee te nemen door bij de Xenos/Action van die handige bakjes te halen. Past precies 60 gram in en 1x per week vul ik ze allemaal, mee als tussendoortje naar m'n werk.

Nog meer voeding:
-gerookte zalm
-haring
-sardines
-forel
-columbus eieren

Saus:
-Biologische (Biorganic) mayonaise bevat per eetlepel (25 ml) - 18,7g vet waarvan 16,7g onverzadigd.

Ik hoop dat je er wat aan hebt: succes

Is het niet zo dat je als je visolie caps neemt volgens mij moet je er heel wat weg tikken om aan al je vette te komen. In zo pilletje zit 1 gram ofzo ? weet niet precies maar als je uit capsules je vetten wilt halen moet je er echt veel gaan slikken.
Eet gewoon lekker eieren en vette vis.

Is het niet zo dat je als je visolie caps neemt volgens mij moet je er heel wat weg tikken om aan al je vette te komen. In zo pilletje zit 1 gram ofzo ? weet niet precies maar als je uit capsules je vetten wilt halen moet je er echt veel gaan slikken.
Eet gewoon lekker eieren en vette vis.

Sommige mensen eten liever niet elke dag eieren (bovendien bevatten deze maar weinig omega-3) en de meeste hier zullen niet elke dag vis eten, of zelfs helemaal geen vis lusten.

In een pilletje zit inderdaad vaak 1 gram visolie per capsule, waarvan deze vaak 18 & 12% EPA/DHA bevat.

Ik koop daarom hooggedoseerde visolie-capsules en slik er 6 per dag, 3 'sochtends en 3 s'avonds / 2 capsules op de dagen dat ik vis eet. Hiermee krijg ik 6x omega-3(=1260mg EPA/900mg DHA) binnen bij het slikken van deze caps. Een pot is dan genoeg voor 1 - 1,5 maand en een extra verzekering dat je voldoende omega-3 binnenkrijgt.

-notenolie
-lijnzaadolie
-flax oil (is wel duur)
-olijfolie
-visolie
of geen olie, maar gewoon lijnzaad door je kwark roeren

-mss pindakaas, of zijn da geen gezonde vetten?

Laatst bewerkt:
Sommige mensen eten liever niet elke dag eieren (bovendien bevatten deze maar weinig omega-3) en de meeste hier zullen niet elke dag vis eten, of zelfs helemaal geen vis lusten.

In een pilletje zit inderdaad vaak 1 gram visolie per capsule, waarvan deze vaak 18 & 12% EPA/DHA bevat.

Ik koop daarom hooggedoseerde visolie-capsules en slik er 6 per dag, 3 'sochtends en 3 s'avonds / 2 capsules op de dagen dat ik vis eet. Hiermee krijg ik 6x omega-3(=1260mg EPA/900mg DHA) binnen bij het slikken van deze caps. Een pot is dan genoeg voor 1 - 1,5 maand en een extra verzekering dat je voldoende omega-3 binnenkrijgt.
6 caps per dag is overkill.

guacamole, das gemaakt van avocado's

kun je rauwe wortels in dippen, lekkere snack

Hoeveel gram EPA/DHA raad jij aan per dag dan?
Ben ook benieuwd naar je wetenschappelijke onderbouwing.

Die van NOW foods lijken me wel goed(koop). Jammer dat B&F niet de hoeveelheid EPA / DHA vermeld. Zijn deze net zo hoog gedoseerd als die van PS?

Lees net stukje op erogenics.

De peperdure supplementen met 'farmacologische' ge-ethyleerde visvetzuren werken net zo goed als de goedkopere supplementen met ordinaire visolie.

http://www.ergogenics.org/113.html

Hoeveel gram EPA/DHA raad jij aan per dag dan?
Ben ook benieuwd naar je wetenschappelijke onderbouwing.

Die van NOW foods lijken me wel goed(koop). Jammer dat B&F niet de hoeveelheid EPA / DHA vermeld. Zijn deze net zo hoog gedoseerd als die van PS?

edit

Laatst bewerkt:
En hoe zit het met maisolie? Slecht of goed vet?

Terug
Naar boven