MuscleMeat

Ik ga een nieuwe laptop halen! Advies?

Ryu

MMA Fighter
Elite Member
Foto Contest
Waardering
104
Lengte
1m77
Massa
82kg
Vetpercentage
7%
Beste zwaartekracht sadisten,

Ik ga een deze dagen maar weer eens een nieuwe laptop halen, omdat dit ding bijna is afgeschreven. Hebben jullie nog idieen welke een beetje goed zijn? Of wat jullie ervaringen zijn?

Ik wil er gewoon zware programma's op laten draaien zoals photoshop , spss enz , maar ook natuurlijk dikke games! :D

Wat d8t je hier van Ryu.....

hoeveel wil je er aan besteden?

• Topic Starter Topic Starter
Ontopic blijven graag.

Prijs maakt niet zoveel uit , shutter. Maar als ik beetje moet denken zal het wel ongeveer 1100 a 1200 zijn.

Maar als geld geen rol speelt.

Dan de Asus W2PC-7M023G Monster laptop....Games np
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

* Intel Core 2 Duo T7200 (2.0Ghz; 4Mb L2 Cache; 667Mhz FSB)
* 160GB S-ATA harddisk 5400RPM
* 2048MB DDR2 667 (2 x 1024)
* Blue-Ray DVD/ 4-in-1 cardreader
* ATI Mobility Radeon X1700 512MB GDDR3 (1024MB with Hypermemory)
* Interne Hybryde TV Tuner (Digitaal + Analoog) + Remote Control
*17" WUXGA TFT (1920 x 1200) Crystal Shine + Anti Reflection/ Asus ZBD
* Windows Vista Ultimate NL/UK/FR
* 39.5 x 28.7 x 2.7 - 3.3 cm (WxDxH); 3.25 - 3.4 KG
* Internal W-LAN 54Mbps (4965AGN)/ Bluetooth 2.0
* 2 years pick-up & return

Beste zwaartekracht sadisten,

Ik ga een deze dagen maar weer eens een nieuwe laptop halen, omdat dit ding bijna is afgeschreven. Hebben jullie nog idieen welke een beetje goed zijn? Of wat jullie ervaringen zijn?

Ik wil er gewoon zware programma's op laten draaien zoals photoshop , spss enz , maar ook natuurlijk dikke games! :D

halen? kan je die dingen zo afhalen tegenwoordig??? doe mij er dan ook maar 1:)
edit: ow je moet ervoor betalen? :(

ow 1200 ... ja dan heb je geen Asus W2PC-7M023G helaas ....€ 2.599,00 tot nu toe

Haha okee das wel heel erg duur. Denk dat ik max tot 1500 kan afpersen.. uhmm.. betalen ! :D

Dan de G1 maybe ... ik zou persoonlijk voor Asus of Acer gaan.
Waarom ?
1e plaats hardware & de hardware software (inbuild bios update sys. bv)
2e plaats omdat ze in mijn ervaring en die van mijn vrienden altijd goed presteren en tegen een stootje kunnen.
We slepten die dingen overal en nergens mee naar toe niet kapot te krijgen zijn ze.
Onderdelen makkelijk verkrijgbaar & vervangbaar.

http://www.laptops4u.nl/extrainfo.php?n=Asus%20G1&pagina=236

Laatst bewerkt:
ow 1200 ... ja dan heb je geen Asus W2PC-7M023G helaas ....€ 2.599,00 tot nu toe

pfff overkill imo, de prijs dan de laptop niet !

Ik zou voor een dell Inspiron 9400 gaan, heb ik en tis echt een kickbass beest van een laptop, draait 4 uur op de batterij, 2 uur wanneer je gamed.

specs van men laptop:

(CPU2) Intel® Core™2 CPU T7200 @ 2.00GHz @ 1997MHz (Dell Inc. 0YD479 mainboard) (RAM) 2GB, 1.4GB free (HDDs) 107GB, 12.0GB free
(VGA1) NVIDIA GeForce Go 7900 GS (256MB), 1920x1200x32, 60Hz (OS) Microsoft Windows XP Professional (SP2), 9h 2m 39s uptime, 22h 43m 13s uptime record

en dies nu half jaar oud al, nu heb je een die nog beter is met vista voor 1800 euro en een gratis printer. Als je niet zo'n zware graka wilt kan je ook een x1400 nemen wat toch heel wat scheelt in de prijs :)

Draai liever nog geen vista, omdat er nog zo weinig op kan heb ik gehoord. XP doet het prima voor mij.

pfff overkill imo, de prijs dan de laptop niet !

Ik zou voor een dell Inspiron 9400 gaan, heb ik en tis echt een kickbass beest van een laptop, draait 4 uur op de batterij, 2 uur wanneer je gamed.

specs van men laptop:

(CPU2) Intel® Core™2 CPU T7200 @ 2.00GHz @ 1997MHz (Dell Inc. 0YD479 mainboard) (RAM) 2GB, 1.4GB free (HDDs) 107GB, 12.0GB free
(VGA1) NVIDIA GeForce Go 7900 GS (256MB), 1920x1200x32, 60Hz (OS) Microsoft Windows XP Professional (SP2), 9h 2m 39s uptime, 22h 43m 13s uptime record

en dies nu half jaar oud al, nu heb je een die nog beter is met vista voor 1800 euro en een gratis printer. Als je niet zo'n zware graka wilt kan je ook een x1400 nemen wat toch heel wat scheelt in de prijs :)

Dit ziet er goed uit.

http://www.vergelijk.nl/notebook/dell/inspiron_9400/

Alleen zie ik maar 60 gig ruimte. Beetje weinig.

Heb jij niet alleen Word nodig om columns te schrijven, Ryu? ;)

Btw, over OS's gesproken, schuif dan heel microsoft aan de kant en kies Linux. Kost wat leertijd en verdiepingstijd, maar de bugs, errors en kans op virusinfecties zijn gewoon lachwekkend en amateuristisch als je linux meester bent.

Btw, over OS's gesproken, schuif dan heel microsoft aan de kant en kies Linux. Kost wat leertijd en verdiepingstijd, maar de bugs, errors en kans op virusinfecties zijn gewoon lachwekkend en amateuristisch als je linux meester bent.

Lol,

Bedankt voor de tip.

Ik heb zelf na zoeken en beetje vergelijk uitgekomen op deze.

http://www.vergelijk.nl/notebook/asus/a6ja/specs.rhtml

Is asus een beetje goed merk en dit model? Ik kan er helaas maar 1 review van vinden. :(

100 % Marky
Yep Linux rulez....Slackware & SuSE here :D
Windows is gay ....maar wel gebruiksvriendelijk voor diegene die alleen icoontjes & next (kunnen) willen klikken.[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Lol,

Bedankt voor de tip.

Ik heb zelf na zoeken en beetje vergelijk uitgekomen op deze.

http://www.vergelijk.nl/notebook/asus/a6ja/specs.rhtml

Is asus een beetje goed merk en dit model? Ik kan er helaas maar 1 review van vinden. :(

Asus is een prima merk ... Asus of Acer.

Ik zou persoonlijk voor Asus of Acer gaan.
Waarom ?
1e plaats hardware & de hardware software (inbuild bios update sys. bv)
2e plaats omdat ze in mijn ervaring en die van mijn vrienden altijd goed presteren en tegen een stootje kunnen.
We slepten die dingen overal en nergens mee naar toe niet kapot te krijgen zijn ze.
Onderdelen makkelijk verkrijgbaar & vervangbaar.

En nog veel meer tech reasons...waar ik je niet mee zal lastig vallen verder :D

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven