XXL Nutrition

ik ga volledig overstappen...

SubGenius

100% Hardcore
Elite Member
Waardering
138
Ik ben nu al paar jaar bokser en kon redelijkl goed meekomen met de betere bij ons. Nu ben ik sinds 1 maandje ofzo ook daarnaast gaan Thai boksen en jezus wat een verschil! Met het lichte sparren daar heb ik gewoon geen schijn van kans joh. Ik ben gewend om te bobben en weaven (duiken en je hoofd bewegen) maar dat gaat bij thaiboksen al helemaal niet op. Of je vangt een scheen voor he harses of dan wel een knie. Nee ik ben met m'n neus letterlijk op de feiten gedrukt en ook al vind ik boksen een leuke sport, stap ik toch over na het thai boksen. Ze zijn gewoon beter...
Iemand een soort gelijke ervaring ?

Laatst bewerkt:
Tja thaiboksen is inderdaad wat vollediger dan Engels boksen maar om daarvoor te stoppen met boksen... Dan kun je meteen thaiboksen overslaan en meteen naar de MMA-klas gaan, daar kunnen de thaiboksers het dan weer niet van winnen.
Ikzelf ben begonnen met thaiboksen en ben overgeschakeld naar gewoon boksen, omdat ik dat leuker vond dan trappen en knieën. Dat een thaibokser me zou kunnen inmaken heeft nooit invloed gehad op mijn keuze. Ik zou gewoon de sport doen die je het liefst doet, ongeacht welke de betere of completere is.
Als je onoverwinnelijk wilt zijn moet je misschien maar naar de schietclub gaan. ;)

yep

boksen => muay thai = eerste 2 weken mank gelopen
muay thai => mma= constant takedown aan mijn klote

Tja thaiboksen is inderdaad wat vollediger dan Engels boksen maar om daarvoor te stoppen met boksen... Dan kun je meteen thaiboksen overslaan en meteen naar de MMA-klas gaan, daar kunnen de thaiboksers het dan weer niet van winnen. Ikzelf ben begonnen met thaiboksen en ben overgeschakeld naar gewoon boksen, omdat ik dat leuker vond dan trappen en knieën. Dat een thaibokser me zou kunnen inmaken heeft nooit invloed gehad op mijn keuze. Ik zou gewoon de sport doen die je het liefst doet, ongeacht welke de betere of completere is.
Als je onoverwinnelijk wilt zijn moet je misschien maar naar de schietclub gaan. ;)

Badr Hari heeft Overeem wel in een keer op de grond gekregen anders.
Ben zelf geen bokser of zo meer een bb maar heb wel altijd intersse gehad in vechtsporten.
Boksen is gewoon anders dan thai boksen maar om dan meteen over te gaan naar iets anders?en het hoeft helemaal niet zo te zijn dat een thaibokser een bokser altijd inmaakt, de topicstrater moet nog wennen aan thai boksen vandaar dat die meer moeite mee heeft.
Boksen is 12-13 round, daar moet je ballen en conditie voor hebben.
bij thai boksen is het toch na 3 round afgelopen hoor.
Dus om terug te komen op je verhaal over dat inmaken, laat een thaibokser maar 12 round vechten, kan die niet dus...

• Topic Starter Topic Starter
het is gewoon zo dat ik liever boks maar het idee dat ik ingemaakt word erger is dan van een sport genieten of niet...ik kan daar gewoon niet goed tegen :D
En trouwens ik doe ook graag thai boksen. Ik zeg m'n lidmaatschap nog niet op, maar ik zal de komende tijd toch echt maar echt weinig gaan boksen...

Badr Hari heeft Overeem wel in een keer op de grond gekregen anders.

wut? Hij heeft er eerst van verloren, en de 2de keer werd hij genoeg op de grond geworpen als een ragdoll door een van de simpelste worpen uit het spelletje. Overeem zou Hari vermorzelen onder MMA-regels. En dat weet Hari zelf ook wel.

Ben zelf geen bokser of zo meer een bb maar heb wel altijd intersse gehad in Boksen is 12-13 round, daar moet je ballen en conditie voor hebben.
bij thai boksen is het toch na 3 round afgelopen hoor.
Dus om terug te komen op je verhaal over dat inmaken, laat een thaibokser maar 12 round vechten, kan die niet dus...

Weer een legio argument.

Thaiboksen is intensiever dan gewoon boksen. Bij boksen kun je een paar rondes actief rusten als je dat wil, veel defensief outfighten, meer je voetenwerk gebruiken,... Bij thaiboksen zie je dat zelden, meestal krijg je dan strafpunten. Kicks vragen ook veel meer energie dan slagen.

MMA is nog zwaarder. Dan zijn er posities waar echt je energie wordt leegezogen en je tegenstander nagenoeg uitrust.

niet alleen dat, maar mensen hebben ook meer kracht in hun benen dan in hun armen. De spieren in je benen zijn simpelweg groter. Dat merk je ook in in het gewicht dat je kunt verzetten met bb. Legpress vs bechpress. Wat ik wil zeggen is: die trappen komen echt harder aan dan stoten hoor en die knieen trouwens ook. Ik denk dat meer dan 5 rondes sowieso niet echt haalbaar meer is :p

het is gewoon een totaal ander spelletje, Ben een kickbokser maar doe nu sinds kort ook boksen erbij vind het duiken enzo juist leuk met kickboksen kan het inderdaad niet.
MAar mij ervaring is wel dat boksers weer veel meer stootkracht hebben, over het algemeen.
Conclusie doe wat je het leukste vind,

dan toch maar alle twee blijven doen dan met boksen iets meer op de achtergrond :o

Ik denk als je je stand/bewegingen momenteel kunt aanpassing tijdens een thai-boks gevecht, je met boksachtergrond wel in het voordeel kunt zijn.
Kijk eens naar ....kan ff niet op zijn naam komen.. traint onder Dennis Krauweel in de K1 MAX. Laatste tijd presteerd hij iets minder. blanke Nederlander.
Maar goed, zijn stoten zijn dodelijk.

Idd

Overeem>Badr Hari

Hahaha geweldig ik zit helemaal onder de blauwe plekken. Echt niet normaal. Op de schenen, op de benen, op de heupen, op de armen echt overal. Gaat dit nog voorbij of moet ik me er bij neer leggen dat ik er voortaan erg kleurig bij rond loop :D
Wanneer gaat die pijn van die lowkicks nu eindelijk weg? Ik bedoel wanneer zal ik de les helemaal kunnen doorkomen zonder mank te lopen :D

Gewoon door blijven incaseren, op het begin kan je je handschoen er mss nog voorhouden maar wellicht dat je daar klappen voor krijgt van je trainer

Daarnaast zou ik ook t*ring veel eten, doe je er wel KT naast?

kt? wat is dat? ik ben niet zo thuis in afkortingen :o

dat is gewoon krachttraining maar lijkt me dat je dat wel doet als je op dit forum zit:)

blauwe plekken/bloedneus is heel normaal bij muay thai/kickboks trainingen dus zou er idd maar aan wennen, met mma is het nog erger krijg je ook nog allemaal bloeduitstortingen etc vooral bij je biceps van het grabben dus wat dat betreft valt het nog mee bij thaiboksen;)

Qua boksen kan ik ze allemaal nog wel aan, maar met trappen maken ze me zo snel in. Gelukkig gaat het sparren wel goed dankzij het boksen. De meesten kan ik nog wel het hoofd bieden ongeacht ervaring, lengte en gewicht.

overigens ziet mijn schema er nu zo uit:

maandag boksen
dinsdag, donderdag, vrijdag thai boksen

KT in de ochtend van de trianingsdagen

Laatst bewerkt:
Persoonelijk had ik last met het overstappen van kick boksen naar gewoon boksen. Het redelijk grote afstands verschil bij het sparren want, het bereik van een schop is natuurlijk groter als van een stoot. Maarja, gewoon doen wat jij leuk vind zoals al gezegd werd.

Ik heb plezier in ze alle twee dus blijf ik ze ook beide uitoefenen :D

Terug
Naar boven