AndroidHealthClinic

ik heb best wel hulp nodig

En voor het slapen gaan een bakje kwark.

zit je nou in de cut of bulk, beste Bryan?

aan het schema te zien cut ;)

Eigenlijk is het heel eenvoudig.
Je lichaam verbrand gedurende dag energie.
Deze energie wordt uitgedrukt in KCAL (kilo caloriën).
Het aantal kcal dat je op een dag verbruikt, wordt 'onderhoud' genoemt.
Als je op 'onderhoud' eet, kom je niet aan, en val je niet af.
Eet je meer dan je onderhoud, kom je aan, eet je minder dan je onderhoud, val je af.

Je moet je geen zorgen maken om kcal. Eet je gewoon helemaal vol. Echt prop en prop vol. Je zal zien dat dat steeds makkelijker gaat.

Daarnaast is training ook een belangrijk aspect. Het beste kun je als beginner, beginnen met rippetoe, of bill starr. Dit zijn simpele, korte workouts, die gericht zijn op basis oefeningen, die veel spieren aanspreken (=compounds). Google is your friend.

Rust is voor jou geen issue, ik zie dat je elke avond rond 20:00 slaapt, hoe je dat voor me kaar krijgt mag je mij ook wel eens uitleggen!;)

Ik ben trouwens sinds 19 nov 15. Ik heb ook 'behoorlijk' wat bereikt sinds ik train (maart 09). Ik ben nu zo'n 12 kg aangekomen. Niets is onmogelijk dus, voor jou ook niet.

Doe het rustig aan qua gewichten opbouwen, concentreer je op de uitvoering, dat verkomt blessures.

ik zit zelf op 4500Kcal 284eiwit 665koolh 800vet.
begin maar eens met 10 boterhammen per dag aangezien je nog op school zit. elke 2 uur 2 boterhammen kan je vast wel voor elkaar krijgen. doe er tonijn/zalm/makreel/kipfilet/pindakaas/kaas20+ of andere bronnen van eiwit/vet. Drink veeeeeel melk ong 1 liter per dag. en bij je ontbijt of avond eten een lekkere bak met yoghurt en muslie voor die extra koolhydraten.

Veel eten zal misschien moeilijk zijn maar als je gewoon door blijft zetten en het eten erin blijft drukken lukt het vanzelf.
Zijn die stats van je nog actueel? Dan zou je 10gr koolhydraten per kg lichaamsgewicht krijgen, beetje veel, niet?

Voor de topicstarter. Zoals al veel is gezegd: Begin eens met 12 sneetjes brood. Doe er flink wat kipfilet, rosbief, tonijn, pindakaas en dat soort dingen op. Bij het ontbijt wat snelle koolhydraten (suikers) en snelle eiwitten om je tekorten snel aan te vullen. Savonds lekker bord aardappelen/rijst (net wat je lekker vind) en een flink stuk vlees (kip, kalkoen, maar er zijn nog tal andere soorten vlees).

Voordat je naar bed gaat een bak magere kwark. In het begin is het smerig, maar gewoon eten. Je leert het vanzelf te eten, en je zult zien dat het makkelijker naar binnen gaat. Neem er een handje noten bij (bijv. ongezouten cashewnoten).

Als je dit doet, zit je al een heel eind in de goede richting. Voeding is misschien het moeilijkste van krachttraining/bodybuilding, maar ook het belangrijkste!

Succes.

Gewoon een idee, maar 's morgens brinta eten vind ik persoonlijk geweldig.

Zoals gezegd veel meer 's middags eten en lekker gevarieerd :rolleyes:
Bijvoorbeeld:
6x snee smos
2x snee kipcurry
2x snee gehaktbrood
2x snee pindakaaaaaas:)

ik vind je persoonlijk nog veel te jong om te beginnen met een bb dieet. ga eerst is 2 jaartjes gewoon lekker sterk worden en trainen en leven want je zit in leuke tijd van je leven waarvan je moet genieten. jij moet je nog helemaal geen zorgen maken over cijfertjes van wat je binnen moet krijgen. eet liever gezond. je komt er echt wel en wordt vast een brede kerel

Terug
Naar boven