XXL Nutrition

Ik kom weinig bij in gewicht :(

wantmore

Dutch Bodybuilder
Waardering
13
Beste leden,

Ik train nu al een jaar heel actief en ben 17 jaar.
Ik heb al mooie vormen ontwikkeld maar kom maar heel weinig in gewicht bij. Alles is altijd goed opgeblazen en al mooi rond van vorm, maar ik die weegschaal wil niet de hoogte in ik probeer zoveel mogelijk te eten en toch weeg ik nog altijd 67 kilo ik kwam van 65 kilo in een jaar is dat gene vetn dus :)

graag zou ik wat advies krijgen, kheb wel gelezen in Flex magazine dat Creatine met Pure whey een boost zou moeten geven voor mensen die moeilijk in gewicht bijkomen :)

Graag wat meer informatie van de ietwat ervaren Bodybuilders :)

paar liter volle melk bovenop je dieet zou wel eens kunnen helpen. Whey en creatine zijn op zich goede producten, maar indien je totale calorie inname niet hoog genoeg is zullen ze weinig helpen vrees ik..

• Topic Starter Topic Starter
paar liter volle melk bovenop je dieet zou wel eens kunnen helpen. Whey en creatine zijn op zich goede producten, maar indien je totale calorie inname niet hoog genoeg is zullen ze weinig helpen vrees ik..
Kben echt een melkdrinker ik kheb zelfs een fles melk naast mijn bed staan om te slapen :) overal waar ik kijk staat er veel eten maarja dat doe ik toch wel hoor. Dusja kweet echt niet waar het aan zou kunnen liggen :(

Als je op je 17de in een jaar tijd maar 2kg bent bijgekomen eet je dus echt niet genoeg.

Wat Fhorn zegt: Melk, and lots of it.

En liefst VOLLE melk. Ook geen schrik hebben om wat 'vuile' calorieën naar binnen te spelen indien je echt niet bijkomt, wel zien dat je de nodige eiwitten, mineralen en vitaminen naar binnen werkt, maar voor de rest vreten tot je erbij neervalt zou ik zeggen.

Waarom alleen melk?

Wat is je voedingschema? Je eet niet genoeg, dat weet ik zo al. Of je hebt een lintworm, goodluck with that!

Dit moet je er in geval zeker in hebben:
- goede bron van koolhydraten: Brinta of havermout, rijst, (eventueel) volkoren brood
- goede bron van eiwitten: kipfilet, vis
- EVENTUEEL wat whey
- 300-500 gr kwark (magere kaas) voor het slapen gaan, check die van Milsa in Aldi
- laat creatine maar even voor wat het is, je kunt genoeg gainen zonder nu

Eet 6 keer per dag, om de 2-3 uur. Zorg voor ongeveer 20-30 eiwitten per maaltijd. Voor de rest zou je nu je geen zorgen moeten maken, maar overdrijf niet met koolhydraten en suikers.

Probeer eens een doorsnee dag uit te rekenen hoeveel calorieën je daadwerkelijk binnenkrijgt, wie weet ben je iemand die snel verzadigd is en daardoor lijkt het alsof je veel eet.

Eet er gewoon een kilotje kip bij

je eet obviously niet genoeg

Waarom alleen melk?

Wat is je voedingschema? Je eet niet genoeg, dat weet ik zo al. Of je hebt een lintworm, goodluck with that!

- goede bron van koolhydraten: Brinta of havermout, rijst, (eventueel) volkoren brood
- EVENTUEEL wat whey
- 300-500 gr kwark (magere kaas) voor het slapen gaan, check die van Milsa in Aldi

Eet 6 keer per dag, om de 2-3 uur. Zorg voor ongeveer 20-30 eiwitten per maaltijd. Voor de rest zou je nu je geen zorgen moeten maken, maar overdrijf niet met koolhydraten en suikers.
Hier ben ik het mee eens.

Vergeet ook de goeie vetten niet zoals noten, vette vis, pindakaas want die zijn essentieel!

Milsa kwark van de Aldi is de beste!:D

Doe wat noten door je kwark savonds!!

Waarom alleen melk?

- EVENTUEEL wat whey
Wat mijn probleem beetj is, dat ik dus ook nog altijd thuis woon en moet eten wat de pot schaft. Dus daarvan eet ik dan zoveel ik maar kan en das toch wel heel veel khoor veel zeggen dak ne grote eter ben. Ma kzal eens die kwark beginnen, dat deed ik niet. En bestaat er geen alternatief voor Havermout. Ik eet Dat echt niet graag.
Eet 6 keer per dag, om de 2-3 uur. Zorg voor ongeveer 20-30 eiwitten per maaltijd. Voor de rest zou je nu je geen zorgen moeten maken, maar overdrijf niet met koolhydraten en suikers.[/

---------- Toegevoegd om 12:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:10 ----------

Waarom alleen melk?

- EVENTUEEL wat whey

Wat mijn probleem beetj is, dat ik dus ook nog altijd thuis woon en moet eten wat de pot schaft. Dus daarvan eet ik dan zoveel ik maar kan en das toch wel heel veel khoor veel zeggen dak ne grote eter ben. Ma kzal eens die kwark beginnen, dat deed ik niet. En bestaat er geen alternatief voor Havermout. Ik eet Dat echt niet graag.
Eet 6 keer per dag, om de 2-3 uur. Zorg voor ongeveer 20-30 eiwitten per maaltijd. Voor de rest zou je nu je geen zorgen moeten maken, maar overdrijf niet met koolhydraten en suikers.[/

Kun je niet aan je ouders vragen om wat meer rekening met u te houden? Zeg wat je graag eet, misschien kan jouw moeder (of vader) er wel wat lekkers mee maken. Sluit een compromis.

Anders leer je die dingen zelf maken. Het kost echt geen moeite om rijst en kip voor te bereiden. Vis heb je vaak in pakjes, en meestal zijn die ook heel lekker en voedzaam.

Maar zelfs dan nog: het is niet erg om een 'minder goede' maaltijd te hebben, zolang de rest maar in orde is. Als je te veel eiwitten hebben, los dat op met melk of een beetje whey.

Drie handjes ongezouten noten voor het slapen gaan en je bent alweer 500 Kcal rijker.

Doe bij de sportschool (indien mogelijk) ook een keer een InBody test.
Voor hetzelfde geldt heb je netzo als ik een snelle stofwisseling.
Als jij zonder iets te doen per dag al ongeveer 1800 Kcal verbrandt, dan moet je per dag wel zeker 2x zoveel Kcal binnenkrijgen om aan te komen in gewicht.

KHeb nu de kwark op het boodschappenlijstje gezet :)
Kheb het al vaker gevraagt aan mijn pa dan doet ie het voor 2 dagen en dan ist terug voorbij. Soms als ik thuiskom van training dan warm ik soms zelf rijst op. En eet ik mijn buikje vol. Maar mijn pa geeft dan de opmerking:'ziej daare weeral met dien zever, gemoej dare niet teveel laatn aanpraatn in diene fitness e of tga niet mji zin'. (Kben van west vlaanderen e). Dusja mijn pa is daar nogal kritisch over. Maarja Kdoe mijn best en kzal nu die kwark begin eten. En proberen in de pauzes van school Boterhammen eten met kippefilet. :)

Waarom voor het slapen gaan?

Uiteraard kan het ook tussen de middag, maar aangezien ik horeca werk doe ben ik altijd gewend om de noten altijd voor het slapen gaan te nuttigen, aangezien ik niet met mn zak noten naar mn werk ga.

En dan de kwark dan? Waarom zou je die wel voor het slapen moeten innemen??

omdat kwark een bron is met eiwitten die langzaam vrijkomen. (langzame afgifte.)
ik ga liever naar bed met een bakje kwark dan drie handjes noten. +- zelfde hoeveelheid kcal alleen veel betere voedingstoffen vooral als je gaat slapen.

Laatst bewerkt:
Uiteraard kan het ook tussen de middag, maar aangezien ik horeca werk doe ben ik altijd gewend om de noten altijd voor het slapen gaan te nuttigen, aangezien ik niet met mn zak noten naar mn werk ga.

En dan de kwark dan? Waarom zou je die wel voor het slapen moeten innemen??
Ik eet helemaal niks voor het slapen gaan. Vind ik alleen maar irritant.
2-3 voor het slapen gaan eet ik niks meer:). Hoewel het bekend is dat het niet voor vet gain zorgt als je voor het slapen kcal. neemt. Maar ik merk toch dat ik minder vet gain dan toen ik wel voor het slapen iets at.

Terug
Naar boven