MuscleMeat

Ik verlies vet maar word zwakker HELP!

Bader

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m88
Massa
85kg
Hallo iedereen Bader hier.

Ik zit nu dus al 10/9 weken op fitniss . Met als mij hoofddoel wat af te vallen
op week 1 zat ik op : 102 kg en op week 9 nu dus : 85 kilo.
wat ik dus merk is dat ik ook wat slapper word.

enige tips

Bedankt!

meer/gezonder eten. Krachtraining.

• Topic Starter Topic Starter
Ik eet echt gezond echt waar , al 8 weken geen chips / frisdrank of andere rotzooi aangeraakt

Heb je wel een voedingsschema? 17kg in 9 weken lijkt me erg veel...

stoppen met afvallen.

Weet je zeker dat je vet verliest? want als jij alleen naar je gewicht kijkt zou ik zeggen dat je ook spieren kwijt bent geraakt in plaats van alleen vet, als je geen voeding schema gebruikt hebt kan ik me voorstellen dat je echt veel te weinig hebt gegeten, en daardoor dus ook spierweefsel hebt verloren, als dit inderdaad zo is ben je skinny-fat aan het worden.

Jeetje, dat is veel te veel in een korte periode! Het lijkt mij ook dat jij spiermassa aan het verliezen bent!. Probeer wel gezond en gevarieerd te blijven eten.
Maar hoeveel wil jij afvallen?.
Om het probleem van slap/los vel op te lossen moet je zorgen dat op de plekken waar eerst vetmassa zat nu spiermassa komt! Daarnaast is het ook nog zo, hoe meer spiermassa hoe meer je verbrand.
Ook is het goed om je lichaam in te smeren met een vochtinbrengende lotion.

Succes

Gek is het niet dat je kracht wat afneemt als je veel afvalt, maar hoe heb je precies geconstateerd dat je zwakker word? Lukken er minder reps? Je max gewicht daalt? Hoe groot is het verschil?

Je geeft aan dat je hoofddoel afvallen was, het is logisch dat je kracht verliest zeker als je zwaar aan het cutten bent. Zorg wel gewoon dat je verder genoeg voeding binnen krijgt en genoeg drinkt rond je trainingen etc. Als je nu bijvoorbeeld weinig KH neemt kan ik me voorstellen dat je slapper word.

Nou hier zit het m ik ben 1 meter 85 he weeg nu 84 kilo dus me BMI klopt wel gewoon maar ik heb nu zeg maar beetje buikje daarom eet ik nu dus nogal heel weinig ( en ik lijdt geen honger ofs0 )

frisdrank en koekjes etc. moet je gewoon helemaal niet eten.
Je moet veel meer eten, maar dan alleen gezonde en verantwoorde producten.

En je bent idd spieren aan het verbranden zoals anderen hier al zeggen.
Dus stop met afvallen en ga verder met spieropbouw en meer eten dus.

ik heb in 8 weken geen zooi aangeraakt :)

Raak maar eens een paar jaar geen zooi aan, dan praten we verder.

- Behoefte uitrekenen
- Voedingsschema maken
- Op onderhoud eten op KT-dag (veelal koolhydraten en eiwitten eten)
- 500/600 kCal onder onderhoud eten op een rustdag (veelal eiwitten en vetten eten)
- 3 dagen trainen per week (maandag, woensdag vrijdag bijv.). Zware training (voornamelijk compounds), niet langer dan een uur KT.

Per week maak je een verschil van 2000/2400 kCal. Dus je doet zeker wel een week of 3, misschien 4 over 1 kilo vet. Laten we dus ruim nemen: 1 kilo vet per maand. De kans dat je op deze manier genoeg spier overhoudt is groter dan op de manier hoe je nu bezig bent.

Succes en aan het werk! ;-)

Raak maar eens een paar jaar geen zooi aan, dan praten we verder.

- Behoefte uitrekenen
- Voedingsschema maken
- Op onderhoud eten op KT-dag (veelal koolhydraten en eiwitten eten)
- 500/600 kCal onder onderhoud eten op een rustdag (veelal eiwitten en vetten eten)
- 3 dagen trainen per week (maandag, woensdag vrijdag bijv.). Zware training (voornamelijk compounds), niet langer dan een uur KT.

Per week maak je een verschil van 2000/2400 kCal. Dus je doet zeker wel een week of 3, misschien 4 over 1 kilo vet. Laten we dus ruim nemen: 1 kilo vet per maand. De kans dat je op deze manier genoeg spier overhoudt is groter dan op de manier hoe je nu bezig bent.

Succes en aan het werk! ;-)
Dit is een mooie denk ik!
Heb ook al twee weken geen zooi aangeraakt en heb een voedinsschema gemaakt waar ik me nu aan houdt en ik was al niet zo zwaar.
Voel me ook slap op veel momenten,lijk het ook wel in mijn benen te voelen,echter met trainen gaat het super qua kracht en snelheid

Nou hier zit het m ik ben 1 meter 85 he weeg nu 84 kilo dus me BMI klopt wel gewoon maar ik heb nu zeg maar beetje buikje daarom eet ik nu dus nogal heel weinig ( en ik lijdt geen honger ofs0 )
17 kilo in 9 weken; een ruime 1.5 kg/week dus, goed voor een calorietekort van pakweg 10000kCal. Ongeveer 1500 per dag; drie keer zoveel als dat normaliter geadviseerd wordt. Is op zich geen probleem voor korte termijn, maar dat ga je inderdaad wel merken in kracht. En waarschijnlijk ook in concentratievermogen, sneller geirriteerd en dat soort dingen.

Ik zou even een tijdje net boven onderhoud gaan eten, en dan over een maandje weer een afvalsprintje. Dan heeft je kracht even de gelegenheid om te herstellen (dmv stevige training uiteraard), evenals heel je stofwisselingsysteem.

Waarom zou je op een rustdag nog meer onder je onderhoud gaan zitten? Juist na zo'n kracht training dag en dus een rustdag moet je naar mijn mening niet nog eens minder gaan eten omdat je spieren zich repareren en dat vreet evengoed aan je lichaam, je verhindert dus de spieropbouw die je zou kunnen hebben.

Hoe bedoel je "nog meer onder je onderhoud zitten"?
Ik heb omschreven dat ie op een KT-dag OP onderhoud kan gaan zitten en op een rustdag ONDER zijn onderhoud. Hij maakt het calorie-verschil dus op rustdag en niet op KT-dagen. Het voordeel daarvan is dat je op een KT-dag goed kunt eten (vooral NA je training) om je voorraden aan te vullen. Dat heeft weer voordelen voor de volgende training. Tevens verkeer je dan in een anabole staat waar de koolhydraten niet verwerkt worden om vet op te slaan, maar het helpt om je spiervoorraden aan te vullen. Tenzij je natuurlijk 5000 kCal na je training naar binnen kunt schuiven. :-P Je kunt het gewoon zien als een soort van anabolic-window...

Je kunt ook nog overwegen om intermittent fasting te proberen: www.leangains.com

Vet is ook een factor in spierkracht, net zoals vocht. Maak je geen zorgen, kracht bouw je wel weer op met t trainen. Een verlies van spierkracht bij vetverlies is normaal.

maar je spieren herstellen juist ook op je rustdagen, niet enkel die paar uur na je training...

Dus ik zou gewoon lekker op onderhoud eten en het calorie tekort maken dmv genoeg cardio.

maar je spieren herstellen juist ook op je rustdagen, niet enkel die paar uur na je training...

Dus ik zou gewoon lekker op onderhoud eten en het calorie tekort maken dmv genoeg cardio.
De winst op een rustdag is vele malen kleiner dan de winst na je training. Het onderzoek staat ergens op www.leangains.com

Mijn persoonlijke ervaring is dat het klopt. Ik zit zelf momenteel nog in de cut en eet op een rustdag zo'n 600 kCal onder onderhoud en ik maak zelfs kleine stapjes voorwaards met mijn kracht. Ik had het zelf eerlijk gezegd ook niet verwacht. Voorheen deed ik er wel cardio bij, nu niet meer. Voorheen maakte ik dus het verschil met cardio. Helaas verloor ik toen ook wat spier. De manier hoe ik nu werk (leangains manier) heeft op mij een positiever effect.

Terug
Naar boven