AndroidHealthClinic

Ik word een monster

boogie

Huge Freak
Waardering
6
Ik zit momenteel in een dip omdat ik door vage klachten (misselijkheid etc.) al bijna een maand niet train en slecht eet. Waarschijnlijk veroorzaakt door hevige stress.
Alleen ik ben er nu klaar mee. Mn klachten etc. zijn nog zeker niet over, alleen zo ga ik me wel steeds ellendiger voelen. Ik ben moe van het zielig doen en het baden in een poel van zelfmedelijden en wil weer een big b*ch worden. Ik heb dus besloten niet bij de pakken neer te zitten, en de boel langzaam weer op te bouwen.
Dat wil zeggen: ik probeer 4x per week te trainen, als ik echter merk dat ik het niet trek dan minder ik gewoon. Wat betreft het eten: daar zal ik een dezer dagen een schema'tje voor opzetten. Ik krijg nog niet zo heel veel binnen, maar ik hoop dat langzaam aan op te bouwen.

Mijn stats waren 1.90m, 97kg, 12%. Ik ben nu afgevallen naar 86kg met 11%. Mijn krachtstats zullen wel poep zijn. Mijn doel is om in zo'n 10 weken weer op het eerdere niveau te komen, maar als ik er alles aan heb gedaan maar mn lichaam stribbelt tegen, dan moet ik daar maar genoegen meenemen. Belangrijk is dat ik weer groei, al is het mss wat langzamer.

Eigenlijk maakt het me niet uit of er ook maar iemand in deze thread post behalve ik ;) maar een btje interactie/feedback doet me toch goed :D
Dit is mn voorlopige trainingsschema:

Maandag
Kuiten {2 warmup sets}
St. calve raise 2x12 + 1x100
Seated calve raise of Seated calve raise (smith) 2x12 + 1x100

Benen
{2 warmup sets} leg extensions
Squat 2x10
Hack squat machine 2x8
Lying leg press 2x8 of Andere 'gekke pressmachine' :D 2x8
Leg extensions 2x12

Dinsdag
Borst {2 warmup sets}
Dumbbell press 2/3x5
Incline flyes 2x8
Incline machine press 2x8
Lying Cable Cross of Pec Deck 2x10

Shrugs + schouder
Military press of Lateral Raises 2x6
Shrugs 2x10

Donderdag
Rug {2 warmup sets}
Deadlift 1x5 1x4 (1x3)
Seated Cable Rows 2x8 of reverse pecdeck 2x8
T-bar row of Andere gekke machine (pulldown) 2x8

Hams + onderkant buik
Lying hams 2x10
St. hams 2x10
(evt. icm met lyinghams/buik)
Onderkant buik 2/3x max.

Vrijdag
Triceps {2 warmup sets}
Skullcrushers (cheatstyle + press) 1x8 1x6 (1x6)
Dippen old school of Dipmachine 1x8 1x6 (1xvoel)
Seated French press icm Triceps pushdown

Biceps {2 warmup sets}
Barbell curl 1x8 1x6 1x4
Seated Preacher Curl Small (EZ-bar) 3x6
Hammer curl 2 sets till failure

Thuis
Di. Crunches 3x max
Do. (Gym LR)
Za. Crunches 3xmax
Zo. LR 3xmax
Wrist curls 2xmax (als deze herstelt zijn)

EDIT: voedingsschema toegevoegd:

8.30
eiwitshake 30gram
2 hele eieren
100gram havermout
1 eetlepel lijnzaadolie
mvitamine

11.00
4 broodjes / 100gr hmout
150gr kip
wat groente

13.30
4 broodjes / 100gr hmout
150gr kip wat groente
25gr cashews

15.00
5 eieren, waarvan 1 geel gebakken (in Pam)
100 gr havermout /rijst (roerbakgroente)

16.30 trainen + dextrose?

17.45 (postworkout)
40gram shake + 50gr dextrose
vit C + multivitamine

18.30
350gr aardappelen/100gr rijst/
1 blikje tonijn + roerbakgroente

21.00
350gr aardappelen/100gr rijst/
1 blikje tonijn + roerbakgroente

22.30
1bakje kwark
2x eetlepel lijnzaadolie

Eiwit: 277

De hoeveelheden kh's en vet heb ik er niet bijgezet (op gevoel).
Ik begin het rustig op te bouwen; dat betekent dat prioriteit numero uno de eiwitten zijn. De kh's en vetten bouw ik langzaam op (begin bijv. met 50gr 's ochtends). Ben wel benieuwd of het een btje aanslaat, mijn vorige voedingsschema was wel wat massiever ;)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Na lang nachtelijk zoekwerk ben ik achter de mogelijke oorzaak van mijn klachten gekomen: de Helicobacter Pylori ??? Eigenlijk alles wat ik heb pas in het straatje van deze destructieve vriend. hopen dat de bloedtest dit ook aangeeft, dan kan ik snel op een dikke antibiotica kuur (zat al op een voor mn puistjes, dus gaat lekker zo :D )en naar wij hopen snel herstellen. Heb al veel te veel verhalen gelezen van mensen die al jaren bij de dokter lopen :eek: Gaat lekker zo; zou dan al de 2e infectie in een paar maanden zijn :o

Nu snel slapen :)

Schema ziet er goed uit, voor een low-volume fan dan :D
Goed dat je verschillende repranges combineert! Alleen ik zou nog wat setjs lateral raises erbij gooien,zijkant train je verder bijna niet mee.
Gaat helemaal goedkomen zo te zien, succes met je herstel! :thumbs:

Tnx, ik heb er even bijgezet dat ik militairy press om de week wissel met lateral raises. Mn schouders lopen voor op mn armen, dus hoef ze eigenlijk weinig aan te pakken.

Zonet ook al een gedeeltelijke uitslag van mn bloedtest gehad: mn leverwaarde was aan de hoge kant, en de dokter begon dus alweer te zagen over roids :rolleyes:
maar goed, het duurt nog een paar dagen eer ik weet of ik de eerder genoemde bacterie met me meedraag (hoop het eigenlijk van wel).

Schema ziet r wel netjes uit Boogie! Nu maar hopen dat je snel van je klachten af bent! Suc6 bro!

de Helicobacter Pylori, veroorzaakt een maagzweer

Dit heb ik ook gehad, vette pijn in je buik, niks kunnen vreten,
als het goed krijg je medicijnen genaamd ranitidine ofzo,
ik heb toen 3 dagen helemaal niks kunnen eten en was ook vet afgevallen.
Ik heb echter daarna nooit meer last gehad! ook niet eens van brandend maagzuur,
tis inmiddels alweer dik 2 jaar geleden.

KRZA zei:
de Helicobacter Pylori, veroorzaakt een maagzweer

Dit heb ik ook gehad, vette pijn in je buik, niks kunnen vreten,
als het goed krijg je medicijnen genaamd ranitidine ofzo,
ik heb toen 3 dagen helemaal niks kunnen eten en was ook vet afgevallen.
Ik heb echter daarna nooit meer last gehad! ook niet eens van brandend maagzuur,
tis inmiddels alweer dik 2 jaar geleden.
er zijn verschillende klachten. Sommige zijn in de racekak, maar ik heb de hele dag last van een opgeblazen gevoel, opboeren, misselijkheid en weinig eetlust. Ik hoop maar dat dit het is, anders weet ik het ook ff niet meer :)

toen ik het had,
had ik opzich wel honger, maar zodra ik iets ging eten deed het echt vreselijk veel pijn,
ik had dan ook een maagzweer hoor (een klein gat in je maag) die werd veroorzaak door deze bacterie,
ik kon alleen drinken, en het liefst alleen water,
vooral sate deed vet veel pijn als ik dat at!

maar goed, sterkte

Komt wel allemaal goed boogie woogie, veel geluk met je training en herstel :thumbs:

Veel succes!

Even 2 vraagjes over je schema. Waarom zo weinig schouderwerk?
En waarom leg raises in een beenschema?

Succes met het terugkomen bro! En een beetje interactie/feedback werkt idd vaak motiverend.

tnx allemaal :)

(Soulfly) zei:
Veel succes!

Even 2 vraagjes over je schema. Waarom zo weinig schouderwerk?
En waarom leg raises in een beenschema?

leg raises moest extensions zijn, my bad. schouderwerk heb ik hierboven al uitgelegd; ze lopen te ver voor, of eigenlijk de rest loopt te ver achter. Zodra ze weer redelijkerwijs in verhouding zijn zal ik mn schouders weer serieus gaan martelen. tnx in ieder geval.

dus je gaat je prioriteit neer leggen bij je benen?
Wat ook wil helpen is natuurlijk wat aanvulling op je dieet, sups enzo.
Beetje creatine en wat amino`s.

Sterkte er mee en knallen.

keep it up, boogiewoogie :thumbs:

jopiepoekie zei:
dus je gaat je prioriteit neer leggen bij je benen?
Wat ook wil helpen is natuurlijk wat aanvulling op je dieet, sups enzo.
Beetje creatine en wat amino`s.

Sterkte er mee en knallen.
niet persé bij mn benen. Alleen ik weet dat daar idd nog heel veel groei in heb; als ik ze goed en regelmatig aanpak dan zijn ze echt een van mn sterkste spiergroepen (met name de quads). De reden dat ik kuiten eerst doe is dan ook dat die niet goed willen, en de reden dat mn hams en quads gescheiden getrained worden is omdat na een intensieve quad training, vaak weinig energie heb om nog eens hams te doen.

Met name mn armen hebben veel werk nodig, maar ik had wel het idee dat die de laatste tijd beter groeiden. Dus daar ga ik zo ff mee verder, wil het niet dan pak ik ze mss 2x per week.

wat beteft supps: ik doe mee aan de grote frietbakker bestelling :D dus komt idd wat nieuwe dingetjes aan om mee te experimenteren :)

tnx

ma 21-02-05

ik besef me net pas dat ik alleen maar de laatste setjes van elke oefening opschrijf :P
morgen beloof ik deze nare gewoonte tot het rijk der fabelen te verwijzen.

Kuiten {2 warmup sets}
St. calve raise 2x12 + 1x100
12x75
de laatste '100 reps met pauze' set, ben ik tot 50 gekomen, was kapot in de kuiten
Seated calve raise 2x12
12x130

Benen
{2 warmup sets} leg extensions
Squat 2x10
10x50
6x100
btje rustig aan nog, merkte wat ik altijd eigenlijk heb: als ik zwaarder ga, voel ik het meer in mn rug dan mn benen. mss wat minder rechtop gaan staan en wat dieper gaan.

Hack squat machine 2x8
10x60
8x80 (favoriete beenoefening hmmmm, tijdens deze oefening -waarbij ik helemaal diep ga- voel ik me vaak intens gelukkig :D )

Lying leg press 2x8 of Andere 'gekke pressmachine' 2x8 Heb deze niet gedaan, merk toch dat ik nog een btje rustig aan moet doen, viel bijna om.

Leg extensions 2x12
de leg extension machine waar je platen op kan doen was bezet, dus moest het met deze doen: 12xmax

al met al wel zwaar; redelijk wat krachtverlies en mezelf in de spiegel zien was ook een tegenvaller, maar goed ik ben trots op mezelf. Morgen als het goed is uitslag van de bloedtest.

i'm out

****ed up bro ik ben er net vanaf :D

en je hebt geen kracht verlies eerder gewoon low energie ;)

hehe yep yep.

heb ook ff voedingsschema toegevoegd.

Do 24-02-05

2 dagen rust gehad. 1 dag was mn fiets naar de t*ring, 2e dag gewoon nog te moe. Loop nog steeds als een loopse vrouwtjeshond over straat van kuitentraining. Heb dindsdag ook uitslag vd bloedtest gekregen; is dus niks uitgekomen. Nu wat maagzuurremmers gekregen; nog ff afwachten of dat helpt. Zoniet, dan moet ik voor onderzoek naar een internist. Gaat nu trouwens wel wat beter (met ups en downs dat wel), en ben nog steeds wel moe (afgelopen nacht 10 uur geslapen bijv.). Maar goed, vanavond maar weer ff gaan beuken en het was heerlijk. Borst/schouders/onderkantbuik

Borst {2 warmup sets}
Dumbbell press 2/3x5
8x30 en 4x34 (niet heel veel achteruit gegaan qua kracht)
Incline flyes 2x8
10x16 en 8x20 (ook hier niet echt)
Incline machine press 2x8
8x60 4x60+4x40
Cable Cross 2x10
gewoon paar setjes maximaal, lekker een orgasme gevoel opwekken ofzoiets.

Shrugs + schouder
Military press 2x6
btje wennen 8x40 en 6x40
shrugs ff gelaten, traps zijn goed.

onderkant buik heb ik nog 2 setjes gedaan hanging legraises (2x 25 reps)
zie nu dat het crunches hadden moeten zijn, maar who cares, ben allang tevreden dat ik me alweer een heel klein btje de grote boze wolf voel.

tot morgen makkers.

Terug
Naar boven