- Waardering
- 1.152
- Lengte
- 1m79
Zelfde hier, ze mogen wel 10% van mijn schulden pakken![]()
Of beter gezegd, overnemen.

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zelfde hier, ze mogen wel 10% van mijn schulden pakken![]()

Puur theoretisch gezien is dit wel een interessante optie. Echter politiek compleet onhaalbaar.
Gaat bv. Mevrouw Merkel nooit aan haar kiezers verkocht krijgen.
Als dit er komt:
- mensen gaan massaal het geld van hun rekeningen halen aangezien het voordeliger is om het zelf bij te houden ipv op een rekening te zetten.
- banken hebben nog 0 euro.
- alle banken gaan failliet.
Geniaal!
Inderdaad.
Echter waar ik me het meest aan stoor is dat dit eigenlijk gewoon diefstal is. Men beslist eventjes snel dat men 10 procent van je centen gaat nemen. Crazy gewoon.

Geloof ik niets van... denk niet dat de 'rijkeren' zomaar eventje +250 000 eur ofzo cash bij hun thuis gaan bewaren.
Misschien niet thuis maar wel ergens in een kluis.
Ofwel elk jaar 25000 euro verliezen zomaar. Ik zou het wel weten.
Het verleidelijke van zo'n belasting is dat ze kan worden geïmplementeerd vooraleer mensen zich er aan kunnen onttrekken en dat wordt verondersteld dat ze éénmalig is en ze het gedrag niet verstoort.
Ze denken dat een ieder zich als makke schapen anaal laat vernederen.
Als ze dit doen dan gaan er eerder massale rellen ontstaan in heel Europa. Zou voor mij de druppel zijn om mij op straat te krijgen om overheidsgebouwen een facelift te geven.
Zolang het de overheid is die dat doet noemen ze het geen diefstal he![]()
Het verleidelijke van zo'n belasting is dat ze kan worden geïmplementeerd vooraleer mensen zich er aan kunnen onttrekken en dat wordt verondersteld dat ze éénmalig is en ze het gedrag niet verstoort.
Ze denken dat een ieder zich als makke schapen anaal laat vernederen.
Als ze dit doen dan gaan er eerder massale rellen ontstaan in heel Europa. Zou voor mij de druppel zijn om mij op straat te krijgen om overheidsgebouwen een facelift te geven.
En juist dit soort gedrag is wat ongeschoolde mafketels doen.
Als jij een gebouw van de overheid sloopt betaal je indirect ook weer voor de opbouw, plus de 16 miljoen anderen die niet meedoen.
Alleen snappen die halfgare idioten zoals jij dat dus niet..
Enige wat zou helpen is om de politici zelf om te leggen, beveiliging hebben ze toch al, dus dat kost ons niet meer dan normaal..
In for politici omleggen btw, ken nog wel wat PVDA'ers die niet moeten rondhuppelen..
Crisis die veroorzaakt is door die pipo's van de bank en wij moeten die betalenseems legit
aan de hoogste boom ermee...
Als dit er komt:
- mensen gaan massaal het geld van hun rekeningen halen aangezien het voordeliger is om het zelf bij te houden ipv op een rekening te zetten.
- banken hebben nog 0 euro.
- alle banken gaan failliet.
Geniaal!
Dat die crisis is veroorzaakt door bankiers is wel erg kort door de bocht.
Het probleem dat het IMf hiermee wil oplossen is dat van een te hoge overheidsschuld. Die fout ligt dus bij politici. En uiteindelijk bij de burger omdat wij die politici hebben verkozen en opnieuw blijven verkiezen.
Denk inderdaad ook wel dat het erg moeilijk gaat zijn de mensen ervan te overtuigen dat het effectief een eenmalige taks is.
Anderzijds worden er ongetwijfeld gewoon kapitaal controles opgelegd (zoals bij Cyprus) zodat een bank run onmogelijk is.

Om het ongeschoolde mafketels te noemen vind ik ver gaan. Uiteindelijk gaan ze te ver en kan ik mij zeker vinden in de opmerking die jij quote. En ik ben alles behalve ongeschoold. Ik zie het alleen niet gebeuren, heb meer het idee dat iedereen het maar blijft accepteren / goedpraten. In veel landen krijg je inderdaad al rellen voor minder en hier blijft iedereen hard doorwerken. Ik zelf kan totaal niet tegen gezag, of teveel invloed van de overheid, als ze dit soort maatregelen zouden toepassen is dit erg demotiverend voor mij. Heb daar nu al last van met de vele regeltjes / bezuinigingen etc. (Ook al zoals hierboven aangegeven pakken ze mij niet eens met deze maatregel, maar ik vind het te ver gaan)