Hey peepz,
Ik zit met volgende vragen...
Op 10 januari heb ik besloten om wat af te vallen nadat de weegschaal 96 Kg weergaf. Ik heb dit gedaan zonder enige "regels" die zouden moeten gevolgd worden. Gewoon zeer weinig gegeten, hetgeen ik at was zeer vetarm, water tegen de sterren op en elke dag joggen (30 min in het begin).
De kilo's vlogen er snel af en het lopen werd een hobby. Nu loop ik tussen de 50-60 min. 3-4 x p/week.
Volgende twee problemen duiken op.
1ste: ik blijf schommelen tussen 83 en 85 van gewicht, reeds enkel maanden.
(ik ben 1,83 m)
2de: ik geraak maar niet van van die laatste vetlaagjes op men buik weg. Terwijl biceps, triceps, kuiten etc kleiner worden.
Na wat rondvraag bij enkele coaches en hier te kijken op het forum denk ik dat ik nu wel een voedingsschemamoet opstellen. Dit om spiermassa niet (zo min mogelijk) kwijt te geraken maar toch om vetten te verbranden (te weinig inname ?)
Als ik de regels volg uit de sticky posts....
Harris benedict = 1910 kcal + ong. 800 Kcal (lopen(Hartslag tussen 140-150))
dus ik verbruik 2700 kcal
20 % eraf om af te vallen = 2160 Kcal
gedeeld door 6 maaltijden = 360 Kcal per maaltijd
Waarvan:
50 % Kh = 180
30 % eiwit = 108
20 % Vet = 72
nu...
moet ik 72 gram vet per maaltijd inemen ? Of hoe moet ik dit zien ?
Mogen mijn eiwitten ietsje meer zijn, bv 35 of 40 %
bv 45 % kh 40 % eiwit en 15 % vet ?
Bedankt om dit even te verduidelijken, want dagelijks + 400 gr vet iname ... ?
Ik zie het ergens verkeerd vermoed ik ...
Grtz
Ik zit met volgende vragen...
Op 10 januari heb ik besloten om wat af te vallen nadat de weegschaal 96 Kg weergaf. Ik heb dit gedaan zonder enige "regels" die zouden moeten gevolgd worden. Gewoon zeer weinig gegeten, hetgeen ik at was zeer vetarm, water tegen de sterren op en elke dag joggen (30 min in het begin).
De kilo's vlogen er snel af en het lopen werd een hobby. Nu loop ik tussen de 50-60 min. 3-4 x p/week.
Volgende twee problemen duiken op.
1ste: ik blijf schommelen tussen 83 en 85 van gewicht, reeds enkel maanden.
(ik ben 1,83 m)
2de: ik geraak maar niet van van die laatste vetlaagjes op men buik weg. Terwijl biceps, triceps, kuiten etc kleiner worden.
Na wat rondvraag bij enkele coaches en hier te kijken op het forum denk ik dat ik nu wel een voedingsschemamoet opstellen. Dit om spiermassa niet (zo min mogelijk) kwijt te geraken maar toch om vetten te verbranden (te weinig inname ?)
Als ik de regels volg uit de sticky posts....
Harris benedict = 1910 kcal + ong. 800 Kcal (lopen(Hartslag tussen 140-150))
dus ik verbruik 2700 kcal
20 % eraf om af te vallen = 2160 Kcal
gedeeld door 6 maaltijden = 360 Kcal per maaltijd
Waarvan:
50 % Kh = 180
30 % eiwit = 108
20 % Vet = 72
nu...
moet ik 72 gram vet per maaltijd inemen ? Of hoe moet ik dit zien ?
Mogen mijn eiwitten ietsje meer zijn, bv 35 of 40 %
bv 45 % kh 40 % eiwit en 15 % vet ?
Bedankt om dit even te verduidelijken, want dagelijks + 400 gr vet iname ... ?
Ik zie het ergens verkeerd vermoed ik ...
Grtz