- Waardering
- 35.310
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 108kg
- Vetpercentage
- 10%
SanneF, wat knap van je zeg dat je zo'n lange en zware weg helemaal zelf hebt gedaan! Echt respect daarvoor. Jammer dat er zoveel mensen zijn die een maagband zien als een oplossing voor hun problemen, het kan best helpen, maar dan moeten ze die 20% (eigenlijk nog 100% van zichzelf) inzetten om het door te zetten naar een gezonde levensstijl.
Ikzelf heb ook niet echt een perfecte opvoeding gehad met eten, daarbij door ziekte veel ongezonde dingen gaan eten (heel apart, bij ongezond eten voelde ik me minder ziek (darmaandoening) dan bij gezond eten). Uiteindelijk heb ik me door de pijn toch kunnen doorzetten met het gezonde eten en ik ben zo 15 kg afgevallen.
Door de levensstijl die ik nu heb, zie ik in wat gezond eten inhoud en hoe kcal en macro's in elkaar zitten.
Toen ik jonger was en in de tijd dat ik veel at, wist ik daar totaal niks van. Het is dus ook een groot stuk onwetendheid, niet weten waar te beginnen, waardoor de onzekerheid weer resulteert in: meer eten.
Het hangt zeker van meerdere factoren af, zoals je al zei. Meeste denken dat er niks aan valt te doen, dat ze al verloren zijn, waardoor ze in die slachtofferrol vallen.
slachtofferrol
slachtofferrol
slachtofferrol
Tromgeroffelol