XXL Nutrition

infectie amandelen & anabolen

Zeker nog nooit ontstoken amandelen gehad? :D
Het lijkt alsof je 24/7 een scheermesje probeert in te slikken en daarnaast is het zeker wel gevaarlijk voor je en is antibiotica geen overbodige luxe wat dat betreft.
Als je er niks aan doen kan het zo erg worden dat je geopereerd moet worden wat niet zonder risico's is wanneer je volwassene bent.

Men gaat echt helemaal op in de anti-antibiotica-hype wat echt zwaar overdreven is IMO en IME.
Ik ken wel wat mensen die in het verleden veel hebben moet slikken en nog steeds goed reageren op antibiotica en ik heb zelf dit jaar 4 kuurtjes moeten doen (1 x amandelonsteking, 3 x urineweginfectie) en de laatste kuur werkte evengoed als de eerste.
Als het niet nodig is moet je het niet nemen natuurlijk, maar ik denk dat men teveel in de hype mee gaat dat het niet nodig zou zijn.
Doet me denken aan die ouders die hun kinderen niet laten vaccineren en dan gaan huilen als hun kind de mazelen krijgt.

het gaat niet om hoe de mensen zelf op antibiotica reageren, maar hoe de bacteriën er op reageren.

elke keer dat je het neemt creëer je de mogelijk voor een resistent gen om te evolueren

Ja ik heb het 2 keer gehad, het voelt vreselijk, maar grote kans dat je er vanzelf vanaf komt.
Als dat uiteindelijk niet gebeurt dan moet je wel een kuurtje nemen, maar 4 dagen vind ik persoonlijk wel snel besloten.

Als het een bacterieele infectie is anders gaat het niets voor je doen.

ik heb onlangs een longontsteking gehad en heb mijn kuur gewoon doorgetrokken, alleen ff thuis gezeten heerlijk aan de AB en ventolin... na 1,5 week kon ik er weer tegenaan

het gaat niet om hoe de mensen zelf op antibiotica reageren, maar hoe de bacteriën er op reageren.

elke keer dat je het neemt creëer je de mogelijk voor een resistent gen om te evolueren

Ik weet hoe het werkt. Helemaal wanneer je je kuur niet afmaakt omdat je je beter voelt kunnen de sterkere bacteriën overblijven en evolueren.

Terug
Naar boven