AndroidHealthClinic

Informateur ontvangt PvdA, CDA en SP

Guest

verwijderd
10.000 berichten
Waardering
3
DEN HAAG - Informateur Rein Jan Hoekstra ontvangt maandagmiddag de fractievoorzitters Jan Peter Balkenende (CDA), Wouter Bos (PvdA) en Jan Marijnissen (SP). Zijn woordvoerder heeft dat bekendgemaakt.

De afgelopen dagen nam Hoekstra een denkpauze om zich te bezinnen op de ontstane situatie in de kabinetsformatie.

Waarschijnlijk wil Hoekstra hom of kuit van de drie fractieleiders. Balkenende maakte vorige week duidelijk weinig te trek te hebben in een coalitie met de SP. Hij wees op de grote inhoudelijke verschillen tussen zijn eigen partij en die van Marijnissen, maar hikt ook aan tegen de getalsverhouding in een kabinet van CDA, PvdA en SP. De twee linkse partijen zouden daarin een meerderheid hebben.

Winnaar

Bos houdt tot dusver echter vast aan een regering van deze drie partijen. De SP hoort er volgens hem bij omdat zij de grote winnaar is van de Tweede Kamerverkiezingen. Ook de SP heeft zondag nog laten weten te willen meeregeren op voorwaarde dat het CDA tot concessies bereid is.

Bron

Kiezen tussen een ondemocratische/zwakke coalitie of een linkse meerderheid dus, ik gok op het laatste, en dat het dan snel mis mag gaan zodat mensen inzien dat linkse meerderheid niet werkt.

Gaat toch niks worden, blijf me verbazen over Bos die op mij overkomt als de persoon die nergens voor open staat.. En maar blijven zeggen dat links heeft gewonnen, zelf is hij de grootste verliezer van de hele verkiezingen..

Kiezen tussen een ondemocratische/zwakke coalitie of een linkse meerderheid dus, ik gok op het laatste, en dat het dan snel mis mag gaan zodat mensen inzien dat linkse meerderheid niet werkt.

Zul je wel eens gelijk in kunnen krijgen. Ik denk niet dat het lang stand gaat houden in ieder geval.

-ben even in een pessimistisch dus wellicht niet objectieve bui omtrent politiek-

Terug
Naar boven