MuscleMeat

Nieuws CDA gedoogt wellicht VVD/PVV

Bezoekers in dit topic

Nou, ik was er eigenlijk ook best tots op. Zonder moeilijke woorden enzo, voor iedereen te begrijpen.
 
Nou, ik was er eigenlijk ook best tots op. Zonder moeilijke woorden enzo, voor iedereen te begrijpen.

Je eigen niveau dus;)

Waarom is de aanschaf van de JSF zo'n probleem? Toch leuk hebbedingetje.
 
Je eigen niveau dus;)

Waarom is de aanschaf van de JSF zo'n probleem? Toch leuk hebbedingetje.

Hebbedingetje van ettelijke miljarden, hebben we natuurlijk net nodig terwijl er een crisis bezig is. Maar ach ja het is een rechtse hobby, dan is het wel goed natuurlijk.
 
Je eigen niveau dus;)
Hoe kan je nou een post onder of boven je eigen niveau schrijven? Als jij hem schrijft is het toch jouw niveau? Potverdomme HardcoreNL, ik moet je ook alles uitleggen.


Waarom is de aanschaf van de JSF zo'n probleem? Toch leuk hebbedingetje.
Wat moet een klein k*tland als NL nou met 45 (toch?) gevechtsvliegtuigen? Of met 1 trouwens, het aantal doet er weinig toe.
 
Hebbedingetje van ettelijke miljarden, hebben we natuurlijk net nodig terwijl er een crisis bezig is. Maar ach ja het is een rechtse hobby, dan is het wel goed natuurlijk.

Links verspilt meer.

Hoe kan je nou een post onder of boven je eigen niveau schrijven? Als jij hem schrijft is het toch jouw niveau? Potverdomme HardcoreNL, ik moet je ook alles uitleggen.



Wat moet een klein k*tland als NL nou met 45 (toch?) gevechtsvliegtuigen? Of met 1 trouwens, het aantal doet er weinig toe.

wat moet nederland met al die milieuhooligans? Waarom moet Nederland relatief, gezien uit eigen perspectief, veel geld geven aan ontwikkelingshulp? Zo kan je bezig blijven Beginnerbb, persoonlijk ben ik ook niet echt fan van dit soort dingen maar toch geef ik liever mijn belastinggeld aan dit dan aan andere zaken die de linkse lui graag financieren.
 
Laatst bewerkt:
Wat moet een klein k*tland als NL nou met 45 (toch?) gevechtsvliegtuigen? Of met 1 trouwens, het aantal doet er weinig toe.


Daar ben ik het dan weer niet helemaal mee eens. Ik vind dat wij best een bijdrage mogen leveren aan de internationale veiligheid, of zelfs verplicht zijn. Vooral omdat wij onze welvaart voor een aanzienlijk deel te danken hebben aan internationale handel.

Als je er voor kiest een luchtmacht te hebben dan moet je ook voorbereid zijn op bepaalde afschrijvingen en vervangingen. Op een gegeven moment moet je je materiaal vervangen, net als in een bedrijf. Echter, vraag ik me af hoe noodzakelijk het op dit moment is om die F-16's te vervangen en daarbij heb ik vraagtekens bij de functionaliteit van de JSF aangezien die gemaakt is voor conventionele oorlogsvoering, iets waarin wij ze nooit op die manier zullen gaan gebruiken kijkende naar de uitvoering van hedendaagse vredesoperaties.

---------- Toegevoegd om 14:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:11 ----------

Links verspilt meer.



wat moet nederland met al die milieuhooligans? Waarom moet Nederland relatief, gezien uit eigen perspectief, veel geld geven aan ontwikkelingshulp? Zo kan je bezig blijven Beginnerbb


hoe bedoel je millieuhooligans? hoeveel kost dit mij niet geheel duidelijke groepje jou in je portemonnee?

Wat wij geven aan ontwikkelingsgeld is een habbekrats als je dingen toch in perspectief wilt blijven zien. Dat die gelden effectiever besteed kunnen worden mag duidelijk zijn.
 
Ach, een beetje defensie kan ook weinig kwaad, en dan inderdaad om de punten die je hier noemt, wat betreft de internationale handel. Maar kom op, om in deze tijden miljarden uit te geven aan gevechtsvliegtuigen slaat gewoon nergens op.

---------- Toegevoegd om 14:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:13 ----------

Links verspilt meer.



wat moet nederland met al die milieuhooligans? Waarom moet Nederland relatief, gezien uit eigen perspectief, veel geld geven aan ontwikkelingshulp? Zo kan je bezig blijven Beginnerbb, persoonlijk ben ik ook niet echt fan van dit soort dingen maar toch geef ik liever mijn belastinggeld aan dit dan aan andere zaken die de linkse lui graag financieren.

8 cent voor elke 10 euro dat je verdient. Aangezien jij nog weinig verdient...:D
 
Links verspilt meer.


Ik vind op dit moment de 'rechtse' verspilling van 5 of 6 miljard aan de JSF en de HRA dat jaarlijks zo'n minimaal 10 (zo even uit het hoofd, volgens mij is het een boel meer zelfs) waarvan 70% gaat naar mensen die het niet nodig hebben een verspilling die op geen enkele manier geëvenaard wordt door 'links'.
 
Wat wij geven aan ontwikkelingsgeld is een habbekrats als je dingen toch in perspectief wilt blijven zien. Dat die gelden effectiever besteed kunnen worden mag duidelijk zijn.

642 euro per hoofd van de bevolking een habbekrats? En dat doen we al een langere periode
 
642 euro per hoofd van de bevolking een habbekrats? En dat doen we al een langere periode


Hoe kom je aan dat bedrag? Is dat op jaarbasis?

In ieder geval, dat is een habbekrats. We zouden ons meer druk moeten maken over de besteding daarvan.
 
Hoe kom je aan dat bedrag? Is dat op jaarbasis?

In ieder geval, dat is een habbekrats. We zouden ons meer druk moeten maken over de besteding daarvan.

Het eerste wat je zegt is foutief. Daar maak je wel een sport van he:rolleyes:
Het tweede wat je vingers op het scherm hebben laten verschijnen is dan weer discutabel. In hoeverre moeten we het nog proberen, jaren en jaren gaat het al mis. Is er wel kans op verbetering? Zet het maar gewoon stop.

en ja het is per jaar, helaas
 
Laatst bewerkt:
Je lijkt soms wat in een links/rechts dogma te blijven steken.
Nee hoor, zoals ik zei gaat het niet eens over de echte ideologie erachter maar vooral over egoïsme. De CDA is daar vooral sterk in.

Een aanzienlijk deel van de christelijke achterban vindt uitsluiting van specifieke bevolkingsgroepen iets waarin zij niet willen mee gaan en nog belangrijker, besluitvorming of beter gezegd restricties opwerpen op grond van religie is ook iets dat zij als een bedreiging zien. Al was het alleen maar een principieel-ethische bedreiging.
Bij de top speelt dat volgens mij veel minder dan bij de achterban/kiezers. De top is gewoon uit op macht en geld. De PVV is trouwens christelijker dan PvdA, dus het slaat nergens op om dan op dat vlak iets tegen PVV te hebben ;)

Misschien kan jij je het niet voorstellen maar er zijn legio Nederlanders van christelijke komaf die oprecht nog een christelijk gedachtegoed nastreven. Laat dit nu net vooral de mensen zijn die het CDA trouw zijn gebleven, die niet zijn overgestapt naar de VVD en in mindere mate de PVV.
Tuurlijk. Maar je vergeet dat er een grote kloof bestaat tussen burger en politiek. Bovendien is de CDA de grote verliezer, dus dat speelt ook mee. De kiezers die CDA trouw bleven zijn wellicht ook voor een groot deel gewoon kiezers die aan die partij blijven hangen, wat er ook gebeurd. Dat zal voor een groot stuk de oudere bevolking zijn, die niet beter weet dan blindelings steeds op dezelfde partij te stemmen.

Het CDA heeft niets te winnen binnen een dergelijke coalitie. Alle eer zal gaan naar de VVD als het goed gaat of dacht je dat al die CDA-VVD overlopers dan met de volgende verkiezingen weer terug fladderen naar het CDA? als het fout gaat is de kans groot dat het fout gaat vanwege frictie met of via de PVV. Hierop zal vooral het CDA afgerekend worden, zij gingen ondanks de bezwaren vanuit de achterban in zee met een partij die in de kern, een kern dat veel dieper gaat dan links/rechts tegenstellingen, lijnrecht staat tegenover het CDA.
CDA beseft maar al te goed dat iemand verantwoordelijkheid moet nemen als Nederland bestuurt gaat worden. CDA en VVD zijn tot elkaar gedwongen omdat de andere opties mislukten. Het is geen kwestie van wat de CDA wil, maar wat er nog mogelijk is. Zoals ik zei zouden nieuwe verkiezingen hoogstwaarschijnlijk een nog grotere winst betekenen voor de PVV, waar CDA en VVD zeker niet op zitten te wachten omdat de kans reëel is dat zij verder zouden verliezen. Daarom zit er voor hen nu weinig anders op dan een keuze te maken, en de minst nadelige keuze blijft dat minderheidskabinet waarin ze geen rekening hoeven te houden met de botsende programmapunten van links. Ook CDA kan voordeel halen uit een goed functionerende rechtse regering, waar heel veel Nederlanders toch op zitten te wachten.
 
Het eerste wat je zegt is foutief. Daar maak je wel een sport van he:rolleyes:
Het tweede wat je vingers op het scherm hebben laten verschijnen is dan weer discutabel. In hoeverre moeten we het nog proberen, jaren en jaren gaat het al mis. Is er wel kans op verbetering? Zet het maar gewoon stop.

en ja het is per jaar, helaas

Je leert het niet af he. Als je iets 'foutief' vindt onderbouw dat dan ook. Je bent toch geen halve tamme? Als je graag mee wilt praten met mensen die in tegenstelling tot jijzelf niet helemaal van de pot gerukt zijn kan je op zijn minst het fatsoen opbrengen met argumenten te komen en niet selectief in te gaan op hetgeen je gesprekspartner aandraagt.

Wat gaat er mis? Je bedoel dat we het met die habbekratsen niet voor elkaar krijgen om van een stervend Afrikaans continent economisch gezond te krijgen? Bedoel je dat het redden van een x aantal anders kansloze kinderen jou geen 624 euro per jaar waard is omdat je jezelf wijs maakt dat je voor dat bedrag een heel continent oorlogsvrij en hongervrij zou moeten krijgen?
 
Ik vind op dit moment de 'rechtse' verspilling van 5 of 6 miljard aan de JSF en de HRA dat jaarlijks zo'n minimaal 10 (zo even uit het hoofd, volgens mij is het een boel meer zelfs) waarvan 70% gaat naar mensen die het niet nodig hebben een verspilling die op geen enkele manier geëvenaard wordt door 'links'.


Hoho, die deal vd JSF is onder paars in gang gezet, en dus bepaald geen rechtse keuze te noemen.
 
Hoho, die deal vd JSF is onder paars in gang gezet, en dus bepaald geen rechtse keuze te noemen.


Die deal is onder bepaalde voorwaarden gemaakt, die voorwaarden gingen over kosten. De PvdA is eruit gestapt omdat die afspraken meerdere malen zijn overschreden.

Politiek is ook participeren, die deal is gemaakt op een moment dat er geen economische wereldcrisis werd voorzien.
 
Je leert het niet af he. Als je iets 'foutief' vindt onderbouw dat dan ook. Je bent toch geen halve tamme? Als je graag mee wilt praten met mensen die in tegenstelling tot jijzelf niet helemaal van de pot gerukt zijn kan je op zijn minst het fatsoen opbrengen met argumenten te komen en niet selectief in te gaan op hetgeen je gesprekspartner aandraagt.

Wat gaat er mis? Je bedoelt dat we het met die habbekratsen niet voor elkaar krijgen om van een stervend Afrikaans continent economisch gezond te krijgen? Bedoel je dat het redden van een x aantal anders kansloze kinderen jou geen 624 euro per jaar waard is omdat je jezelf wijs maakt dat je voor dat bedrag een heel continent oorlogsvrij en hongervrij zou moeten krijgen?

Poets jij je auto met iets zo groot als een tandenborstel?
 
Wat gaat er mis? Je bedoel dat we het met die habbekratsen niet voor elkaar krijgen om van een stervend Afrikaans continent economisch gezond te krijgen? Bedoel je dat het redden van een x aantal anders kansloze kinderen jou geen 624 euro per jaar waard is omdat je jezelf wijs maakt dat je voor dat bedrag een heel continent oorlogsvrij en hongervrij zou moeten krijgen?


Economisch gezond? Je maakt een grapje zeker. Economisch gezond zal dat continent nooit worden. De investeringen die gedaan worden zijn op z'n minst twijfelachtig te noemen, de maatschappelijke betrokkenheid cq schuldgevoel maakt plaats voor eigen gewin.
Zolang er geen structureel plan ligt hoe ze dat continent willen laten floreren moet die geldkraan dicht.

De schuldenlast van Afrika is zo immens groot dat deze nooit meer terug betaald kan worden dus nu is het geld in een bodemloze put gooien.
 
Back
Naar boven