AndroidHealthClinic

ING noemt student 'boef uit Curaçao'

Discriminatie is letterlijk "Het maken van onderscheid".
Wanneer jij allochtonen (bij voorbaad) weigert vanwege een accent, dan is dat discriminatie.
Immers, je maakt duidelijk onderscheid tussen de allochtone en autochtone sollicitatie groep.

Het is misschien onschuldige en terechte discriminatie, maar een beetje vreemd om het geen discriminatie te noemen.

Pls weigeren om accent is gewoon normaal wanneer het een representatieve functie is voor t bedrijf. Je mist dan de eigenschap normaal praten en bent dan gewoon niet gekwalificeerd voor het werk.

Of is iemand zonder armen weigeren als vrachtwagen chauffeur ook racisme? :roflol:

Waarom gaat de discussie over weigeren voor de functie? Het gaat om de benaming 'boef', er wordt nergens gesproken over een afwijzing op basis van afkomst.

Lullig voor die mong**l die de mail heeft verzonden maar interne mail dient intern te blijven. Dan nog dien je bij interne mail ook je te gedragen. Wie zich niet op normale wijze kan uiten via officiële kanalen verdient het om ontslagen te worden. Interne mail lijkt me officieel genoeg, het is geen Facialbook naaikransje of whatsapp losergroepje. Je hoeft op je werk niet de hele dag in de plooi te lopen maar enige omgangsvormen zijn wel gewenst.

Allerlei onzinvergelijkingen (vrij standaard inmiddels) er bij halen doet niks aan de zaak af. Die ING-knuppel is over de scheef gegaan, hoop dat hij of zij er voor zal bloeden.

Maar klaarblijkelijk vind jij het prima als een ING-medewerker zich gedraagt als Sait van Altijdgeslaagd.nl.

Als een......, wat een argumenten zeg.

Het is niet netjes maar in mijn ogen geen racisme.

Gewoon een bijnaam gebaseerd op t uiterlijk van een persoon, het is niet dat die daarom afgewezen werd.

Daarnaast trek jij de conclusie dat de verzender ook de naam verzonnen heeft wat niet eens het geval hoeft te zijn.

Discriminatie is letterlijk "Het maken van onderscheid".
Wanneer jij allochtonen (bij voorbaad) weigert vanwege een accent, dan is dat discriminatie.
Immers, je maakt duidelijk onderscheid tussen de allochtone en autochtone sollicitatie groep.
Er wordt niet gekeken naar het ras of de etniciteit van de persoon, maar naar het beheersen van de Nederlandse taal (en deze normaal te kunnen uitspreken). Dat is dus geen racisme, maar wel iets wat inderdaad veel vaker voorkomt bij allochtonen. Het is eerder racistisch wat jij nu zegt, aangezien jij er van uit gaat dat alle allochtonen een accent hebben en je daarmee allochtonen over 1 kam scheert.

Het is niet netjes maar in mijn ogen geen racisme.

Gewoon een bijnaam gebaseerd op t uiterlijk van een persoon, het is niet dat die daarom afgewezen werd.

Daarnaast trek jij de conclusie dat de verzender ook de naam verzonnen heeft wat niet eens het geval hoeft te zijn.

Nee het zal volledig toevallig zijn dat de term boef en Curaçao aan elkaar gelinked zijn.

Jezelf voor de gek houden is ook een vak.

ING zal weten wie de term boef heeft neergezet in 1 van die mails, boeit niet of dat de verzender is van de mail of niet.

'In the house', alleen daarvoor mogen ze zo'n ING-nitwit al ontslaan. Straattaal in interne mails, dan hoor je niet thuis op de werkvloer.

'In the house', alleen daarvoor mogen ze zo'n ING-nitwit al ontslaan. Straattaal in interne mails, dan hoor je niet thuis op de werkvloer.
Jezus wat overdreven :roflol:. Dat moet gewoon kunnen, wellicht kunnen die werknemers het al jaren goed met elkaar vinden.

Als jaspertje mijn post in dit topic nou een leest, dan is deze discussie niet nodig. Tevens ben ik van mening dat X zies X gebanned moet worden omdat hij totaal niet kan discussiëren.

Nee het zal volledig toevallig zijn dat de term boef en Curaçao aan elkaar gelinked zijn.

Jezelf voor de gek houden is ook een vak.

ING zal weten wie de term boef heeft neergezet in 1 van die mails, boeit niet of dat de verzender is van de mail of niet.

:roflol: Dus beetje humor op de werkvloer mag niet?

De interne mail bij mijn pa op t bedrijf wordt 90% van de tijd gebruikt voor flauwe grappen, filmpjes en dat soort shit, op voorwaarden van de baas dat de goede ook naar hem gestuurd worden en af komt wat af moet komen.

Voordeel daar van is dat als er een keer over gewerkt moet worden t hele bedrijf er gewoon zit.

''Boef uit curaçao'' vind ik eerder een aparte woordenkeuze, niemand gebruikt het woord ''boef'' meer als straattaal, ''boefje'' kan alleszins nog en dat klinkt gelijk stukken minder racistisch. ''In the/da house'' is ook niet zo populair meer, ook weer zo'n term uit < 2010.

Het gaat dus waarschijnlijk om zo'n paupertje zoals xyxyzy, wat ook gelijk de reden is waarom hij niet inziet hoe kansloos dit is.

En wat nou als degene die de e-mail schreef zelf ook donker is? Dan is het ineens geen racisme meer

''Boef uit curaçao'' vind ik eerder een aparte woordenkeuze, niemand gebruikt het woord ''boef'' meer als straattaal, ''boefje'' kan alleszins nog en dat klinkt gelijk stukken minder racistisch. ''In the/da house'' is ook niet zo populair meer, ook weer zo'n term uit < 2010.

Het gaat dus waarschijnlijk om zo'n paupertje zoals xyxyzy, wat ook gelijk de reden is waarom hij niet inziet hoe kansloos dit is.

Ik had al lang gezegd dat t niet netjes was om zo over mensen te spreken maar om het nou racisme te noemen is gewoon aanstellerij.

Als werkgever zijnde vind ik dit geen racisme. Alsof allochtone jeugd zo lekker over komt, kom op zeg. Nu worden daar de wrange vruchten van geplukt. Tuurlijk zitten er goede jongens tussen, ik ken er genoeg. Maar als ik als werkgever 50 sollicitanten krijg, waar er 15 allochtoon van zijn. Mag ik toch lekker zelf uitmaken wie ik aanneem? Daarnaast hoor je 9 van de 10 keer een allochtonen accent, zelfs als ze in Nederland geboren zijn. Dat wil ik niet voor de firma en ook dat maak ik toch zeker zelf uit. Heeft niks met discrimineren te maken.
Afwijzen op incompetenties prima. Maar iemand afwijzen omdat die een n*ger is gaat mij te ver. Dat heeft niks meer met accent te maken o.i.d.

Wat een trieste whiteknights hierzo :roflol:

Interne mail moet officieel en zonder grappen, pls go :roflol:

Weer zo'n persoon die aandachtsgeyl is, totaal geen sprake van racisme, en die hogeschool wilt ook even tof doen..

Sterke redenaties ja.

En wat nou als degene die de e-mail schreef zelf ook donker is? Dan is het ineens geen racisme meer
Inderdaad, er wordt tegenwoordig maar overal racisme geschreeuwd.

Destijds gebruikten de uitzendkantoren BBB-label (Blanc Bleu Belge) als ze iemand wouden aannemen. Liepen ze ook niet vrolijk van

Ik ben een boef uit België.

5vQxV.gif

:roflol: Dus beetje humor op de werkvloer mag niet?

De interne mail bij mijn pa op t bedrijf wordt 90% van de tijd gebruikt voor flauwe grappen, filmpjes en dat soort shit, op voorwaarden van de baas dat de goede ook naar hem gestuurd worden en af komt wat af moet komen.

Voordeel daar van is dat als er een keer over gewerkt moet worden t hele bedrijf er gewoon zit.

Fijn voor je pa maar het protocol bij een bank kan je daar niet mee vergelijken.

Genoeg bedrijven waar je er terecht wordt uitgedonderd als je het netwerk en internetprotocol schendt.

media_xll_2151104.jpg

Arme jesse2010, na het verlies van zijn supplementencontract bij B&F lijkt het enkel bergafwaarts met hem te gaan.

Terug
Naar boven