Fitness Seller

ING noemt student 'boef uit Curaçao'

Als je iemand uitnodigt voor stage-gesprek terwijl je weet dat hij donkere huid heeft is dat dan racistisch?

De verwijzing was onbeleefd maar was bedoeld in privé kring, zielig om hiervoor klacht in te dienen, als hij nu nog geen kans had gekregen om op gesprek te gaan ofzo ...

Als je iemand uitnodigt voor stage-gesprek terwijl je weet dat hij donkere huid heeft is dat dan racistisch?

De verwijzing was onbeleefd maar was bedoeld in privé kring, zielig om hiervoor klacht in te dienen, als hij nu nog geen kans had gekregen om op gesprek te gaan ofzo ...

Een sollicitatie procedure is een serieuze aangelegenheid. Een de sollicitant wil serieus genomen worden daarom noem je iemand dan ook bij zijn naam. Koosnaampjes verzin je maar voor je vriendjes in je prive leven.

Een sollicitatie procedure is een serieuze aangelegenheid. Een de sollicitant wil serieus genomen worden daarom noem je iemand dan ook bij zijn naam. Koosnaampjes verzin je maar voor je vriendjes in je prive leven.

Sollicitatieprocedure voor een stage serieze aangelegenheid. Haha. Die kleinzerige jochies moeten eens wat ruggengraad kweken. Als je dat al niet aan kan staat je nog wat te wachten.

Sollicitatieprocedure voor een stage serieze aangelegenheid. Haha. Die kleinzerige jochies moeten eens wat ruggengraad kweken. Als je dat al niet aan kan staat je nog wat te wachten.
Mijn sollicitaties voor m'n afstudeerstage kan ik toch echt niet anders dan serieus noemen. Een gedeeltelijke IQ test afleggen m.b.t. analytisch inzicht van 40 min, gevolgd door een intensief gesprek van ruim 'n uur. Daarnaast heb ik nu, als afstudeerder, dezelfde rechten als iedere andere werknemer daar binnen het bedrijf. Dit betekent ook dat ik de broncode kan inzien van interne software.

Mijn sollicitaties voor m'n afstudeerstage kan ik toch echt niet anders dan serieus noemen. Een gedeeltelijke IQ test afleggen m.b.t. analytisch inzicht van 40 min, gevolgd door een intensief gesprek van ruim 'n uur. Daarnaast heb ik nu, als afstudeerder, dezelfde rechten als iedere andere werknemer daar binnen het bedrijf. Dit betekent ook dat ik de broncode kan inzien van interne software.

Ja maar jij bent blank. Die boef uit Curacoa ging waarschijnlijk langs voor een meeloopstage pinbonnetjes printen.

Ja maar jij bent blank. Die boef uit Curacoa ging waarschijnlijk langs voor een meeloopstage pinbonnetjes printen.
Ik kom ook alleen maar langs om wat wiskunde toe te passen op code en de resultaten in een dikke thesis te gieten die niemand ooit gaat lezen, behalve de examencommissie. Maarja, ik ben inderdaad blank.

Wat is erger, iemand een boerenlul uit Holland noemen, of een boef uit Curaçao?

he wat een gejank weer

Jij snapt het niet vrind. Het is discriminatie als hij geweigerd zou worden omdat hij uit curaçao komt. Hem een boef noemen omdat hij een n*ger is uit curaçao is racisme.
Volgens mij beschik jij over een artikel wat ik niet heb. In het artikel van de TS staat nergens dat hij:
- geweigerd is vanwege zijn afkomst
- hij voor boef is uitgemaakt vanwege zijn afkomst

Dus waar baseer jij dit op?

Weer zo'n storm in een glas water. Ik zie niet in wat dit met discriminatie of racisme te maken heeft, de uitspraak hoeft helemaal niet racistisch opgevat te worden. Hij ziet er ongeacht huidskleur inderdaad wat uit als een boefje, ik vind hem zeker geen vertrouwen uitstralen.

Stom natuurlijk dat er nog altijd medewerkers zijn die niet snappen hoe intern mailen werkt, maar ik vind de excuses en het aanbod zeer netjes. Beetje vreemd dat hij het dan vervolgens weigert. Lijkt een beetje op nep solliciteren om maar uitkering te kunnen houden.

Weer zo'n storm in een glas water. Ik zie niet in wat dit met discriminatie of racisme te maken heeft, de uitspraak hoeft helemaal niet racistisch opgevat te worden. Hij ziet er ongeacht huidskleur inderdaad wat uit als een boefje, ik vind hem zeker geen vertrouwen uitstralen.

Stom natuurlijk dat er nog altijd medewerkers zijn die niet snappen hoe intern mailen werkt, maar ik vind de excuses en het aanbod zeer netjes. Beetje vreemd dat hij het dan vervolgens weigert. Lijkt een beetje op nep solliciteren om maar uitkering te kunnen houden.

Reported.

Koosnaampjes in vriendenkring en een grappige verwijzing naar een buitenstaander zijn nog iets anders.

Als ik tegen mijn collega zeg "ik ga het even bespreken met die stijve hark" als ik naar de ploegbaas ga, maar wel de ploegbaas normaal aanspreek, ben ik dan een kl***zak die geen respect heeft voor zijn baas?

Als ik hem zo noem waar iedereen bij staat wel ja, dat is onrespectvol. Maar alsof iedereen respectvol over elkaar doet als ze elkaar niet kunnen horen. Iedereen heeft iets te zeggen, soms is het zelf maar als grap bedoeld.

Hij kende die jongen niet maar hij zegt ook niet "het is een boef", hij verwees gewoon op een grappige manier, mss was het een referentie naar een eredere inside joke ofzo. Dat het kwetst voor die jongen snap ik ergens wel aar als ze hem de kans wouden geven om langs te komen toont dat toch dat ze niet echt als een boef zien? Dan zou in de email staan "We gaan die boef van curacao toch niet uitnodigen hé?".

Dat mensen hierover zagen amai.

Drugsdealer die bij een bank wilt werken/stage lopen. Moet niet gekker worden jongens!

Hem een boef noemen omdat hij een n*ger is uit curaçao is racisme..

Maar ben jij zeker dat hij een boef genoemd wordt omdat hij een n*ger is uit curaçao? Als ik iemand een "idioot uit Holland" noem, dan is dat niet zo vriendelijk van me, maar dan noem ik hem geen idioot omdat hij uit Holland komt. Hij kan zich idioot gedragen en uit Holland komen, die dingen staan los van elkaar. Net zoals je er uit kan zien als een boefje en uit curaçao komen.

Overigens kan het hier duidelijk om een onschuldig grapje gaan. Verwijs jij nooit naar een onbekend persoon op een iets of wat beledigende manier?

Wat een gezeik om niks weer. Dat racisme/discriminatie is tegenwoordig echt niet meer serieus te nemen.

Terug
Naar boven