XXL Nutrition

ING noemt student 'boef uit Curaçao'

Heb eigenlijk maar 1 keer met racisme te maken gehad. Toen ik 17 was en nog bij de ah werkte was er een teamleider die mij aansprak met "die n*ger", zo van laat "die n*ger" dat maar doen. Ik in instant roidrage mode natuurlijk, na dat akkefietje deed meneer ineens heel aardig tegen mij :fluit:

Hoe kijk jij er dan tegenaan dat mensen over het algemeen vinden dat surinamers lui zijn?

Jullie moeten je gewoon niet zo aanstellen.
Je hoeft je niet speciaal te voelen omdat je zwart bent.
Als je iemand een ouwe zou noemen zou dit volgens jullie redenatie ook racisme zijn.
Of kale
of schele
of blinde
of dove
etc etc etc

Gewoon kortzichtigheid ten top.

...met je kleine kaasderde been!!

Reported
Heb ook contact opgenomen met de VN, om een commissie in te stellen om te kijken of DBB racistisch is

Jullie moeten je gewoon niet zo aanstellen
Je hoeft je niet speciaal te voelen omdat je een kleine kaasderde been bent
Als je iemand een ouwe zou noemen zou dit volgens jullie redenatie ook racisme zijn.

Of Kale
of schele
of blinde
of dove
of weightboy
etc. etc.

Gewoon kortzichtigheid ten top

Jullie moeten je gewoon niet zo aanstellen.
Je hoeft je niet speciaal te voelen omdat je zwart bent.
Of kale
of schele
of blinde
of dove
etc etc etc

Gewoon kortzichtigheid ten top.
Je hebt het over kortzichtigheid in een kortzichtige post die nergens op slaat.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Brb apfelstrudel is een idioot en snapt niet dat racisme en discriminatie bij de wet verboden is:roflol:.
Artikel 1 Grondwet vrind.

---------- Toegevoegd om 15:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:04 ----------

Wij gaan dus helemaal niet naar Liberia. Ik snap niet waarom je Liberia noemt want ik ga liever naar hawai.
dancefool.gif
Het gaat er niet om of het wel of niet verboden is. Mijn punt is dat de laatste tijd steeds meer mensen zich achtergesteld voelen en dit vervolgens gooien op discriminatie en/of racisme.

Neem die zielige jongen nou uit dit topic. Iemand noemt hem een 'boef uit Curaçao'. Nou nou, wat een racisme en discriminatie hoor. De holocaust is er niks bij. In plaats van zijn schouders op te halen, zet meneer de Antilliaan meteen de Quincy Gario defence.

Het is pas racisme als hij geweigerd zou worden omdat hij uit Curaçao komt. Dus volgens mij snap jij het niet helemaal, vrind.

Hoe kijk jij er dan tegenaan dat mensen over het algemeen vinden dat Surinamers lui zijn?
Over dat soort dingen maak ik mij niet druk joh. Volgens mij is dat vooroordeel tegenwoordig meer een grapje dan iets serieus. Een groot deel van de Surinaamse jeugd in Nederland is over het algemeen ook best lui :roflol:

---------- Toegevoegd om 16:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:18 ----------

Het gaat er niet om of het wel of niet verboden is. Mijn punt is dat de laatste tijd steeds meer mensen zich achtergesteld voelen en dit vervolgens gooien op discriminatie en/of racisme.

Neem die zielige jongen nou uit dit topic. Iemand noemt hem een 'boef uit Curaçao'. Nou nou, wat een racisme en discriminatie hoor. De holocaust is er niks bij. In plaats van zijn schouders op te halen, zet meneer de Antilliaan meteen de Quincy Gario defence.

Het is pas racisme als hij geweigerd zou worden omdat hij uit Curaçao komt. Dus volgens mij snap jij het niet helemaal, vrind.
Jij snapt het niet vrind. Het is discriminatie als hij geweigerd zou worden omdat hij uit curaçao komt. Hem een boef noemen omdat hij een n*ger is uit curaçao is racisme.

---------- Toegevoegd om 16:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:32 ----------

Ik denk dat zo mijn punt wel duidelijk is, ik mot leren voor mijn goederen en insolventierecht tentamen dus als iemand deze discussie door wil voeren stuur je maar een pm.

Wat een idiote assumptie weer :roflol:
Wie zegt dat ze hem boef noemen omdat hij uit curacao komt?

Als ik jou was zou ik gaan studeren hoe je een fatsoenlijke post maakt, want je gooit er enkel onzin uit

Ik vind het pure aanstellerij, omdat zo iemand een bijnaam krijgt is het opeens racisme, maar als iemand van hun ons 'kaaskop'' noemt dan is er niets aan de hand en moeten wij niet zo zeiken?

Als je het mij vraagt is het allemaal een beetje uitmelken en aanstel, ze hopen dat er zoiets gebeurd want dan kunnen ze het weer uitmelken.

Als je zo iemand nee zegt dan ben je een racist, ben je het niet met ze eens dan ben je een racist, kijk je ze aan ben je een racist.
Tijd dat dit soort mensen even niet meer serieus genomen worden.

Over dat soort dingen maak ik mij niet druk joh. Volgens mij is dat vooroordeel tegenwoordig meer een grapje dan iets serieus. Een groot deel van de Surinaamse jeugd in Nederland is over het algemeen ook best lui :roflol:

---------- Toegevoegd om 16:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:18 ----------

Jij snapt het niet vrind. Het is discriminatie als hij geweigerd zou worden omdat hij uit curaçao komt. Hem een boef noemen omdat hij een n*ger is uit curaçao is racisme.

---------- Toegevoegd om 16:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:32 ----------

Ik denk dat zo mijn punt wel duidelijk is, ik mot leren voor mijn goederen en insolventierecht tentamen dus als iemand deze discussie door wil voeren stuur je maar een pm.
Hier gaat het dus fout. Het is absoluut niet duidelijk dat dat de reden is waarom hij hem boef noemt. Het is een redelijke aanname dat hij hem boef noemt vanwege zijn jongere leeftijd t.o.v. de werknemer en zijn collega, of omdat hij er een beetje bad boy uitzag. Either way weten we niet zeker wat de reden is en kunnen we dat ook niet redelijkerwijs met zekerheid aannemen, dus kun je dit geen racisme noemen. Dit geval is weer huilend "racisme" schreeuwen zonder goede reden.

Heb eigenlijk maar 1 keer met racisme te maken gehad. Toen ik 17 was en nog bij de ah werkte was er een teamleider die mij aansprak met "die n*ger", zo van laat "die n*ger" dat maar doen. Ik in instant roidrage mode natuurlijk, na dat akkefietje deed meneer ineens heel aardig tegen mij :fluit:

Je bent geen n*ger?

Hier gaat het dus fout. Het is absoluut niet duidelijk dat dat de reden is waarom hij hem boef noemt. Het is een redelijke aanname dat hij hem boef noemt vanwege zijn jongere leeftijd t.o.v. de werknemer en zijn collega, of omdat hij er een beetje bad boy uitzag. Either way weten we niet zeker wat de reden is en kunnen we dat ook niet redelijkerwijs met zekerheid aannemen, dus kun je dit geen racisme noemen. Dit geval is weer huilend "racisme" schreeuwen zonder goede reden.

ben je nu serieus :roflol:

Je mag zelf weten wie je aanneemt. Maar als jij die allochtoon niet eens uitnodigt voor een sollicitatiegesprek en de autochtoon wel. Enkel omdat het een allochtoon is. Dan is dat gewoon racisme.

Zal vaak genoeg gebeuren triest genoeg. Met precies dezelfde CV maar met de naam Mohammed inplaats van Jan zal je waarschijnlijk meer dan 2x zo weinig worden uitgenodigd.

Wat maakt een accent nou weer uit? Als ik geholpen wordt bij de Rabobank zal het mij echt een worst wezen of de persoon in kwestie een accent heeft. Zo lang de persoon maar de taal beheerst en verstaanbaar is.

Wat je hier eigenlijk insinueert is omdat (volgens jou) veel allochtonen een accent hebben en je dat niet wil voor je bedrijf je ze niet eens zou uitnodigen op een gesprek. En dat is gewoon racisme hoe je het ook wendt of keert.

Een perfecte taalbeheersing heeft vrijwel niemand. (@xyz) En iemand afwijzen omdat ze de taal niet goed beheersen voor een functie waar dat nodig is is iets heel anders dan ze afwijzen of ze niet eens een kans geven omdat ze een allochtoon zijn.

Dit is toch volstrekt logisch?
Iedereen heeft gewoon zijn voorkeuren. Als ik een kledingwinkel heb en er solliciteert iemand en erachter staat dat ze 110kg weegt dan ga ik haar niet eens uitnodigen voor een gesprek. Dat is discriminatie, maar oordelen over iemand zijn presentatie is altijd discrimineren op grond van iets waar de persoon niks aan kan doen.

Als dit dan op huidskleur gebeurt mag het "eigenlijk" niet. Als ik iemand wil die er goed uit ziet, en ik vind een bepaald type huidskleur minder bij mijn bedrijf passen moet ik dat zelf kunnen bepalen. Klinkt heel lullig, maar zo is het en gebeurt het ook. Als uiterlijk in je bedrijf een grote rol speelt heb je hier als ondernemer gewoon zelf te kiezen vind ik. Het is jou boterham en jou klanten discrimineren ook met hun keuze of ze naar een lekkere kapster toe gaan of zich liever laten knippen door een lelijke heks.

Dit is toch volstrekt logisch?
Iedereen heeft gewoon zijn voorkeuren. Als ik een kledingwinkel heb en er solliciteert iemand en erachter staat dat ze 110kg weegt dan ga ik haar niet eens uitnodigen voor een gesprek. Dat is discriminatie, maar oordelen over iemand zijn presentatie is altijd discrimineren op grond van iets waar de persoon niks aan kan doen.

Als dit dan op huidskleur gebeurt mag het "eigenlijk" niet. Als ik iemand wil die er goed uit ziet, en ik vind een bepaald type huidskleur minder bij mijn bedrijf passen moet ik dat zelf kunnen bepalen. Klinkt heel lullig, maar zo is het en gebeurt het ook. Als uiterlijk in je bedrijf een grote rol speelt heb je hier als ondernemer gewoon zelf te kiezen vind ik. Het is jou boterham en jou klanten discrimineren ook met hun keuze of ze naar een lekkere kapster toe gaan of zich liever laten knippen door een lelijke heks.

klopt... Is ook zoals bij die Abercrombie en Fitch winkels (no homo) waar ze superdudes in de winkel zelf laten lopen en de donut-daughters achteraan in de stock het onzichtbare werk laten doen

imago imago imago

Ik heb nou niet álles gelezen van dit hele topic, maar waar heeft de werknemer het over zijn huidskleur dan..?
Ook zie ik nergens staan dat hij wordt geweigerd voor de stageplek.

Terug
Naar boven