XXL Nutrition

Injecteren "Pijn"?

Bouwpakketje

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m91
Als je injecteert en je bent door je huidlaag heen en duikt je spier in, en het voelt... een beetje alsof je je elleboog stoot (dat "telefoontje" zeg maar) is dat normaal? Zo'n licht gevoel? Hoort dat erbij of zit je dan gewoon niet goed? Ik heb alleen die dikke jetsers (de groene) naalden en durfde niet door te duwen, zat toch wel een cm of 2 a 2,5 in het been hoor. Ik neem aan dat ik dan wel in de spier zit? Zat ik in/op een zenuw? Het is geen "erge" pijn, trok terug voordat ik meer pijn kreeg, durfde toen niet meer door te duwen.

www.daxtrio.nl

Alle maten.

Denk alleen dat jij te vroeg bent begonnen

• Topic Starter Topic Starter
www.daxtrio.nl

Alle maten.

Denk alleen dat jij te vroeg bent begonnen
En die vlotte conclusie trek je omdat?

Ik prik niet om te groeien, zeg ik er eerlijk bij. Ben aan het kijken of lage doseringen prikken meer doen als gel. Vandaar ook dat ik daar wat meer over geinformeerd heb de laatste tijd. Zo ja, dan is het een stuk goedkoper dan smeren met gels.
Maar het prikken moet ik gewoon nog leren. Heb wel veel gelezen en gekeken de laatste tijd. Hier, maar ook op andere plekken. De eerste injectie had ik geen last, echt 0,0. Deze week voelde het echter anders aan. Mogelijk zat ik OF niet goed, OF ik heb nu een gevoel ervaren wat normaal is/kan zijn, maar waar ik gewoon onzeker over ben.

Het spijt me, maar die reactie heb ik niets aan. De site die je me geeft wel, heel erg bedankt daarvoor ;)

Even voor de goede orde: eens is de eerste keer, en er zijn nogal wat variabelen die meespelen waar vragen uit kunnen rollen. 1 van de dingen die bij mij meespelen is een angst voor naalden. Ik ben voor 20 man niet bang. Letterlijk niet. Te vaak meegemaakt. Maar naalden (en wespen om de 1 of andere reden) daar heb ik echt angst voor. Dat ik die angst overwonnen heb, mede dankzij alle mensen en hun reacties en adviezen hier, ben ik heel blij mee. Niet alleen overwonnen, maar doe het dus ook nog eens zelf. En ja, ik ben daar erg onzeker over. Zal met ervaring moeten verdwijnen, maar daar zullen echt nog wel enige vragen bij om de hoek komen kijken over dingen die ik nog niet gelezen heb, of alweer ben vergeten, voordat die onzekerheid echt weg is. Niemand die ik ken houd zich hiermee bezig voor zover ik weet, dus ben voor een groot deel op dit forum aangewezen als het aankomt op "acute" vragen waar ik mee zit. Ik schrok net namelijk wel even.

Laatst bewerkt:
Jij begrijpt mij niet.
Maar zou andere maat halen voor benen. Hangt wel af van dikte van je benen

Dat kan. Hoe bedoel je "te vroeg begonnen" dan? Of heb ik dat nu wel gecovered na m'n edit?
Ik heb vrij dunne beentjes. Heb een vrij groot bovenlichaam, maar altijd dunne beentjes gehad. Dus het beetje wat ik zal groeien van deze lage doseringen tijdens dit "testje" ga ik wel aanwenden om mijn benen flink mee te trainen. Als ik dan toch gebruik, dan benut ik het toch graag zo optimaal mogelijk ;)

Als 1e x is waarm niet in ass'?
Veel makkelijker, raakt bijna nooit iets.
Druk je ook makkelijk 4cm er helemaal in.

Als je benen wilt blijven doen zou ik 0,3 nemen

Goede, en terechte, vraag. Heb voor het been gekozen omdat ik daar de spier goed kan zien, voelen en beetpakken. In dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=azF1FoepHuo
zegt hij ook: als je de spier goed beetpakt en stevig vasthoudt, dan voorkom je een mogelijk oncomfortabel gevoel bij het in de spier drukken van de naald. Dit is bij mij dus de 1e keer inderdaad zo gegaan. Serieus nergens last van gehad, ook geen napijn waar je mensen hier toch nog weleens over hoort. En omdat het zo goed ging de vorige keer, deed ik het daar nu weer.
De reden dat ik verder (nog) niet voor de kont ben gegaan is omdat ik nog erg kamp met die angst/onwennigheid voor naalden. Tevens is de positie die ik aan moet nemen om me in mijn kont te kunnen prikken net even anders, qua hoe lekker je ervoor zit etc, dan bij het been. Het leek mij verstandig eerst even wat handigheid te krijgen voordat ik op plekken ging spuiten waar ik geen goed zicht op heb. Daarbij heb ik ook het onrealistische idee dat ik net op zo'n moment 1 of andere spastische beweging zou kunnen maken en dat ik dan met een naald in m'n reet blijf zitten oid :D Als ik wat meer ervaring heb opgedaan zal het waarschijnlijk wel de beste plek worden om te injecteren.
Tenminste, dat is... als het doet wat ik hoop dat het doet. Daarbij zit ik nog steeds met de vraag of ik het wel continue wil doen, of bijvoorbeeld maar een paar weken en dan 4 weken niet oid.

---------- Post toegevoegd Sat 12 Nov 2011 om 19:40 ----------

Ik moet even naar een paar klanten toe vanavond, dus het duurt even eer ik weer gereageerd heb.

ik denk dat je zenuw geraakt heb is niet zo een drama terug trekken en ergens anders zetten

Groot gelijk dat je de been kiest in jouw geval.
Ik ben ook pas begonnen met prikken en de eerste keer ook flink zenuwachtig.
Ik heb het kuren zo lang mogelijk uitgesteld omdat ik zo'n angst voor naalden heb/had en nu heb ik vanmorgen zonder moeite mijn 3de inject geplaatst.
Ik heb ook veel aan het forum gehad daarvoor.

Ik gebruik overigens wel een stuk kleinere naalden als jij, de groene is 0,8 x 40 of 0.8 x 50 terwijl ik met 0,6 x 25 prik.
Misschien zou je kunnen overwegen een maatje kleinere naalden te bestellen?

Ik vermoed idd dat als je zo'n schok gevoel krijgt dat het idd is omdat je dichtbij een zenuw zit, ikzelf stuur de naald dan een beetje weg van die plek.

Ik sta overigens wel te jumpen als een gek met dat spul (meh, dat is een beetje overdreven). Maarreh... over doorgaan gesproken hey... LOL, zelfs met zulke lage doseringen heb ik al niet meer zo getraind sinds..... heul lang geleden. Eerste en tweede dag na inject merk ik dat het duidelijkst. Daarna lijkt het af te vlakken/past mn lichaam/geest zich aan of dalen de waarden dan toch al vrij snel? Mss doordat ik laag doseer juist wel? Of mag dat niet uitmaken?

Ik heb het ook wel is. ik beweeg de naald dan een beetje en duw ze er dan zachtjes verder in de spier. ik trek ze er niet uit om opnieuw te beginnen.

Ik heb het ook wel is. ik beweeg de naald dan een beetje en duw ze er dan zachtjes verder in de spier. ik trek ze er niet uit om opnieuw te beginnen.
Dat heb ik wel gedaan trouwens... en is niet handig geweest als ik het ook anders had kunnen doen. Ik wist ervan, om het zo te doen, maar ik schrok dus deed het even opnieuw. Nu toch lekker beurs gevoel in die quad :D

Dat gevoel wat TS aangeeft voel ik ook(blauwe naald been).
Dat betekend gewoon dat je in je spierweefsel zit.
Wel altijd aspireren!

@mack10: Daxtrio is een erg goeie!

Dat hoop ik niet, dbfbb1. Ik ga voortaan ook mooi prikken met 0,6 x 25 en hoop dat het dan beter gaat. Ook dat ik dan een minder beurs gevoel heb achteraf. Als dat gevoel bij elke prik is (wat ik niet verwacht omdat ik het de eerste keer ook niet had) dan is dat mooi klote. Beetje pijn of niet comfortabel gevoel is oké, maar dit is echt heel naar.
Het kan zijn dat het wel altijd zo is, maar dan heb ik de eerste keer dus verkeerd geprikt en zat ik nog in vet ipv spier. Wat me erg sterk lijkt als je de lengte van de naald ziet en ziet hoe ver die erin is gegaan. Daarbij heb ik dunne beentjes omdat daar niet veel spier zit, maar ook bijna geen vet. Vet gaat bij mij op mijn torso zitten. Armen, benen, kont, geen vet.

LOL, denk dat ik geen zenuw maar een lymfeklier heb geraakt. Uitgerekend de 1ste keer :D Reizende pijn merk ik ook nl. Nu ik weet hoe het waarschijnlijk zit maak ik me wel minder druk :) Alleen ff goed in de smiezen blijven houden, that's all.

voor optrekken zou ik dan die groene halen (0.8x40 mm dacht ik)
en voor je been zwarte van merk Turomo ofzo

Terug
Naar boven