Fitness Seller

Injectie ellende.

mos

Cool Novice
Waardering
0
Gisteren deca in mijn schouder gezet... deed een beetje pijn... branderig gevoel... geen probleem en door gegaan...

naald eruit...
... en woosh... bloed spoot eruit...

(waarschijnlijk ook niet slim om vlak na het trainen van borst/bi/tri een injectie te zetten in mijn schouder...)

Schrok me helemaal de typhus, koudzweet stond in mijn handen... na een tijdje stopte het bloeden... nu een flinke stijve schouder...

Graag meer verhalen over dat het wat minder ging met injecteren!!

trouwens... is het ooit werkelijk voorgekomen dat iemand overleden is door in een ader te injecteren (bij het intramusculair injecteren uiteraard)? je hoort of leest het eigenlijk nooit dat het fout gaat...

Kukkeledeh zei:
Dat branderige gevoel kwam waarschijnlijk doordat je de naald niet schoon heb geveegd met een alcoholdoekje en wacht anders voortaan ff een halve minuut vordat je de naald eruit trekt dan heb je als et goed is geen last ervan en als je gewoon aspireerd dan merk je gauw genoeg of je in een ader zit.

Wat zou dat voor effect moeten hebben als je met steriele spullen werkt?

Aspireren is the keyword!

Kukkeledeh zei:
Dat branderige gevoel kwam waarschijnlijk doordat je de naald niet schoon heb geveegd met een alcoholdoekje en wacht anders voortaan ff een halve minuut vordat je de naald eruit trekt dan heb je als et goed is geen last ervan en als je gewoon aspireerd dan merk je gauw genoeg of je in een ader zit.

je naald schoonvegen? Je mag je naald met niets aanraken voor
je prikt.

Heb ik ook een keertje gehad maar met aspireren geen bloed in de spuit. Vond het dus maar erg vaag allemaal. Toen ik de inject gezet had en ik trok de naalt eruit zak ik een dikke streep bloed over mn arm lopen. Weet echt niet wat ik toen fout deed maar het stijve gevoel gaf wel aan dat het goed in mn spier zat.

Denk dat ik te vroeg de naald eruit trok ofzo...

Ik ook met injectie in schouder. Netjes geaspireerd, niets aan de hand en toch spoot het bloed eruit. Volgens mij door een ader heen gegaan.

O, ja... volgens mij zijn de naalden idd steriel. Dus NIET nog eens schoon gaan maken. Loopt het risico dat er een pluisje aan blijft hangen. ;)

2e keer dat ik het zeg.. nooit met je poten aan je naald komen!! zelfs niet met alcohol swaps oid.. naalden zijn steriel!!

Bij injecteren door een ader heen prikken gebeurd me ook af en toe. Met aspireren trek je geen bloed.. maar als je de naald erruit haalt wel.

Ik trek de naald altijd in stapjes terug.. cm voor cm.. en dan ff paar tellen wachten. Als ik het zo doe heb meestal niet eens een druppeltje bloed. Maar soms dus ook wel.. gewoon pecht dus. Als je echt een goede ader raakt kun je er nog een leuke bloeduitstorting aan overhouden. Echt ernstig is het niet.. maar als je geaspireerd hebt en je hebt geen bloed getrokken hoef je je niet echt zorgen te maken.

Naald eerst afkuisen:D :D wat een advies krijgen ze hier....wanneer gaat er eens een eerste dode vallen:rolleyes:

grtz

wimmeke26 zei:
Naald eerst afkuisen:D :D wat een advies krijgen ze hier....wanneer gaat er eens een eerste dode vallen:rolleyes:

grtz

het is idd het idiootste advies die ik al gelezen heb mbt tot Aasgebruik,
zulke onwetenden zouden beter hun mond houden.

Kukkeledeh zei:

WTF gast naald schoonvegen me alcohol ???

Echt lache zoon advies !

Zouden we toch een dokter kunnen gebruiken op dit forum??:cool: gelukkig is er dit forum nog want moesten ze het zeggen in de sportschool zouden er nog bij zijn die het doen..met watjes afkuisen :):D

Ik veeg de naald altijd even schoon door hem tussen mijn duim en wijsvinger te halen... :D

Maar ik denk dat je gewoon door een ader bent geprikt en tjah dan wil er wel wat bloed uit stromen.

b3ta zei:
Ik veeg de naald altijd even schoon door hem tussen mijn duim en wijsvinger te halen... :D

Maar ik denk dat je gewoon door een ader bent geprikt en tjah dan wil er wel wat bloed uit stromen.

Ik lik er altijd even aan.. is dit fout dan ???

• Topic Starter Topic Starter
Ik gebruik altijd dezelfde naald als waar ik mee opzuig... doe ik dan een week mee...

:rolleyes:

maar goed.. nog meer mensen met vreemde injectie verhalen??

(bv. een keertje winstrol in je tong gezet ofzo...)

Mijn pijnlijkste was een keer in mijn bil... alsof er een mes in me reet geramd werd... alles was goed gedaan (locatie bb)...

Gelukkig maar een keer gehad...

Hahahaah....waar haal je het vandaan?! Naald schoonvegen met alcoholdoekje... :D zoveel gebruiksaanwijzingen te lezen op internet en nergens wordt dat genoemd

Irritantste wat ik heb gehad was dat m'n bilspier opeens samentrok wat een nogal vreemd gevoel geeft, niet echt aangenaam.

mos zei:
Ik gebruik altijd dezelfde naald als waar ik mee opzuig... doe ik dan een week mee...

:rolleyes:

maar goed.. nog meer mensen met vreemde injectie verhalen??

(bv. een keertje winstrol in je tong gezet ofzo...)

Mijn pijnlijkste was een keer in mijn bil... alsof er een mes in me reet geramd werd... alles was goed gedaan (locatie bb)...

Gelukkig maar een keer gehad...

Winstrol in mijn biceps gezet..1ml opgesplitst in links en rechts.. resultaat 1 blauwe plek omdat ik door een ader heen ben gegaan blijkbaar en andere arm week spierpijn gehad :D

Ik heb me berichie maar even verwijdert maar blijf toch op die manier doorgaan.

Kukkeledeh zei:
Als er een beetj as over de spuit heen druipt kan dat een branderig gevoel geven op het oppervlak van je huid en is toch niet zo prettig vadaar dat alcoholdoekje.

Liever branderig gevoel dan een pluisje in mijn vlees...kan grote gevolgen hebben.

En branderig gevoel heb ik nog niet meegemaakt, de eerste malen winny spuiten voel je wel maar na een weekje prikken heb je de dag erna geen last meer van spierpijn.

Wat ik wel al gehad heb is dat ik na het prikken van winny (in de bips, zie niet in waarom ik een andere gevaarlijkere plek zou zoeken)een branderig gevoel in oksels kreeg maar blijkbaar had niemand dit hiet al meegemaakt...zo zie je maar...

En op die manier doorgaan zou ik zeker niet doen, je hoort toch de reactie's hier....maar wie niet horen wil....
grtz

Maar lieve mensen hoe maken jullie het plekkie dan schoon waar jullie injecteren ben ik dan ook wel even benieuwd naar.

Kukkeledeh zei:
Maar lieve mensen hoe maken jullie het plekkie dan schoon waar jullie injecteren ben ik dan ook wel even benieuwd naar.

Je maakt "het plekkie" nadat je je handen gewassen hebt steriel met gewoon steriel doekje....gewoon "gewoon"dus:D zo heb je niet de kans dat je bvb een pluisje meeprikt in je spier (wat je na het kuisen van je naald wel hebt...maar kuisen van naald??? no way)

Tevens ontsmet ik altijd tijdje voor prikken want naar het schijnt werkt ontsmettingsmiddel niet direct (maar dat stel ik zelf in vraag omdat dokter ook ontsmet en direct prikt).

grtz

wimmeke26 zei:
Liever branderig gevoel dan een pluisje in mijn vlees...kan grote gevolgen hebben.

En branderig gevoel heb ik nog niet meegemaakt, de eerste malen winny spuiten voel je wel maar na een weekje prikken heb je de dag erna geen last meer van spierpijn.

Wat ik wel al gehad heb is dat ik na het prikken van winny (in de bips, zie niet in waarom ik een andere gevaarlijkere plek zou zoeken)een branderig gevoel in oksels kreeg maar blijkbaar had niemand dit hiet al meegemaakt...zo zie je maar...

En op die manier doorgaan zou ik zeker niet doen, je hoort toch de reactie's hier....maar wie niet horen wil....
grtz
Ik heb het niet mezelf aangeleerd denk daar ook ff over na ik ken nog heel wat meer mensen die het al een tijdje zo doen en toch nog leven en nooit problemen hebben gehad.
Maar dit wordt een eindeloze discussie.

Terug
Naar boven