XXL Nutrition

Injectie ellende.

Ik ken iemand die wat een miniscul stukje rubber (van vial) naar binnen gespoten heeft en dat is hem niet goed bevallen..met niet goed bedoel ik "een ramp).

Ontsteking en abces...enne onder het mes......:(

Dus ik zou er eens goed over nadenken....

Voor ik spuit controleer ik de inhoud toch eens grondig want dit kan iedereen overkomen.

Enne die persoon heeft al 3 jaar niet meer geprikt;)

grtz

officieel moet je min 30 sec wachten nadat je een injectieplaats hebt ontsmet met alcohol 80%. De naald schoonvegen is een NO NO. (echt eerlijk waar heerlijk advies). Zorg, als je niet wilt injecteren met en naald waar middelen aan de buitenzijde van de naald zijn gekomen, dat je voldoende naalden hebt. Naalden zijn steriel, ik heb nog weinig alcoholdoekjes gezien die dat ook zijn.

Als je wil voorkomen dat er middelen teruglopen na de injectie, kun je een zg. Z-track injectie toepassen. Wellicht kan dit ook iets schelen in geval van bloed) Daarbij volg je de normale routine van het injecteren, alleen trek je voordat je gaat injecteren de huid een beetje opzij met je vrije hand, brengt de naald in de spier, huid loslaten en verder met de normale handeling. (er is een compeet protocol op inet te vinden met betrekking tot Ztrack injecties, find it)
Bij een goede injectie dien je het inbrengen van de naald nauwelijks te voelen. Ik heb zelf nog geen pijn ervaren bij IM injecties, al heb ik dr nauwelijks wat gehad. (stuk of 10 IM, 3 SC en 5 intraveneuze puncties, 2 x pijn gevoeld: bij een IV naald en een SC naald die door mn buikvet in mn spier ragde)
Middelen kunnen soms wel (iets) pijnlijk in te brengen zijn (als de vloeistof een hoge viscositeit heeft bijv) Als het echt een stekende pijn betreft ben je of op een bot gestoten (en dat is idd pijnlijk) of je bent een mietje.

Kukkeledeh zei:
Ik heb me berichie maar even verwijdert maar blijf toch op die manier doorgaan.

Ik leen altijd de spuit van die aardige buurvrouw van me.....

Terwijl ze dr klantjes afwerkt, mag ik het ding ondertussen altijd gebruiken als ik aan het kuren ben. :D

En als mijn naald na een week of 2 bot begint te worden slijp ik em altijd ff over de stoeptegels.

heee dames en heren,

ik ben verpleegkundige in opleiding (dus niets met bodybuilding) en kwam lang jullie site...

en om eerlijk te zijn schrok ik nogal!!!!!
en dat zakte gelukkig snel af, aangzein mensen goed gereageerd hadden!
ik las dat iemand zijn naald schoonveegt met een alcohol doekje.....
aub.... doe dat niet!!!

ik zal uitleggen hoe je het behoort te doen:
je hebt een optreknaald, hiermee trek je de "medicatie" op en ontlucht hem dan re-cap je hem weer (hoesje terug op de naald, dit mag alleen met de optreknaald)
Dan plaats je een nieuwe naald, intramusculaire neem ik aan...

dan heb je 2 manieren.
1.je ontsmet je huid met alcohol.
2.Je ontsmet de huid niet aangezien de bacterien op je huid je ook beschermen.
dan de-cap je hem (hoesje van de naald af) je raak de naald dus niet aan.(met niets!)
je trekt de huid strak, dan plaats je de naald in de huid en spuit het middel in. dan laat je de huid weer los.
het strak trekken zorgt ervoor dat het er niet meer uitkan lopen en je er dus meer "plezier" van hebt.
ik wil jullie op het hart drukken dit te doen, want naalden schoonvegen en dat kind of things laat mijn hartje schrikken hahaha

veel plezier in jullie sport en hobby!
groetjes,
VP. theelf

Kzou idd niet weten hoe je moet injecteren???

Kleer op mijn opleiding altijd dat ik een verpleegkundige moet roepen om het te doen:p

b3ta zei:
Ik veeg de naald altijd even schoon door hem tussen mijn duim en wijsvinger te halen... :D

Maar ik denk dat je gewoon door een ader bent geprikt en tjah dan wil er wel wat bloed uit stromen.

Jullie mogen nog blij zijn, ik ben een arme student, ik moet op het station zoeken naar gebruikte naalden.

Nu kreeg ik laatst een tip van een kartonnendoos-bewoner; ff een schuurpapiertje over de naald halen, je veegt het roest er zo af en hij glimt weer als nieuw!

injectie-ellende? pffff hou op man, lees dit maar ff door;

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=56499

en ik weet uit hele betrouwbare bron ;) dat deze persoon, 3 dagen na het zetten, nog steeds niet fatsoenlijk kan geen zitten, staan, of zijn sokken aan kan trekken van de pijn.

zaterdag maar ff in het bovenbeen zetten, anders kan er helemaal niet meer gezeten worden.

Het mag OP inmiddels duidelijk zijn dat afvegen niet gewenst is. Kunnen we dan nu weer ontopic verder? :cool:

Gr. D.

theelf zei:
ik ben verpleegkundige in opleiding (dus niets met bodybuilding) en kwam lang jullie site...

dan heb je 2 manieren.
1.je ontsmet je huid met alcohol.
2.Je ontsmet de huid niet aangezien de bacterien op je huid je ook beschermen.

Deze moet iemand me toch echt even uitleggen.

Volgens mij heb je 2 manieren:
1. Je ontsmet de huid met alcohol
2. Je ontsmet de huid met alcohol.

Ja ik vatte dat stukje ook niet helemaal.

Volgens mij is ze net begonnen met dr opleiding ;) Vriendin van me is ook verpleger dingie maar die ontsmet toch echt altijd ...

Denk als het eruit spuit dat je dan echt op de niet ideale plaats heb gezet. Je moet dus de zijkant hebben en netjes in het midden. Heb het nog nooit meegemaakt.

aarson zei:
Volgens mij is ze net begonnen met dr opleiding ;) Vriendin van me is ook verpleger dingie maar die ontsmet toch echt altijd ...

Het kan ook zonder hoor , subcutaan steek ik er gewoon in zonder eerst met doekjes te gaan vegen . Ik houd dan gewoon iets achter de hand moest het bloeden !

Terug
Naar boven