XXL Nutrition

Inschatting vetpercentage en veloverschot (obv foto's)

mani3012

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
69kg
Ik ben 1.78m groot en weeg 68,5kg (maar kom van 85kg).
Vind mezelf nog steeds te dik, vooral rond borst en buik.

Kunnen jullie obv onderstaande foto's inschatting maken van mijn huidig vetpercentage?

Ik vrees bovendien ook dat ik last heb van veloverschot (zie laatste foto) en dat ik daardoor sowieso geen strak bovenlichaam meer kan krijgen. Heb ik effectief veloverschot volgens jullie? Hebben jullie tips?

Bekijk de foto's via volgende link:
https://goo.gl/photos/JiQr7afFVx3ajUq96

Laatst bewerkt:
Geen idee waarom, maar ik heb geen toestemming om de fotos te bekijken :(

Lijkt mij vooral overtollige huid en niet direct vet.

Ik gok dat je vetpercentage rond de 15% zit, terwijl het er meer rond de 20% uit ziet vanwege inderdaad wat overtollig vel.

Dit is echt niet veel vel trouwens en gaat gewoon strak trekken, zeker als je nog spiermassa kan winnen. Heb geduld!

Lastig schatten maar denk tussen de 15/20%.

• Topic Starter Topic Starter
Ik gok dat je vetpercentage rond de 15% zit, terwijl het er meer rond de 20% uit ziet vanwege inderdaad wat overtollig vel.

Dit is echt niet veel vel trouwens en gaat gewoon strak trekken, zeker als je nog spiermassa kan winnen. Heb geduld!
Ok, dus ik hoef mij geen zorgen te maken dat het zo gaat blijven en het enkel operatief weg te nemen is?
Want zoals je op de laaste foto (meest rechtse) kan zien, gaat het wel om dike laag vel nog rond mijn buik....

Hoe kan ik dit best wegwerken? Vooral met extra krachttraining of eerder beter voedingspatroon en/of nog meer caloriëen verbranden?

Ok, dus ik hoef mij geen zorgen te maken dat het zo gaat blijven en het enkel operatief weg te nemen is?
Want zoals je op de laaste foto (meest rechtse) kan zien, gaat het wel om dike laag vel nog rond mijn buik....

Hoe kan ik dit best wegwerken? Vooral met extra krachttraining of eerder beter voedingspatroon en/of nog meer caloriëen verbranden?
Nee, totaal niet nodig om het operatief weg te halen. Je ziet dingen die er niet zijn.

Hoe oud ben je?

Zou eerst nog verder diëten tot je onder de 10% zit. Door meer spiermassa zal je huid wat strakker worden, verder veel geduld hebben.

27,5 jaar
Zou eerst nog verder diëten tot je onder de 10% zit. Door meer spiermassa zal je huid wat strakker worden, verder veel geduld hebben.
En dan gewoon verder diëten op de huidige manier (lopen, zwemmen en op voeding letten)?
Of toch best ook zeer intensief aan krachttraining gaan doen / naar fitness gaan?

En waarom zeg je "wat strakker" worden? Het gaat dus nooit nog écht strak worden maar altijd wat "hangend" blijven?

27,5 jaar

En dan gewoon verder diëten op de huidige manier (lopen, zwemmen en op voeding letten)?
Of toch best ook zeer intensief aan krachttraining gaan doen / naar fitness gaan?
Dan zal het zeker bijtrekken, maar zal gewoon even duren en je moet geduld hebben.

Krachttraining zal je meer helpen om spieren aan te komen wat je ook wilt.
Zou persoonlijk niet naar de 10% gaan, dan hou je niks over en weeg je straks minder dan 60kg op 1.78m.

Dan zal het zeker bijtrekken, maar zal gewoon even duren en je moet geduld hebben.

Krachttraining zal je meer helpen om spieren aan te komen wat je ook wilt.
Zou persoonlijk niet naar de 10% gaan, dan hou je niks over en weeg je straks minder dan 60kg op 1.78m.
Dus ik hoef niet persé krachttraining te gaan doen?
Het zal ook bijtrekken als ik zoals nu blijft zwemmen (2x per week) en lopen (2 à 3x per week), zonder fitness of krachttraining?

Dus ik hoef niet persé krachttraining te gaan doen?
Het zal ook bijtrekken als ik zoals nu blijft zwemmen (2x per week) en lopen (2 à 3x per week), zonder fitness of krachttraining?
Jawel, maar minder snel. Kan makkelijk langer dan een jaar duren tot het echt weg is. Met krachttraining erbij zal het sneller gaan omdat je meer spiermassa zal hebben en je vel wat meer te vullen heeft.

Jawel, maar minder snel. Kan makkelijk langer dan een jaar duren tot het echt weg is. Met krachttraining erbij zal het sneller gaan omdat je meer spiermassa zal hebben en je vel wat meer te vullen heeft.
Misschien een domme vraag maar stel dat ik dus geen krachttraining doe en dus geen spiermassa bijkrijg (of niet veel)...
Dan zeg je dat mijn huid na lange tijd (mogelijk meer dan een jaar) toch terug strak(ker) zal zijn. Maar hoe doen? Waar is dat vel dan naartoe als het niet dient om spiermassa te vullen?

Misschien een domme vraag maar stel dat ik dus geen krachttraining doe en dus geen spiermassa bijkrijg (of niet veel)...
Dan zeg je dat mijn huid na lange tijd (mogelijk meer dan een jaar) toch terug strak(ker) zal zijn. Maar hoe doen? Waar is dat vel dan naartoe als het niet dient om spiermassa te vullen?
Je lichaam is een complex iets. Je bent nog jong en maakt meer collageen aan wat ervoor zorgt dat je vel "in balans" wilt zijn.
Het is toch ook niet zo dat als je een bultje krijgt je de rest van je leven extra huid hebt? Trekt allemaal weer strak.
Nu is dat bij jou in grotere mate ook het geval op je buik.

Je lichaam is een complex iets. Je bent nog jong en maakt meer collageen aan wat ervoor zorgt dat je vel "in balans" wilt zijn.
Het is toch ook niet zo dat als je een bultje krijgt je de rest van je leven extra huid hebt? Trekt allemaal weer strak.
Nu is dat bij jou in grotere mate ook het geval op je buik.
Klopt, maar een bultje is toch nog wel iets anders dan de hoeveelheid vel die ik nu over heb aan mijn buik. Maar goed, dan heb ik er alle hoop op dat het wel terug strak trekt, ook met louter zwemmen en lopen (zonder fitness of krachttraining) :)

Je huid is niet zo dik als wat je daar vast hebt....
Bedoel je dat het toch eerder nog vetlaagje is? Endus geen huid of veloverschot dat nog moet strak trekken?

En verder veronderstel ik dat zwemmen beter is om een strak bovenlichaam te krijgen dan lopen?

Bij mij gaat het om en om: in gewicht afvallen (vet) en in cm afvallen (vel dat bijtrekt). Zo ben ik inmiddels al 50kg lichter geworden. Afgelopen maanden ook weer behoorlijk ruim in m'n vel, maar dat begint nu weer strak te trekken. Ik zie dan geen verandering in kg, maar wel heel erg aan mijn lichaam.

Ik doe wel (bijna) dagelijks krachttraining, gecombineerd met een deel "cardio". Langzaam maar zeker komen m'n spieren door en dat ziet er sowieso al wat strakker uit dan vet en/of los vel ;)

Kwestie van tijd (en spiermassa)

Terug
Naar boven