XXL Nutrition

Insuline zonder het gebruik van GH

Black Knight

Fan of Debra LaFave
Elite Member
20 jaar lid
Waardering
73
Lengte
1m87
Massa
105kg
Vetpercentage
15%
Heb pas een BB gesproken die roids gebruikt in combinatie met insuline, maar zonder GH. GH kan hij simpelweg niet betalen en dat lange kuren ziet hij ook niet zitten, dus pakt hij gewoon een 'normaal' kuurtje en hij zet er 2 maal daags zo'n 5 IU slin naast.

Hij zegt dat het bij hem gigantische gains oplevert, veel meer dan een kuur met alleen roids. Hij zegt dat je alleen wel op je voedingsschema moet letten, dus redelijk schoon bulken, anders ga je gigantisch veel vet aanzetten.

Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die ervaring hebben met roids en slin zonder GH? En of ze veel toegevoegde waarde ondervonden ten opzichte van alleen roids? Vroeger gebeurde het toch ook vaak, Mike Mentzer e.a. gebruikten ook roids met alleen slin.

Ik doe het soms ook.
Een paar weken wel en dan een paar weken niet.
Alleen na het trainen, en niet op een ander tijdstip, daar zie ik het nut niet van in.

Het kan heel goed zonder GH.
Sommigen gooien insuline zelfs in de nakuur. (massa vasthouden)
Ken ook mensen die doen maand op maand af hele jaar door,

insuline is een nuttig middel in ons bodybuilding arsenaal maar je moet er geen wonderen van verwachten. het is niet meer dan een "nutrient pusher". dus pwo is het moment dat je hiet het meest aan hebt om dat je spieren dan schreeuwen om aminozuren en suikers. aas en insuline heeft een synergistisch effect omdat wanneer je aas gebruikt je lichaam meer bouwstoffen nodig heeft. na je kuur kan een lage dosis(5iu) in de ochtend helpen met het stoppen van het catabolisme na een nacht "vasten". het gebruik van insuline vraagt om een wel doordacht dieet. in de tijd dat insuline actief is heb je voldoende koolhydraten nodig om een hypo te vermijden maar ook weer niet zoveel dat je lichaam het teveel opslaat als vet. verder is het nuttigen van vet uit den boze in de tijd dat insuline actief is want zo als ik zei is het een nurtientpusher, dus elk beetje vet word ook gelijk als vet opgeslagen. insuline word normaal gesproken gecycled in 4 weken op/4 weken af dit om eventuele insuline afhankelijkheid te verkomen. als je begint met insuline dan begin je met 4iu IM pwo en bouw je op met 1iu per workout tot je op gewenste dosering zit,meestal 10iu max. voor elke 1iu insuline neem je 10gram dextrose. verder neem ik zelf altijd 60-75gram whey isolate erbij.

dit is hoe ik het zelf altijd doe:

pwo 10iu isuline / pwo shake dex,whey iso volgens bovenstaande hoeveelheden.

1 uur later: witte rijst met kip of witte vis.

1.5 uur later(2.5 uur na insuline) bruine rijst met kip of witte vis.

hierna kan je je gewone dieet vervolgen of gaan slapen(niet eerder) er van uitgaande dat je humalog neemt en IM spuit.

denk er om dat insuline niet ietts is waar je te licht om moet denken,ook al is het redelijk veilig om te gebruiken als je niet weet waar je mee bezig bent dan is het ook het iets wat kan lijden tot ernstige gevolgen (coma/dood). dus research het gebruik goed en ga pas aan de slag als je je vertrouwd voelt met het hele idee.

houd altijd een blikje cola(geen light) bij je in geval van hypo.

-rodge

Ik doe het op het moment voor de komende weken ook.

10iu slin PWO

In week 5 begin ik dan met IGF-1 Lr3 en in de nakuur ga ik weer verder met 10iu slin PWO.

Ik ben afgelopen zaterdag begonnen met dbol/test/deca/slin en ben nu precies 1 week later al 3kg zwaarder geworden.

Qua massawinst praat je dan denk ik al wel over 1kg (rest = vocht)

heej rodge jij zegt dat je het IM zet intermusculair, ik had begrepen dat het vrijwel altijd in je buik vet moet zetten. maakt het uit als je het im zet dat het sneller word opgenomen?

maartenonnink zei:
heej rodge jij zegt dat je het IM zet intermusculair, ik had begrepen dat het vrijwel altijd in je buik vet moet zetten. maakt het uit als je het im zet dat het sneller word opgenomen?

slin IM injecteren schijnt korter te werken.

als je slin IM zet dan heb je een snellere werking en dit is wat je pwo wilt,zo snel mogelijk je spieren voeden met de bouwstoffen waar ze om schreeuwen. door IM te zetten kort je de actieve tijd van de slin ongeveer in half dus je hoeft minder lang op je vetten te letten in je dieet. doordat de absorptie beter is word het gebruik van je insuline een heel stuk voorspelbaarder.

ik hoop dat dit het wat duidelijker maakt.

-rodge

Zorg er wel voor dat je Humalog hebt de korstwerkende insuline. Deze is ca 4 uur actief en bij een IM inject ca 3 uur.

Heb dit ook gezien door middel glucose metingen tijdens mijn insuline gebruik.

Ik heb hetzelf maar korte tijd gebruikt mss dat ik het weer ga pakken ook, zit alleen nu in de cutting mode dus dat lijkt me voorlopig geen goed idee.

rodge zei:
als je slin IM zet dan heb je een snellere werking en dit is wat je pwo wilt,zo snel mogelijk je spieren voeden met de bouwstoffen waar ze om schreeuwen. door IM te zetten kort je de actieve tijd van de slin ongeveer in half dus je hoeft minder lang op je vetten te letten in je dieet. doordat de absorptie beter is word het gebruik van je insuline een heel stuk voorspelbaarder.

ik hoop dat dit het wat duidelijker maakt.

-rodge

De HW-tijd wist ik.....

De snellere opname niet, dus bij deze bedankt voor de info Rodge.

zet je het gewoon in je bil of schouder?

maartenonnink zei:
zet je het gewoon in je bil of schouder?

maakt niet uit waar als je maar zeker weet dat je IM kan met een insuline naaldje. dus kies een plek waar de huid/vet het dunst is. ik geef zelf de voorkeur aan biceps.

-rodge

rodge zei:
maakt niet uit waar als je maar zeker weet dat je IM kan met een insuline naaldje. dus kies een plek waar de huid/vet het dunst is. ik geef zelf de voorkeur aan biceps.

-rodge

Nu zit ik met de volgende vraag:

Als insuline korter werkt wanneer je het IM zet, werkt IGF-1 Lr3 dan ook niet korter als je het IM zet?

In dat laatste geval lijkt het me niet wenselijk :D

• Topic Starter Topic Starter
Oke bedankt voor de info bro's, kan niet zoveel karma geven want moet wat karma verdelen over andere gebruikers voordat blabla.

Ik denk dat ik het in m'n volgende kuur eens ga proberen, de eerste 4 weken, ben benieuwd naar het resultaat :)

als ik slin zet s'morgens ipv post training kom ik beter bij heb ik proef ondervindelijk ondekt,maar weet ni of dat dat bij idereen zo is....

als je het de 1e 4 weken wil gebruiken dan lijkt mij dat het minder resultaat zal geven dan dat je het week 3 4 5 en 6 zal gebruiken omdat dan de esters pas gaan werken ( er van uitgaand dat je met lange esters kuurt).
of zal dit niet uit maken?

uh slin heeft geen ester! heb je de thread wel gelezen?

• Topic Starter Topic Starter
maartenonnink zei:
als je het de 1e 4 weken wil gebruiken dan lijkt mij dat het minder resultaat zal geven dan dat je het week 3 4 5 en 6 zal gebruiken omdat dan de esters pas gaan werken ( er van uitgaand dat je met lange esters kuurt).
of zal dit niet uit maken?
Frontload:thumbup:
En de eerste week met slin is de 'gewenningsweek' waarbij je dus laag begint, bij 4 a 5 IU en dan per workout de dosis met een IU verhoogt.

Terug
Naar boven