Fitness Seller

Intake TRT

  • Topic starter Worf
  • Startdatum
  • Reacties 69
  • Weergaven 11K
  • Volgers 5

Bezoekers in dit topic

Ik snap wat je zegt, maar gelukkig ben ik niet moddervet en/of obees. Ik ben ook weer niet kurkdroog, zit (gokje) rond de 20-23% BF op het moment. Vorig jaar redelijk wat hardgelopen, was toen 12kg en -7% BF lichter. Voelde me wel fitter, maar ook veel slapper. De vanuit een PL perspectief was ik daar minder blij mee. Maar.. je hebt zeker een punt. Misschien moet ik wat meer richting algemeen fit..
Dit was ook vorigjaar, toen je je beter voelde.(alleen slapper qua kracht)
 
  • Like
Waarderingen: Worf
25-30 nmol/L is hoog voor een 40 jarige.

verder zegt een uitslag van jaar geleden niks nu.

Eens, maar ik dacht.. ik zet ze er ff bij. Kan er nu niets aan veranderen. Het is niet getest. 30 nmoll/l is zeker hoog, maar ik neem aan dat hij bedoeld dat ik de waarde voor mij "ooit" (wanneer dan ook) normaal is geweest.
 
Dit was ook vorigjaar, toen je je beter voelde.(alleen slapper qua kracht)

Beter heb ik niet gezegd. Fitter en slapper. Maar.. los van op dit soort slakjes zout leggen heb je een punt hoor.
 
Bullshark : Bij de toegevoegde tekst staat niets interessants, alleen de referentiewaarden voor vrouwen mbt het Oestra.
Glucose, B12 en D zijn niet getest nu. Deze zijn een jaartje geleden wel getest. D zat toen op 112 n/mol L (ondergens van 50), Glucose 4,6 (ref 3,5 - 11.1) en B12 op 455 pmol/L (ref 130 - 700). Toen iig prima.

Galen : Ik ben enigzinds verward nu. Ik dacht/denk er eigenlijk hetzelfde over: Een T van 17 nmoll/L is toch prima dacht ik zo. Desallniettemin belde dr. De Boer mij vandaag op en adviseerde me om 3 maanden TRT te "proberen". Zijn motivering: We hebben geen referentie t.o.v. een 'normaal' voor jou. For all we know is mijn "normaal" ergens tussen de 25 en 30 nmoll/L, aldus De Boer.
Het is ook prima, maar hij laat zijn financieel belang spreken. Hij verzint nu feitelijk een ziektebeeld dat er niet is. Vraag eens of hij ook mannen met een testosteronwaarde tussen de 25-30 nmol/L behandelt met middelen die de aanmaak onderdrukken, immers, for all we know is die persoon zijn normaalwaarde tussen de 15-20 nmol/L en is dat juist te hoog. Die pseudowetenschappelijke redenatie werkt evengoed beide kanten op, maar ik kan je garanderen dat ie dát nog nooit heeft gedaan. Dit is gewoon een loopje nemen met referentiewaardes waardoor je altijd gelijk hebt en letterlijk iedereen in aanmerking komt voor TRT. Hij doet me denken aan dit artikel:

Deze 3 maanden kan ik dan gebruiken om te kijken of klachten verminderen. Na 3 maanden afsluiten met een bloedonderzoek, dit naast mijn (subjectieve) gevoel en bloedwaarden leggen om te kijken of het iets heeft gedaan. 4 pompjes gel per dag is zijn advies.

Ik ben het op dit moment even op me laten inzinken. Aan de ene kant hoor/lees ik overal dat 17 nmoll/l gewoon een prima waarde is, aan de andere kant lijkt het me hout te snijden dat iedereen nou eenmaal anders is en een referentiewaarde precies dat is; een referentie. De bovengrens van de referentiewaarde is tenslotte 26.1 nmoll/l. Tsja.. ik weet het even niet. Mijn gevoel hobbelt een beetje heen en weer van "ze proberen me iets te verkopen" tot "wat kan 3 maanden proberen nou kwaad"?

Zoals ik al eerder aangaf in dit topic; ik was (en ben) niet uit op persé TRT (zoals imo veel dat wel zijn). Maar als het wél mijn klachten kan verminderen.. tsja, why not?
Er hoort verder onderzoek gedaan te worden om de daadwerkelijke oorzaak van je klachten te achterhalen i.p.v. dat er onterecht een voorschrift wordt verstrekt voor een testosterontekort dat je niet hebt.
 
Bedankt voor je uitgebreide reactie Galen. Ik waardeer dit heel erg. Ik ga er de komende dagen maar eens goed over nadenken.
 
Zoals ik al eerder zei, is een klacht niet altijd gerelateerd aan low T.
 
  • Like
Waarderingen: Worf
Weet ik. Wat dat betreft ben ik niet aan het blindstaren op TRT, hence ook het feit dat ik niet perse hoef. Jij ook bedankt voor je continue input en meedenken!
 
Dus moet je je ook niet wat aan laten smeren, wat niet nodig is.
Weet ik. Wat dat betreft ben ik niet aan het blindstaren op TRT, hence ook het feit dat ik niet perse hoef. Jij ook bedankt voor je continue input en meedenken!

Als deze arts je niet kan of wil helpen, neem je afscheid, want dan is hij niet capabel.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Worf
Mooi woordspeling, aansmeren, Spot on in dit geval.
 
Zie nu pas dat ie 4pompjes adviseert per dag, dat is ook best veel a 80mg/pd
 
  • Like
Waarderingen: Worf
Het is ook prima, maar hij laat zijn financieel belang spreken. Hij verzint nu feitelijk een ziektebeeld dat er niet is. Vraag eens of hij ook mannen met een testosteronwaarde tussen de 25-30 nmol/L behandelt met middelen die de aanmaak onderdrukken, immers, for all we know is die persoon zijn normaalwaarde tussen de 15-20 nmol/L en is dat juist te hoog. Die pseudowetenschappelijke redenatie werkt evengoed beide kanten op, maar ik kan je garanderen dat ie dát nog nooit heeft gedaan. Dit is gewoon een loopje nemen met referentiewaardes waardoor je altijd gelijk hebt en letterlijk iedereen in aanmerking komt voor TRT. Hij doet me denken aan dit artikel:


Er hoort verder onderzoek gedaan te worden om de daadwerkelijke oorzaak van je klachten te achterhalen i.p.v. dat er onterecht een voorschrift wordt verstrekt voor een testosterontekort dat je niet hebt.
Heel de aas sectie van dbb heeft zich ondertussen aangemeld bij die kliniek.
 
Zie nu pas dat ie 4pompjes adviseert per dag, dat is ook best veel a 80mg/pd
Ik heb werkelijk geen idee. Weinig verstand van Androgel. Maar ik begrijp dat ik met 4 pompjes beter een kuurtje Test kan zetten 😅
 
Ik heb werkelijk geen idee. Weinig verstand van Androgel. Maar ik begrijp dat ik met 4 pompjes beter een kuurtje Test kan zetten 😅
Komt er wel op neer, en is compleet niet redelijk voor je Testowaarde. Dat zou eerder passen bij iemand van '2m en 120 kilo' die op ~8nmol/L zit voor de 1e weken tot volgende bloedtest(vaak na 6 weken) Eén pompdosering geeft 1,25 g gel met daarin 20,25 mg testosteron. 2 pompdoseringen is standaard(De dosering pas aanpassen op geleide van de klinische of biologische respons, tot max. 81 mg (4 pompdoseringen) per dag.) Hij begint bij jou gelijk met maximale dosis, terwijl je bij 99% van de artsen totaal geen lage waarde hebt met 17nmol/L.

Kan ook nergens vinden dat deze waarde laag zou zijn, zeker niet op je leeftijd bekeken.
 
tsja, why not?
Omdat het ook nadelig kan uitpakken, je legt toch je eigen productie plat wat erna een periode moet herstellen. Lijkt me met zulke goede waardes erg zonde.

Misschien is het wijzer om nog een 2e meting af te wachten om te zien of je soms toch weer omlaag sukkelt? Daar zou ik aan denken als ik mijzelf in je schoenen plaats. (en inderdaad verder onderzoek naar je klachten)

Een suprafysiologische dosis van de Androgel zal je ongetwijfeld even wat meer opgepept doen voelen ook al doet het misschien niks met de onderliggende oorzaak voor je klachten. Dus dan kun je eigenlijk al weten waar die 3 maanden proberen op uit zal lopen.

En dit: ?
Ik ben wel benieuwd naar als je vet verlaagd [..] hoe dan je waarden zijn.(je voelde je toen beter)
 
Omdat het ook nadelig kan uitpakken, je legt toch je eigen productie plat wat erna een periode moet herstellen. Lijkt me met zulke goede waardes erg zonde.

Misschien is het wijzer om nog een 2e meting af te wachten om te zien of je soms toch weer omlaag sukkelt? Daar zou ik aan denken als ik mijzelf in je schoenen plaats. (en inderdaad verder onderzoek naar je klachten)

Een suprafysiologische dosis van de Androgel zal je ongetwijfeld even wat meer opgepept doen voelen ook al doet het misschien niks met de onderliggende oorzaak voor je klachten. Dus dan kun je eigenlijk al weten waar die 3 maanden proberen op uit zal lopen.

En dit: ?
Dat gebeurde bij mij, gel onderdrukte eigen aanmaak en ging van 12 naar 8 nmol ipv stijging.
Vervolg clomid en nu sust alleen om waarde omhoog te krijgen. Inmiddels test 24 nmol maar nog zelfde probleem. Energie wel goed. Dr. geeft aan dat wel 8 maanden kan duren of zelfs langer en dat ieder individu anders reageert en waarden ook persoonsafhankelijk zijn. Klachten zijn leidend voor hem niet de cijfers. Deze gebruikt hij alleen om te kijken of het wat doet/stijgt/daalt. Zoals in mij topic aangegeven kijk ik het tot 6 maanden (sustanon, nu jaar bezig deze kliniek) aan en dan toch mogelijk 2nd opinion, maar waar en bij wie die dit breed bekijkt? ( wellicht ook handig voor Worf )
 
elke vorm van test toedienen, gaat je eigen aanmaak onderdrukken natuurlijk
 
elke vorm van test toedienen, gaat je eigen aanmaak onderdrukken natuurlijk
Ja en dat geeft niet als je je er beter door gaat voelen als waarde uiteindelijk stijgt maar niet als waarde dan lager wordt dan voorheen en slechter van voelt.
Bij mij schreef hij overigens wel eerst 2 pompjes voor
 
Ja en dat geeft niet als je je er beter door gaat voelen als waarde uiteindelijk stijgt maar niet als waarde dan lager wordt dan voorheen en slechter van voelt.
Bij mij schreef hij overigens wel eerst 2 pompjes voor
Heb je topic doorgelezen en er gepost, is ook andere situatie. als je al redelijk laag zit 12nmol/L dacht ik. kan 2 pompjes te weinig zijn om het 'op te krikken'
 
Heb je topic doorgelezen en er gepost, is ook andere situatie. als je al redelijk laag zit 12nmol/L dacht ik. kan 2 pompjes te weinig zijn om het 'op te krikken'
😂 ja gemerkt dat niet lukte om ‘op te krikken’
Benieuwd wat Worf gaat doen
 
Back
Naar boven