MuscleMeat

Interesseren videogames je minder naarmate je ouder wordt?

Ano_1989_86

Advanced Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
66
Lengte
1m73
Liefste dagboek

Toen ik tussen de 12 en 18 jaar oud was heb ik echt úren versleten met het spelen van allerlei videogames op allerhande consoles. Maar het ging verder dan dat. Games waren echt mijn passie: ik checkte dagelijks de gamessites op nieuwe (p)reviews (ook van spelletjes die mij niet interesseerden en consoles die ik niet bezat) en elke maand sprong ik een gat in de lucht als de nieuwe Power Unlimited in de rekken lag. In mijn schoolagenda stonden trouwens meer "niet te missen releasedates" dan huiswerkopgaves.

Ik had ook een enorm brede smaak wat games betreft: vrijwel ieder spelletje dat een behoorlijke score kreeg in de gamesbladen had ik wel gekocht, gehuurd of van een vriend geleend.

De laatste jaren merk ik echter dat die interesse enorm is afgenomen. Games boeien me nauwelijks nog en als ik me toch eens laat verleiden om een 9+ game zoals Gears of War oid in tweedehands te kopen, dan slaag ik er maar niet in om mijn speelsessies veel langer te laten duren dan twintig minuten. "Het is toch maar wat knopjes indrukken", denk ik dan.

De enige game waar ik eigenlijk echt nog naar uitkijk is de nieuwe GTA, hoewel ze toch niet te lang meer zullen moeten wachten om hem uit te brengen, willen ze mij er nog mee boeien. En dat Sleeping Dogs spel leek me ook nog plezant, tot ik te weten kwam dat het van de makers van True Crime was...

Cliffs: is het normaal dat games je minder boeien als je ouder wordt?

Kan. Bij mij komt het vooral in vlagen. Weken dat ik niet game, gevolgd door weken dat ik elke game wil komen en uit wil spelen.
Wat maakt het verder ook uit? Je speelt het uiteindelijk voor je plezier, en als je (momenteel) geen reet aan vindt, so be it.

^

/thread

Kan. Bij mij komt het vooral in vlagen. Weken dat ik niet game, gevolgd door weken dat ik elke game wil komen en uit wil spelen.
Wat maakt het verder ook uit? Je speelt het uiteindelijk voor je plezier, en als je (momenteel) geen reet aan vindt, so be it.

Same here.

Wow, Pinda, ik vind dat wij veel gemeen hebben (no homo).

Same here.

Wow, Pinda, ik vind dat wij veel gemeen hebben (no homo).
i-know-that-feel.jpg

Ja. Game eigenlijk nooit meer. Eerder like fulltime.

Heb echt heel veel gegamed, maar laatste keer dat ik heb gespeeld is in december geweest ofzo.
Een paar oorzaken:
- Minder tijd (door kids/vriendin)
- Bijna niet meer blowen
- Vind er eigenlijk weinig aan
- De laatste keren dat ik speelde was ik er ook zo op uitgekeken
- Heb een keer ontstoken pees gehad door vele gamen en daar heb ik nu nog weleens last van, wil dat ook niet weer aanwakkeren want dan raakt trainen ****ed up

Misschien wordt ik ook wel gewoon te oud voor dat spul, wie zal het zeggen.

Er zijn tijden geweest dat ik samen met een maat van 's ochtends 9 tot diep in de nacht alleen maar gamede en blowde. Waren wel super leuke tijden.

De games van nu zijn ook niet je van het. Alles moet mooier, beter, ingewikkelder. Vroeger had je gewoon leuke eenvoudige games die je uren kon spelen zonder dat het je ging vervelen, we zijn gewoon te verwend geraakt.

pff ik heb ook echt veel gegamed,vooral cod, maar op een geven moment ben ik er helemaal mee gekapt en staan mn ps3 en xbox360 al bijna een jaar stof te happen.

Ook veel gegamed. Tot ik tot de conclusie dat je er niet verder mee kwam in je leven. Nu is het af en toe nog leuk om te doen of om de tijd te doden.

Ik zit alleen wel te wachten op de nieuwe Hitman en ben benieuwd hoe GTA wordt.

Alsof je alles doet omdat je er mee verder komt, it's called entertainment, en het is een stuk goedkoper en gezonder dan je eigen klemzuipen in de dagelijkse discotheek, want daar kom je ook niet verder mee in je leven.

Gewoon een paar uurtjes op een avond, daar is niks mis mee, heerlijk tijdverdrijf vind ik het. Maar ik blijf er niet voor thuis.

Die tijden zijn geweest :D

Laatste keer was 3 weken terug.. Game ook nog maar heel weinig. Soms tijden dat ik uren kan gamen, en ook dat ik er niks mee doe..

Wacht nu tot assassins creed 3 uitkomt.. :o En wil gta 5 in de winkel zien liggen!! :D

Laatste keer was 3 weken terug.. Game ook nog maar heel weinig. Soms tijden dat ik uren kan gamen, en ook dat ik er niks mee doe..

Wacht nu tot assassins creed 3 uitkomt.. :o En wil gta 5 in de winkel zien liggen!! :D

Ook de 2 games waar ik op wacht.

Niet alleen gamen, maar tv kijken, muziek luisteren en zelfs internetten is niet meer wat het geweest is.

Echt vroeger kon ik non stop achter internet zonder me een seconden te vervelen, **** ik zat zelfs met een fkng grijns op mijn gezicht de download balkjes van mIrc en DC te volgen. Maar nu, zet ik de pc aan en na 1 minuut heb ik al zoiets van wat is dit saai zeg, de rest van de dag zit alleen maar te F5'en omdat ik niets beters te doen heb.

Soms wil ik ook gewoon een nieuwe hobby en niet zo veel rond zwerver op internet. Maar weet niets anders. Probleem is ook denk ik omdat ik gewoon met die dingen ben opgegroeid ze mijn interesse in normale dingen als een boek lezen, wandelen, etc simpelweg hebben verminkt.

Yep heb het ook, game alleen nog in het vliegtuig bij langere vluchten terwijl ik vroeger uren kon gamen achter elkaar.

Volgens mij is red dead redemption de laatste game geweest waar ik echt veel plezier in heb gehad. Vroeger erg veel gegamed, nu misschien nog 3 keer in de maand een uurtje.

Alleen behendigheid games kunnen mijn aandacht vast houden. Of ja, eigenlijk alleen UT99.

Ik game al jaren en doe het nog steeds erg graag op mn ps3.

tussen 15 - 18 jaar wel vaak gegamed.
Nu is in bepaalde periodes, meestal als er een game uitkomt waar ik vroeger de voorganger graag heb gespeeld. Zo heb ik overlaatst max payne 3 uitgespeeld. Wanneer de nieuwe hitman uitkomt zal ik die ook wel spelen, en als ik de nieuwe gta nog kan draaien die waarschijnlijk ook.

Terug
Naar boven