Fitness Seller

Interesseren videogames je minder naarmate je ouder wordt?

Het begint ook steeds minder te worden voor mij.

Ik heb nu zomervakantie en dus zeeën van tijd en dat is de enige reden waarom ik het nu vrij veel speel omdat ik toch niet weet wat ik anders moet doen.

Ik vind het af en toe een levenloze hobby, niet echt iets waar ik trots op ben. Zoveel vooroordelen over ''gamers'', mijn ervaring is dat je eerder een slechte indruk achterlaat i.p.v. een goede, bij het noemen van je xbox/computer hobby. Maar van de andere kant, is het beter dan half slapend achter de TV te hangen of je zoveel mogelijk proberen klem te zuipen puur uit verveling.

Game heeft me wel heel veel geleerd moet ik zeggen.

Heb dus een beetje een liefde/haat relatie met mijn xbox :D

Het begint ook steeds minder te worden voor mij.

Ik heb nu zomervakantie en dus zeeën van tijd en dat is de enige reden waarom ik het nu vrij veel speel omdat ik toch niet weet wat ik anders moet doen.

Ik vind het af en toe een levenloze hobby, niet echt iets waar ik trots op ben. Zoveel vooroordelen over ''gamers'', mijn ervaring is dat je eerder een slechte indruk achterlaat i.p.v. een goede, bij het noemen van je xbox/computer hobby. Maar van de andere kant, is het beter dan half slapend achter de TV te hangen of je zoveel mogelijk proberen klem te zuipen puur uit verveling.

Game heeft me wel heel veel geleerd moet ik zeggen.

Heb dus een beetje een liefde/haat relatie met mijn xbox :D

Altijd een voorsprong gehad hebben op de Engelse taal is ook wel een voordeel vind ik.

Altijd een voorsprong gehad hebben op de Engelse taal is ook wel een voordeel vind ik.

Yup. Ben altijd zeer slecht geweest in talen en altijd een hekel gehad aan Engels. Maar sinds ik begon met het spelen van games, is het echt grandioos vooruit gegaan.

Telkens als ik een gesprek in het Engels moet voeren of een Engelse presentatie moet geven, gaat er geen één keer voorbij waarna gevraagd wordt of ik uit Amerika kom of Amerikaanse ouders heb.

Yup. Ben altijd zeer slecht geweest in talen en altijd een hekel gehad aan Engels. Maar sinds ik begon met het spelen van games, is het echt grandioos vooruit gegaan.

Telkens als ik een gesprek in het Engels moet voeren of een Engelse presentatie moet geven, gaat er geen één keer voorbij waarna gevraagd wordt of ik uit Amerika kom of Amerikaanse ouders heb.

Lol, dat ook weer niet :rolleyes:
Speel games sinds mn 7de maar dat heeft nog nooit iemand aan mij gevraagd, je blijft een NL accent hebben en Engels is nou eenmaal geen Russisch of iets dergelijks, het is gewoon een wereldtaal en ik vind het vreemd als sommige mensen het gewoon totaal niet spreken of verstaan, beetje dom vind ik het zelfs.

Het Engels van games is ook de basis, maar aan basis heb je niet genoeg als je een presentatie moet houden op school of wanneer ik op mn werk Engels moet praten met klanten.

DragonballZ is ook wel een flinke leermeester geweest btw :D

18 was toch wel de leeftijd dat ik voor het laatst echt een beetje gamede. Vrienden van mij doen het nu nog. 22 jaar en dan in hartje zomer een lanparty houden.

Dat vind ik gewoon zielig

overdag terwijl de zon schijnt en het 28 graden is

Niet alleen gamen, maar tv kijken, muziek luisteren en zelfs internetten is niet meer wat het geweest is.

Echt vroeger kon ik non stop achter internet zonder me een seconden te vervelen, **** ik zat zelfs met een fkng grijns op mijn gezicht de download balkjes van mIrc en DC te volgen. Maar nu, zet ik de pc aan en na 1 minuut heb ik al zoiets van wat is dit saai zeg, de rest van de dag zit alleen maar te F5'en omdat ik niets beters te doen heb.

Soms wil ik ook gewoon een nieuwe hobby en niet zo veel rond zwerver op internet. Maar weet niets anders. Probleem is ook denk ik omdat ik gewoon met die dingen ben opgegroeid ze mijn interesse in normale dingen als een boek lezen, wandelen, etc simpelweg hebben verminkt.

Heb ik ook wel ja. Een tijd terug lag ik echt nog dubbel om het funnypics topic bijvoorbeeld, nu kan het me niet meer echt boeien. Misschien komt het omdat er te veel keuze is en daardoor niets meer echt waardeert ofzo. Vroegah had je max 10 tv-zenders en je was tevreden met wat daarop kwam. Nu is echt ieder onderwerp of grapje binnen muisbereik en is het nooit meer echt voldoende om iets los te maken.

Het komt zo af en toe nog wel terug, maar ik kom telkens uit bij het spel waar ik 4jaar lang verslaafd aan was. Maar idd het helpt heel goed bij je engels, in de 1ste klas ging dat echt slecht maar vanaf de 2de toen ik begon met gamen gingen de cijfers grandioos omhoog :roflol:

Ik ben er ook nauwelijks mee bezig.
Vroeger speelde ik elk spel helemaal grijs en ik stopte niet tot ik hem 100% had uitgespeeld. Het enige wat me nu kan boeien is een keer in de week een potje Fifa met vrienden of online met gta kloten maar voor de rest heb ik er niets meer mee.

Heb ook 2 oude vrienden die gewoon in de zomervakantie 3 weken lang aan het gamen en blowen zijn in een donker kamertje terwijl het perfect weer is buiten

Lol, dat ook weer niet :rolleyes:
Speel games sinds mn 7de maar dat heeft nog nooit iemand aan mij gevraagd, je blijft een NL accent hebben en Engels is nou eenmaal geen Russisch of iets dergelijks, het is gewoon een wereldtaal en ik vind het vreemd als sommige mensen het gewoon totaal niet spreken of verstaan, beetje dom vind ik het zelfs.

Het Engels van games is ook de basis, maar aan basis heb je niet genoeg als je een presentatie moet houden op school of wanneer ik op mn werk Engels moet praten met klanten.

DragonballZ is ook wel een flinke leermeester geweest btw :D

Het is ook maar net hoe je het toepast. Skyrim bijvoorbeeld is voornamelijk lezen. Maar als je veel met een headset speelt op de xbox, leer je echt zo snel Engels praten op een vloeiende manier.

Ik volg zelf een financiële opleiding en natuurlijk de termen die ik daar moet kennen leer ik niet uit games in het Engels. Maar de termen kennen is maar 10% van je hele presentatie. Hoe meer je je thuis voelt in de Engelse taal, hoe meer zelfvertrouwen je hebt en hoe vloeiender het zal lopen. Kunnen improviseren en het 'small talk' erom heen gebeuren is ook belangrijk.

Maar goed, ik dwaal enorm af met onnodige onzin, laat ik er maar op houden dat ik er veel aan gehad heb :D

Merk het zelf ook, was eerst echt een hardcore game junkie en dacht dat ik zo vooraltijd zou blijven.

Tegenwoordig interesseren games me veel minder en doe ik het ook liever niet meer omdat het nu nutteloos is. (Engels heb ik al genoeg geleerd, nu heb ik betere dingen te doen.)

Gelukkig dat ik er ook niet meer verslaafd aan ben..

Ik speel wel eens oude playstation/super nintendo games op mn telefoon als ik ff 10 mins niks te doen heb.
1 x in de 1.5/2 weken komt een maat langs en dan spelen we vaak een paar uur Guitar Hero, ik vind dat drummen nog steeds tof :D

Paar jaar geleden speelde ik nog vrij vaak games maar het word steeds minder.
Heb er geen geduld/zin/tijd meer voor.
Wat ook wel helpt is dat die nieuwe spelletjes geen reet weten te boeien.
Allemaal meer van hetzelfde om te cashen.

Ik heb dan wel een behoorlijke collectie oude spelletjes/consoles (atari/nes/snes/psx/ps2)waar ik niet zo snel afstand van zal doen wat ergens wel weer zonde is omdat ik er geen reet mee doe :(

ben na quake 2 eigenlijk gestopt met gamen... alleen monkey island of van die tetris-achtige games (bijv. bejeweled) speel ik af en toe nog wel eens :)

quake 2 :D

Legendarisch spel. Helemaal als er zo'n groot monster op je afkwam. En ik maar blijven schieten met die tripple shotgun, ga verdomme dood!!

Ja dan weet ik ook wel leukere dingen te bedenken idd. Maar dan wordt 't weer strand met alcohol erbij, dus ik weet niet wat er nou gezonder is :D

---------- Post added 14 August 2012 at 12:07 ----------

Hell yes, op wat game je?

Ik game op ps3. Is battlefield 3 een beetje speelbaar op ps3? :)

Nee, ik ben nog steeds een fan.........

Terug
Naar boven