- Waardering
- 3.426
- Lengte
- 1m97
- Massa
- 107kg
- Vetpercentage
- 13%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Geen dankIk zie overigens dat jij me al voor was (met ander commentaar)
?
http://forum.dutchbodybuilding.com/...y-glucose-lipid-or-protein-metabolism-226471/
Denk ik op een studie te stuiten m.b.t. IF die ik nog nooit ergens had gezien, staat ie al op DBB![]()

---------- Post toegevoegd Wed 27 Jul 2011 om 18:44 ----------
Het is ook geen wondermiddel, IF is ook vooral om het jezelf makkelijker te maken (in de cut bijv. om grote maaltijden te eten en een honger gevoel te onderdrukken) Daarnaast vind ik het ook gewoon fijn niet om de 2u aan eten maken te denken.
) op een isocalorisch dieet gezet ? Waarom zou je dagen dat je vast gaan compenseren op dagen dat je wel eet ? Zou je dan niet beter een "ad libitum" kunnen laten doen om te zien of het vasten een magisch gevolg had ?Ik raak me er niet meer wijs uit. Nutritionele- en bewegingswetenschappelijke onderzoeken spreken elkaar constant tegen en het is moeilijk om te oordelen wat nu wel juist is en wat niet. Uit eigen ervaring gesproken is intermittent fasting (met name leangains) een van de meest effectieve methodes om te cutten, vergeleken met een traditioneel low-carb- of andere diëten, en dat is hoofdzakelijk om 2 redenen:
- geen honger meer doorheen de dag
- overeating is zeer moeilijk (en daaruit volgt dat een calorietekort ook gemakkelijker gecreëerd wordt)
Ik vind het dus nogal kort door de bocht om te zeggen dat intermittent fasting geen voordelen heeft. IF is gemakkelijker vol te houden dan eender welk dieet. Maar dat is mijn mening natuurlijk.

Merkte je dit vanaf dag 1 of moest je er eerst aan wennen?
Helemaal geen honger meer?
Merkte je dit vanaf dag 1 of moest je er eerst aan wennen?
Jawel, maar slechts een klein gedeelte van de dag (zeg de ochtend). Vanaf een uur of 12 - 13 begin ik te eten en heb ik geen honger totdat ik naar bed ga. Liever 4 uur honger per dag dan 16 uur
De eerste dagen had ik behoorlijk last van honger aanvallen, maar dat went (bij de meeste mensen). Nu soms ook nog wel, maar pas na 11 uur, dus dan is het ook bijna tijd om weer wat te gaan eten en is het dus makkelijk te negeren.
Zie ook: http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/intermitent-fasting-118433/ (of elk ander topic met fasting in de titel)

Wel, mijn feeding period is van 13.00-21.00u, en ik heb alleen honger zo rond 10 à 11u, totdat ik eet. Dat ik helemaal geen honger meer heb is misschien lichtjes overdreven, maar bij bvb 6x per dag eten kreeg ik bijna altijd een uur na de maaltijd opnieuw honger (zelfs in bulkperiodes van meer dan 3400 cal). Momenteel cut ik rond 2600 calorieën op trainingsdagen en 1700 caloriëen op niet-trainingsdagen, en de enige momenten dat ik merk echt honger te hebben is 's morgens op trainingsdagen (vanwege lage aantal cal de vorige dag). In tegenstelling tot een van mijn vorige cutperiodes met 4-5 maaltijden per dag aan 2300 calorieën waarbij ik me constant een verhongerde ethiopiër voelde.
Ik moest er wel een tijdje aan wennen (3 weken vooraleer ik me echt mentaal aan het nieuwe 'eetpatroon' had aangepast) maar nu gaat het vlot. Ik zweer bij IF als het op cutten aankomt. (Clean)bulk daarentegen kan problematisch worden (ik eet nu al een cleane 1.7k cal-maaltijd na de training!) en daarom ga ik terug overstappen op 6 maaltijden per dag als ik opnieuw ga cleanbulken. IF lijkt me daarvoor minder geschikt.
Dat van die 4 uur honger per dag klinkt goed, maar er is meestal een catch, de honger zal dan ook vrij heftig zijn die eerste paar uur?
Dan is het dus een kwestie van even doorbijten die eerste vier uur, en daarna zit je gebakken
---------- Post toegevoegd Thu 28 Jul 2011 om 18:06 ----------
Ok en los van het hongergevoel (of het gebrek daaraan dus), hoe voel je je er verder bij, genoeg energie de hele dag, of kom je pas tot leven na je eerste maaltijd?
Ok en los van het hongergevoel (of het gebrek daaraan dus), hoe voel je je er verder bij, genoeg energie de hele dag, of kom je pas tot leven na je eerste maaltijd?
Om eerlijk te zijn voel ik me zelfs energieker voor mijn eerste maaltijd (trouwens cafeïne schijnt ook harder te werken op een lege maag)

Om eerlijk te zijn voel ik me zelfs energieker voor mijn eerste maaltijd (trouwens cafeïne schijnt ook harder te werken op een lege maag)

Ja dat heb ik hier wel eerder voorbij zien komen, mensen die op de lege maag scherper zijn somehow, ik blijf het vreemd vinden maar slecht klinkt het zeker niet
Dat van die koffie klinkt trouwens goed, dacht ik niet eens aan.
Ik dacht het enige dat die jongens dan nemen is een paar glazen water maar een koffietje (zwart ofc, lekker) kan best, misschien heel goed zelfs.
Zodra je een lege maag of lichtelijk honger krijgt, word je lichaam (en dus jij) alerter dan dat je maag voller is (signalen die worden doorgegeven), zie het maar als ''een jacht naar voedsel''

IF is makkelijk omdat je korte tijd eten erin ramt.
Voor de rest ken ik geen wedstrijd BB-ers die IF toepassen
![]()
Abstract
Orogastric tube feeding, using either continuous or intermittent bolus delivery, is common in infants for whom normal feeding is contraindicated. To compare the impact of different feeding strategies on muscle protein synthesis, after withholding food overnight, neonatal pigs received a complete formula orally as a bolus feed every 4 h or were continuously fed. Protein synthesis rate and translational mechanisms in skeletal muscle were examined after 0, 24, and 25.5 h. Plasma amino acid and insulin concentrations increased minimally and remained constant in continuously fed compared to feed-deprived pigs; however, the pulsatile meal feeding pattern was mimicked in bolus-fed pigs. Muscle protein synthesis was stimulated by feeding and the greatest response occurred after a bolus meal. Bolus but not continuous feeds increased polysome aggregation, the phosphorylation of protein kinase B, tuberous sclerosis complex 2, proline-rich Akt substrate of 40 kDa, eukaryotic initiation factor (eIF) 4E binding protein (4EBP1), and rp S6 kinase and enhanced dissociation of the 4EBP1 · eIF4E complex and formation of the eIF4E · eIF4G complex compared to feed deprivation (P < 0.05). Activation of insulin receptor substrate-1, regulatory associated protein of mammalian target of rapamycin, AMP-activated protein kinase, eukaryotic elongation factor 2, and eIF2α phosphorylation were unaffected by either feeding modality. These results suggest that in neonates, intermittent bolus feeding enhances muscle protein synthesis to a greater extent than continuous feeding by eliciting a pulsatile pattern of amino acid- and insulin-induced translation initiation.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22013195
Zelf nog niet gelezen maar ik zag dat Layne Norton erg enthousiast was.