XXL Nutrition

Internet valt weg...

Test_Addicted

Advanced Bodybuilder
Waardering
5
Hello..

Wanneer ik ga downloaden met Limewire heb ik dat internet ineens wegvalt... Kent iemand dit probleem?

Ik maak gebruik van een draadloos netwerk. Wanneer ik de router reset, dan heb ik ineens wel weer verbinding wanneer de laptop opnieuw opstart...

Wat kan dit zijn..?

Test het even met een kabel.
Heb je het probleem dan niet meer weet je dat het in het wireless zit.
Heb je ADSL of kabel? Welk merk modem/router heb je?

Wat je beschrijft zou ook het bekende ARP-Storm probleem kunnen zijn waar @Home abonnees met Draytek routers last van hebben

Kan het zo zijn dat ze op dat moment ook van jouw pc aan het downloaden zijn?
Oftewel dan zit je upload helemaal vol wat resulteert in het heel langzaam kunnen internetten.

• Topic Starter Topic Starter
Jamesss zei:
Test het even met een kabel.
Heb je het probleem dan niet meer weet je dat het in het wireless zit.
Heb je ADSL of kabel? Welk merk modem/router heb je?

Wat je beschrijft zou ook het bekende ARP-Storm probleem kunnen zijn waar @Home abonnees met Draytek routers last van hebben

Kabel is ok.

Ik heb kabelinternet.. Heb een Thomson modem en een micradigital router..

Beetje vaag dit.. Bedankt voor je hulp alvast..

• Topic Starter Topic Starter
Marcellllll zei:
Kan het zo zijn dat ze op dat moment ook van jouw pc aan het downloaden zijn?
Oftewel dan zit je upload helemaal vol wat resulteert in het heel langzaam kunnen internetten.

Ik laat een beperkt aantal uploads toe.. Meestal 4 of 5 tegelijk.. Valt mee toch..?

yeah je kunt maar een bepaald aantal verbindingen maken, eenmaal erover crasht je router of zoiets

Wat een mogelijkheid is dat jouw totale bandbreedte verbruik terwijl je wireless bezig bent hoger is dan je wireless kaart toestaat. Dit is alleen maar als je 11mbps wifi gebruikt (wifi a)

Een andere mogelijkhedi kan dat jouw router zoals boven gepost niet overweg kan met zoveel pakketjes die heen en weer gaan tegelijk en daarvan over de stress gaan.

Wat je kan doen is:
1: Drivers updaten
2: Kijken voor firmware update voor router
3: Andere wifi kaart testen
4: Andere router testen

Laatst bewerkt:
IIIiiinntttttteeeerrrnnnneeeeeeeeetttttttttttttttttt..........

Kijken of je firewall limewire blokeerd

had dit probleem ook met azureus.. had toen een keer de klantenservice van mijn provider gebeld , hun vertelde me dat het komt omdat azureus poorten dichtzet in de router ofzo... heb nu een modem die ook gelijk werkt als router en ik heb nergens meer last van...

Terug
Naar boven