AndroidHealthClinic

Interview met een oplichter / TV predikant

+1 !! zeer interessante toevoeging! zijn 7 delen...

man met zoveel gezond verstand en toch blijft vast houden aan een geloof in een soort van superwezen.. hij is door de wetenschappelijke inzichten die hij erkend verplicht om zijn god steeds vager en abstracter voor te stellen...

God heeft voor ons het universum geschapen.
En elke wereld is gebonden aan wetten en regels.
Maar je gaat er dan vanuit dat god zich ook aan onze regels moet houden. dat hoeft toch helemaal niet.
Misschien houdt god wel geen rekening met beperkingen die onze wereld kent, de wereld die hij aan jou gegeven heeft. maar onderdaad een interessante toevoeging. ik heb alle geposte filmpjes gezien en moet nog enkele zien maar ik ken de meesten al. die blauwe gast van de vpro kon ik al, maar goed er zullen altijd van die valse praktijken zullen bestaan.

Zou je wellicht feiten en fictie (ook al geloof je daar in) als zodanig willen behandelen? Je denkt, op basis van afwezigheid van enige rationele grond, dat god dat heeft gedaan.

m.a.w.: je gelooft dat god het universum voor ons heeft geschapen, op basis van een boek dat z'n geldigheid baseert op een zuivere cirkelredenering. .

Naast dat het een ietwat arrogante houding is, is in het licht van 3 miljard jaar evolutie op aarde (na zo'n 10 miljard jaar dood universum) alvorens zo'n 250.000 jaar geleden de mens op kwam dagen te stellen dat god dan wel verdomd langdradige inleidingen houdt.

• Topic Starter Topic Starter
Zou je wellicht feiten en fictie (ook al geloof je daar in) als zodanig willen behandelen? Je denkt, op basis van afwezigheid van enige rationele grond, dat god dat heeft gedaan.

m.a.w.: je gelooft dat god het universum voor ons heeft geschapen, op basis van een boek dat z'n geldigheid baseert op een zuivere cirkelredenering. .

Naast dat het een ietwat arrogante houding is, is in het licht van 3 miljard jaar evolutie op aarde (na zo'n 10 miljard jaar dood universum) alvorens zo'n 250.000 jaar geleden de mens op kwam dagen te stellen dat god dan wel verdomd langdradige inleidingen houdt.

BB hij kon wel al elders versie 0.1 Beta hebben gelanceerd he.. op bvb de Plejaden/sirius B...? Oefening baart kunst. ;)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
En elke wereld is gebonden aan wetten en regels.
Maar je gaat er dan vanuit dat god zich ook aan onze regels moet houden. dat hoeft toch helemaal niet.
Misschien houdt god wel geen rekening met beperkingen die onze wereld kent, de wereld die hij aan jou gegeven heeft. maar onderdaad een interessante toevoeging. ik heb alle geposte filmpjes gezien en moet nog enkele zien maar ik ken de meesten al. die blauwe gast van de vpro kon ik al, maar goed er zullen altijd van die valse praktijken zullen bestaan.

Geloof in god hoeft ook helemaal niet en dat lost al je problemen zo op.

Er is geen enkel zinnige reden om aan te nemen dat er een god is.
Vroeger kende men nog niets van meteorologie, astronomie, microbiologie (virussen en bacteriën) psychologie.. en schreef men hetgeen men constateerde toe aan de superman. Vandaag zijn er nog zo van die romantische dromers die hieraan blijven volhouden tegen BETER WETEN IN.
Zie zeker ook de clips van , mbt die priester met gezond verstand!
op een bepaald moment geeft hij toe waarom hij nog gelooft: OMDAT ZIJN OUDERS HET HEM ZO HEBBEN INGELEPELD EN HIJ HIER AAN BLIJFT VASTHOUDEN.
zeer zinnig zoiets.. "het is onze traditie en het was mijn beurt om priester te worden..."

Terug
Naar boven