MuscleMeat

Interview met een oplichter / TV predikant

wat heb je aan dat staartbeentje dat je niet gebruikt?

grootste deel van de genen voor het ontwikkelen van een ruggegraat is bij al de gewervelden gelijk. Dat komt omdat ze allemaal een ruggegraat hebben. het moet tog ergens ophouden lijkt me. er zijn toch meer organen die je niet gebruikt? mild, blinde darm en galblaas en wormachtig aanhangsel ofzeau ook volgens mij.

en over die missing links, al die tussenvormen zouden toch fataal zijn?
wat nut heeft een halve vleugel of halve snavel. alle dieren hebben complexe organen nodig om te overleven. dolfijnen of vleermuizen hebben een uitgekiende sonar voor het vinden van voedsel. als deze zeeer efficiente sonar systemen niet volledig functioneren zal het dier sterven. wie kan mij dit uitleggen?

Sinds wanneer overleven diersoorten met een negatieve mutatie dan? Nu zal er door genetische drift wel invloed zijn van kleine populaties op het voortbestaan van negatieve of positieve genetische trekken maar bij een te grote negatieve afwijking roeit de soort zichzelf uit. Zie de domme Dodo die zichzelf te makkelijk liet neermeppen door de mens en zo uitgestorven raakte.

Mutaties hebben over het algemeen als doel om zich aan te passen aan de omgeving. Als voorbeeld verliezen wij als menssoort onze haren sinds we leven in omgevingen waar bescherming door haar minder noodzakelijk is.

Juist de tussenvormen zijn het bewijs dat er mutaties plaatsvinden in de vele levensvormen op aarde. Iedere soort zal zich geleidelijk aanpassen aan zijn omgeving om deze soort te kunnen laten overleven.

grootste deel van de genen voor het ontwikkelen van een ruggegraat is bij al de gewervelden gelijk. Dat komt omdat ze allemaal een ruggegraat hebben. het moet tog ergens ophouden lijkt me. er zijn toch meer organen die je niet gebruikt? mild, blinde darm en galblaas en wormachtig aanhangsel ofzeau ook volgens mij.

God had dus wat onderdelen over en heeft iedere gewervelde levensvorm maar zo'n beetje dezelfde onderdelen gegeven? Yep klinkt echt logischer dan de evolutietheorie.

De mens als Lego-doos, het klinkt wel grappig.

Ja dat heb je mis. Heel erg mis. Maar de discussie is niet aan te gaan als jij niet de basale kenmerken van de evolutietheorie kent. Roep maar als je eens een fatsoenlijk boek over evolutie hebt gelezen. (suggesties genoeg te vinden op DBB. En als je het Engels machtig bent: http://home.planet.nl/~gkorthof/)

je bedoelt dat ik niet weet hoe ze dat geprobeert hebben?

voor een evolutionist was er een tijd dat er geen leven was en dus kwamen chemicaliën samen en maakten levende dingen. spontane voortbrenging. ik dacht dat er enorme problemen zijn gekomen om dat voor mekaar te krijgen. Stanley Miller heeft dit geprobeert maar dit is niet gelukt. kijk maar es naar de rest van het bewijsmateriaal. verkeerde startmaterialen, verkeerde condities en foute resultaten. Miller liet de zuurstof weg omdat dat juist de moleculen zou vernietigen die hij probeerde te maken. maar hoe zit het dan met geoxideerde rotsen die we overal vinden hoe diep we ook graven die duiden op een zuurstofrijke atmosfeer.

God had dus wat onderdelen over en heeft iedere gewervelde levensvorm maar zo'n beetje dezelfde onderdelen gegeven? Yep klinkt echt logischer dan de evolutietheorie.

De mens als Lego-doos, het klinkt wel grappig.

je kan toch ook wel een vinger missen?

Een vinger heeft nut, sommige onderdelen van ons lichaam niet meer. Wederom een flutargument.

Als evolutie waar zou zijn, dan zou de mens en alle andere levensvormen vol moeten zitten met organen die geen functie hebben (rudimentaire organen) en misschien wel nooit een functie zullen krijgen maar hoeveel vinden we er? in een walvis of een slang maar verder?

de menselijke blinde darm bijvoorbeeld werd een tijd lang beschouwd als een nutteloos overblijfsel uit ons evolutionaire verleden. Inmiddels is gebleken dat de blinde darm een rol speelt in de productie van antistoffen en een gedeelte van de darmen beschermd tegen infecties en het groeien van tumoren.c Uit de afwezigheid van echte rudimentaire organen zou je juist kunnen concluderen dat evolutie helemaal nooit heeft plaatsgevonden.

niet gaan zeuren over bronnen ajb, dit zijn gewoon feiten.

http://home.hetnet.nl/~genesis/Deel1/Bio18.htm

Piltdown man gebruiken als bewijs dat aan andere vondsten ook een luchtje hangt. Vergeet alleen niet dat Piltdown man al bijna 100 jaar geleden werd gevonden in een tijd dat dateringsmethoden nog amper bekend waren.

Welk bewijs heb je daarvoor dan?

Homo Sapiens is de moderne mens en o.a. de uitgestorven Cro Magnon en Neanderthalersoorten. Daaronder vind je diverse mensgelijkende soorten maar dit zijn geen Homo Sapiens soorten. Wel onderdeel van de Homo-familie. Homo Habilis, Homo erectus etc.

'Gewoon apen' over die andere soorten zeggen is hetzelfde als zeggen 'de missing links bestaan wel maar we ontkennen ze gewoon'. Het bewijs is er gewoon maar gelovigen zijn gewoon te koppig om dat tot zich te laten doordringen.

Homo Habilis ja die uit kenia zeker.
Wetenschappers hun bevindingen daarover vrij gegeven.

Homo habilis en homo erectus leefden op het zelfde ogenblik en niet na elkaar. Zo hebben onderzoekers vast gesteld. Daarmee wordt een belangrijke schakel in de evolutie theorie tegengesproken. Volgens die theorie zou de homo erectus ontstaan zijn uit de homo habilis.

Enkele jaren geleden hebben onderzoekers een gelijkaardige vaststelling gedaan. Toen betrof het de homo neanderthalensis. Vroeger dacht men dat de homo neanderthalensis de voorloper van de Cro-Magnonmens was. De Cro-Magnonmens geldt als een vroege vertegenwoordiger van de moderne mens en die overeenkomstig wordt aangeduid als Homo sapiens sapiens.

De evolutie theorie toepassen op de mens wordt met de tijd onhoudbaarder. De ketting van opeenvolgende type mens blijkt niet juist.

(en euhm ja ik knip en plak wel eens wat maar ik ben student, geen wetenschapper, bioloog of geoloog)

Laatst bewerkt:
Kijk, zuurstof is O2.
Hoe kan je uit een ander atoom een O atoom maken..?
Dat kan dus niet.
DUUUSSS, logische beredenering:
Zuurstof atomen zijn altijd al aanwezig geweest en zal je dus ook aantreffen op andere planeten in dit zonnestelsel. héééé.

een atmosfeer uit methaan en amonia. kon nooit veel van aanwezig zijn omdat de amonia door het UV-licht afgebroken zou worden en methaan zou in oude sedimentaire klei moeten zitten maar dat is niet zo. Miller bijv. liet in zijn beroemde experiment zuurstof weg omdat die de moleculen zou vernietigen die hij probeerde te maken. de aarde had geen reducerende atmosfeer met methaan en amonia en waterstof zoals het miller experiment er heeft nog nooit zon atmosfeer bestaan. de geologie maakt ons dat nu duidelijk. er is goed bewijs dat de aarde altijd zuurstof in de atmosfeer heeft gehad. dat zou elke evolutionaire oorsprong van leven uitsluiten.

Er is een onderzoek gedaan door het Harvard Medical School waaruit gebleken is dat bidden geen positief effect heeft op genezing, sterker nog; er was een kleine positieve correlatie tussen het bidden en het aantal complicaties. Tot nu toe het best uitgevoerde onderzoek m.b.t. bidden en geneeskunde. Het onderzoek is volgens mij zo terug te googlen.

Mattheus 12:38-39
Meester! wij willen van U wel een teken zien. Maar Hij antwoordde en zeide tot hen: Het boos en overspelig geslacht verzoekt een teken; en hun zal geen teken gegeven worden, dan het teken van Jonas, den profeet.

bump! waarom reageert er niemand en waarom gaat er niemand meer tegenin of krijg ik nu achterlijke niet onderbouwde commentaren van ja omdat je alleen maar poep praat dit en dat.

zijn er niet meer evolutionisten op dit forum? :o

Meester! wij willen van U wel een teken zien. Maar Hij antwoordde en zeide tot hen: Het boos en overspelig geslacht verzoekt een teken; en hun zal geen teken gegeven worden, dan het teken van Jonas, den profeet.

je hebt de duivel weggejaagd.
:thumbs:

ik kijk deze topics nog wel na, maar de zin om actief te reageren is er nauwelijks meer.

je kunt beter nuttigere dingen doen, onze boodschap is tegen dovemansoren gericht blijkbaar.
;)

Ik heb weinig verstand van dit onderwerp, en daarom participeer ik hier niet.
Maar het lijkt mij alsof ik neit de enige ben die weinig verstand heeft van de evolutietheorie. Hoe kan je jezelf een creationist noemen, en discussieëren met mensen die geloven in de evolutie theorie als je de basis kennis van deze theorie mist?

Wat me opvalt is dat je steeds met nieuwe argumenten komt, die mijns inziens makkelijk weerlegd worden. Maar dat je vervolgens niet reageert op argumenten van de anderen, zo wordt het een beetje een eenzijdige discussie denk je niet. Dit kan er mede voor zorgen dat mensen de discussie staken.

volgens mij heb je het hele topic nog niet doorgelezen en ik ga wel degelijk in op de reacites. apfelstrudel, backinaction en ericr heb ik al meerdere malen gequote en een tegenargument gegeven. welke basiskennis mis ik volgens jouw? (ps ik ga eerst trainen)

Ga nou eens in op de bijbelquotes die ik geplaatst heb. Jij plaatste 1 quote die aantoonde dat de aarde los in de ruimte hing. Ik plaatste een hele rij quotes uit de bijbel die dat tegenspreken.

Een discussie leidt tot niks als je alleen maar overgaat tot een verbale diarree als je eerdere argumenten zijn weerlegd.

volgens mij heb je het hele topic nog niet doorgelezen en ik ga wel degelijk in op de reacites. apfelstrudel, backinaction en ericr heb ik al meerdere malen gequote en een tegenargument gegeven. welke basiskennis mis ik volgens jouw? (ps ik ga eerst trainen)

reageren is neit echt hetzelfde als er ook echt op ingaan, je lult er beetje omheen. En de echt moeilijke argumenten laat je links liggen, zoals ericr al meerdere malen aangeeft.

Je komt meerder malen met verkeerde termen en argumenten aan, vandaar dat ik het idee kreeg dat je kennis niet toerijkend was.

Als evolutie waar zou zijn, dan zou de mens en alle andere levensvormen vol moeten zitten met organen die geen functie hebben
waar slaat dit nu weer op? eerst zeg je dat er geen enkel bewijs is van een trage overgang tussen de verschillende diersoorten (organen die hun functie ontwikkelen of terug verliezen) en dan ga je zelf hier een hoop voorbeelden geven van dingen die duidelijk nog resten van onze voorouders

als we de zogenaamde missing links analyseren, dan vind ik een spoor van van fraude bedrog en speculatie!
Lol, shit happens als je alleenmaar naar jezelf luisterd en alleen je eigen teksten leest.

In fact, there is no proof whatsoever that the world and its fossil layers are millions of years old. No scientist observed dinosaurs die
Altijd amuserend als gelovigen wetenschappelijk proberen te doen.

show how the evidence fits wonderfully with their ideas about the past, beliefs that come from the Bible.
Dat woord zegt al genoeg..
Als de schrijver van dat artikel 60 jaar geleden in Rusland had geleeft dan had hij hoogstwaarschijnlijk wonderlijke propaganda geschreven.

en over die missing links, al die tussenvormen zouden toch fataal zijn?
Keer op keer negeer je iedereen die jouw iets vraagt.
Keer op keer vermijd je elke vorm van discussie en plaats je zelf alleen vragen.

Je verwacht van iedereen een antwoord, waarna je niet eens ingaat op dit antwoord maar gewoon weer een nieuwe vraag stelt.
Ondertussen bewijst iedereen hoe een grote flapdrol jij bent en jij blijft iedereen's vraag maar negeren.

Je bent niet alleen dom,
je bent ook nog eens fokking onbeleefd.

wat nut heeft een halve vleugel of halve snavel. alle dieren hebben complexe organen nodig om te overleven.
Precies.
Als god alles zo perfect heeft geschapen, waarom hebben wij dan een STAARTbeen?
Waarom hebben sommige dieren dan halve vleugels of een halve snavel?
foutje van de almachtige god?

dolfijnen of vleermuizen hebben een uitgekiende sonar voor het vinden van voedsel.
Vleermuizen hebben geen sonar.

als deze zeeer efficiente sonar systemen niet volledig functioneren zal het dier sterven. wie kan mij dit uitleggen?
1. Hoe moet iemand jouw iets uitleggen als je niet eens weet wat SONAR betekend?
2. Dit is geen tegenargument voor evolutie.. Dit is juist een argument voor evolutie.

voor een evolutionist was er een tijd dat er geen leven was en dus kwamen chemicaliën samen en maakten levende dingen. spontane voortbrenging.
Voor een gelovige war er een tijd dat er niks was, toen kwam er een ontzichtbaar mannetje en die maakte het universum. Spontane voortbrenging.

Ik vind het een beetje een domme vergelijking though.
Bliksem ontstaat ook niet zomaar uit het niks.
Wrijving ontstaat en het ontlaad in bliksem.
Je ziet niet hoe het gebeurd, maar het gebeurd wel.
Vroeger werd bliksem niet voor niets afgebeeld als gods werk(Thor).

Elektrische ontlading kan in combinatie met bepaalde stoffen aminozuren crëeren.
Aminozuren zijn de bouwblokken van het leven.

maar hoe zit het dan met geoxideerde rotsen die we overal vinden hoe diep we ook graven die duiden op een zuurstofrijke atmosfeer.
Zuurstof komt in vele vormen voor.
O2, O3 en het komt in velen stoffen voor, zoals WATER H2O, helium, etc etc etc.
De zuurstof die wij kenne als O2 word gecrëerd door fotosynthese uit CO2.
Dus als er vroeger simpele levensvormen waren zoals plankton of algen, dan zouden die d.m.v. fotosynthese zuurstof maken, wat weer zorgt voor geoxideerde rotsen.

Maarja, de wetenschap is nog jong.
Technologie ontwikkelt zich exponentieel de laatste jaren.
Omdat er nu nog geen concreet antwoord is wil totaal niet zeggen dat er geen antwoord is.
Omdat er nu nog geen concreet antwoord, wil alleen zeggen dat er NU geen antwoord is.

Wie weet wat ze over 20-50 jaar ontdekken?
In de laatste paar jaar heeft de mens meer informatie verzameld dan in de hele geschiedenis van de mensheid.

je kan toch ook wel een vinger missen?
Nee.. vingers heb je nodig voor talloze dingen,
zoals bijvoorbeeld het maken van werktuigen en wapens

Als evolutie waar zou zijn, dan zou de mens en alle andere levensvormen vol moeten zitten met organen die geen functie hebben
Jouw achterlijkheid kent geen grensen.

de aarde had geen reducerende atmosfeer met methaan en amonia en waterstof zoals het miller experiment er heeft nog nooit zon atmosfeer bestaan. de geologie maakt ons dat nu duidelijk.
Zegt degene die met argumenten komt van "hoe kan jij nou weten dat de dinosaurus miljoenen jaren geleden bestond?! Toen waren er geen onderzoekers die dat konden aantonen"
Je gelooft dus niet in geologie als het tegenstrijdig is met jouw mening, maar je gelooft er WEL in als je DENKT dat het overeenkomt met jouw mening? (wat het trouwens niet doet maar je snapt het gewoon allemaal niet.)

bump! waarom reageert er niemand en waarom gaat er niemand meer tegenin of krijg ik nu achterlijke niet onderbouwde commentaren van ja omdat je alleen maar poep praat dit en dat.
Gozer, jij bent het meest achterlijk persoon wat ik heb zien praten in de afgelopen paar jaar.
Begin nou niet een bekkie te krijgen tegen andere die jouw gezeik gewoon ziek zijn en jouw hopeloosheid hebben opgegeven.

Je gaat niet in op concrete feiten.
Als iemand 10 argumenten neerzet dat ga je alleen in op 1 die je zogenaamd simpel kan 'verklaren' door weer een stukje fantasie uit jouw mooie sprookjesboek.

En welke basiskennis jij mist?
Wat dacht je van de basisschool?

Ik word trouwens een beetje lijp van jouw postcount geilheid.
Stop alles in 1 post, of GTFO this topic.

Laatst bewerkt:
Ohw lord. 4Myself... Ik heb m'n creatax even bereikt. Well done.

Als je eens je hoofd uit de creationistische blubber zou trekken en bijv. 'Darwin's gevaarlijke idee' gaat lezen.
Of doe eens gek, lees 'the origin' zelf. Je zal verbaasd zijn hoeveel van je vragen 150 jaar geleden al beantwoord zijn.

Maar goed, 'missing' links bestaan, veel zelfs. Een recent gevonden link: [Link niet meer beschikbaar]

Abiogenese en evolutie zijn twee aparte gebieden. Een post die beweert dat jij de evolutietheorie niet kent beantwoorden met een argument dat de abiogenese behelst komt daarom niet erg snugger over...

Hemoglobine van mens en aap vertoont inderdaad érg veel overeenkomsten (niet verwonderlijk natuurlijk). Ik ken de slijmworm niet, maar wat is de functie van hemoglobine in het organisme? En hoe verhoudt de gelijkenis van het schimmel DNA met het menselijke DNA voor hemoglobine zich tot dat van de chimp? Ik voorspel dat dat van apen en mensen véél meer overeenkomt dan mensen en slijmschimmels.

De handen van lucy waren trouwens vrij menselijk (al zijn deze niet alleen op de vondsten van Lucy gebaseerd). Al mag AiG (for crying out loud) beweren dat het allemaal enorm verschilt, the journal of human evolution denkt er bijv. anders over:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12662944?dopt=Abstract

Terug
Naar boven