XXL Nutrition

Tips omtrent lactose-intolerantie

Wat ik bij je lees is dat het snachts op zijn ergst is?
IK ben vorig jaar plots opgenomen geraakt ivm extreme pijn in borst streek die door ijlde naar mijn buik .... zo erg dat mijn linkerarm ook pijn deed dus was het vermoeden hartpoblemen. Maar het bleek maagzuur te zijn. Vooral als je ligt wordt dat heel veel erger. Overdag kan je er na het eten ook last van hebben.
Probeer anders eens je hoofdeind wat hoger te zetten of een extra kussen dat je wat minder plat ligt.
Het is een probeersel waard misschien.

• Topic Starter Topic Starter
Wat ik bij je lees is dat het snachts op zijn ergst is?
IK ben vorig jaar plots opgenomen geraakt ivm extreme pijn in borst streek die door ijlde naar mijn buik .... zo erg dat mijn linkerarm ook pijn deed dus was het vermoeden hartpoblemen. Maar het bleek maagzuur te zijn. Vooral als je ligt wordt dat heel veel erger. Overdag kan je er na het eten ook last van hebben.
Probeer anders eens je hoofdeind wat hoger te zetten of een extra kussen dat je wat minder plat ligt.
Het is een probeersel waard misschien.

Maagzuur heb ik er inderdaad ook bij, maar gelukkig alleen met vlagen en vreemd genoeg buiten de 'aanvallen' van de pijn om..
Een extra kussen onder mijn hoofd is wel alsnog een goed idee, misschien slaap ik wat beter door in de nacht, baadt het niet, dan schaadt het niet! :)

Wat klote zeg, het is echt verschrikkelijk hè, het houdt je de hele dag bezig!
Exzeem heb ik gelukkig (nog) niet kunnen ontdekken.. Grappig dat je over de bulk begint, ik ben nu namelijk ruim een maand bezig met het verhogen van kcal omdat ik ook in de bulk zit, typisch..

Ben benieuwd wat er morgen uit je bloedonderzoek is gekomen! Ik heb ook net bloed laten tappen en hoor waarschijnlijk vrijdag meer.
Houd je me op de hoogte?

Zojuist gebelt naar de huisartsenpost voor de uitslag en die laat geen allergien zien. Ik wordt vanmiddag gebelt door de huisarts om te kijken hoe verder. Aangezien lactose intolentie niet echt een allergie is vind ik dat zeker de moeite waard om te checken!

Aangezien ik zelf overtuigd ben dat er wat speelt ga ik aansturen op een lactose intolerantie test en eventueel koemelkallergie test, de uitslag op mijn rug komt namelijk niet vanzelf.

hmz ja, PDS ...klinkt ook wel plausibel...

(en mocht er overal niets uitkomen, kan een hypo-allergeen dieet met daarna elimineren en provoceren ook geen kwaad als je dat ervoor over hebt)

In mijn geval:
Na even snel gegoogled te hebben valt PDS al voor mij af wegens een bepaald symptoon.
De huisarts neemt mijn klachten gelukkig sirieus dus ik ga er van uit dat die ook wilt onderzoeken waar de klachten precies vandaan komen.

Mocht het uiteindelijk blijken dat er toch een intolerantie of iets dergelijks is, dan laat dit toch zien dat de bloedtest niet volledig uitsluitsel geeft. Aangezien TS zelf ook bloed heeft laten prikken zou ik dit toch in het achterhoofd houden!

EDIT:
Huisarts heeft gebelt en kwam zelf al met de test voor lactose intolerantie, doorverwijzing voor blaastest wordt gemaakt dus het wordt nog even afwachten.

Laatst bewerkt:
Zojuist gebelt naar de huisartsenpost voor de uitslag en die laat geen allergien zien. Ik wordt vanmiddag gebelt door de huisarts om te kijken hoe verder. Aangezien lactose intolentie niet echt een allergie is vind ik dat zeker de moeite waard om te checken!

Aangezien ik zelf overtuigd ben dat er wat speelt ga ik aansturen op een lactose intolerantie test en eventueel koemelkallergie test, de uitslag op mijn rug komt namelijk niet vanzelf.

In mijn geval:
Na even snel gegoogled te hebben valt PDS al voor mij af wegens een bepaald symptoon.
De huisarts neemt mijn klachten gelukkig sirieus dus ik ga er van uit dat die ook wilt onderzoeken waar de klachten precies vandaan komen.

Mocht het uiteindelijk blijken dat er toch een intolerantie of iets dergelijks is, dan laat dit toch zien dat de bloedtest niet volledig uitsluitsel geeft. Aangezien TS zelf ook bloed heeft laten prikken zou ik dit toch in het achterhoofd houden!

EDIT:
Huisarts heeft gebelt en kwam zelf al met de test voor lactose intolerantie, doorverwijzing voor blaastest wordt gemaakt dus het wordt nog even afwachten.

Damn, aan de ene kant wel flink balen dat er niets uit het bloed is gekomen, nu weet je nog steeds niet wat het is.. Ik vrees vrijdag dus ook te horen te krijgen dat er niets gevonden is. Ik houd in ieder geval ook lactose/koemelkallergie in mijn achterhoofd.
Die uitslag zegt namelijk toch ook wel daadwerkelijk iets, lijkt me vreemd als dit niet met de andere klachten te maken heeft..

PDS valt voor mij eigenlijk ook wel af, maar moet zeggen dat die pijnstilling die ik heb (pijnstilling voor PDS-patiënten) wel goed helpt. De huisarts legde uit dat de verkrampingen van mijn darmen daar minder van worden zodat die irritatie weg kan gaan. Kon gisteravond sinds twee weken eindelijk mijn buik ontspannen en ik heb eindelijk zonder pijn kunnen slapen. De huisarts zei trouwens ook dat ik aan 'buikademhaling' deed, heeft jouw arts daar ook iets over gezegd?
Het rommelen in mijn maag en darmen gaat in ieder geval onverminderd door, zéér charmant, haha.

Fijn dat je huisarts het serieus neemt en verdere stappen onderneemt, ik hoop dat je snel uitsluitsel krijgt over want er aan de hand is! Houd je me op de hoogte? Vreselijk hè, dat het zo lang duurt voordat er meer duidelijk wordt..

hmz ja, PDS ...klinkt ook wel plausibel...

(en mocht er overal niets uitkomen, kan een hypo-allergeen dieet met daarna elimineren en provoceren ook geen kwaad als je dat ervoor over hebt)

PDS is denk ik niet het geval, maar zoals hierboven omschreven helpt het medicijn voor PDS-patiënten me wel te ontspannen, de pijn is flink verminderd. Zoals de huisarts omschreef moet dit spul ervoor zorgen dat mijn darmen zich eindelijk kunnen ontspannen zodat de irritatie weg kan gaan.

Mocht er inderdaad niets uitkomen is de door jouw genoemde optie denk ik het laatste aangewezen middel om er eindelijk achter te komen wat het is..
Ik kan me herinneren dat je ervaring hebt met een hypo-allergeen dieet? Zo ik eens bij jou 'aan de bel mogen trekken' als het eventueel zo ver is voor wat informatie/tips? :)

natuurlijk! Maar zoals je zegt: zie het als laatste redmiddel; laat de artsen eerst goed kijken/onderzoeken.

enne...zure reflux, exceem zou inderdaad ook op een (milde) allergie kunnen wijzen...

Ik heb inderdaad bijna een jaar lang het hypo-allergeen dieet (inclusief alle bijbehorende provocaties en eliminaties) gevolgd (overigens niet voor mezelf, maar voor mijn zoontje detijds).

natuurlijk! Maar zoals je zegt: zie het als laatste redmiddel; laat de artsen eerst goed kijken/onderzoeken.

enne...zure reflux, exceem zou inderdaad ook op een (milde) allergie kunnen wijzen...

Ik heb inderdaad bijna een jaar lang het hypo-allergeen dieet (inclusief alle bijbehorende provocaties en eliminaties) gevolgd (overigens niet voor mezelf, maar voor mijn zoontje detijds).

Super, bedankt voor je hulp! :)
Hoop eigenlijk niet dat het tot daar moet komen, het lijkt me enorm lang duren voor je eindelijk hebt ontdekt wat het dan is of zou kunnen zijn.. Maar ach, het zal toch moeten als er niet uitkomt, dit is natuurlijk ook geen doen zo. In ieder geval blij dat de pijn minder is door die medicijnen, ben gelijk een stuk beter te genieten, haha!

Ik heb zelf het geluk dat de meeste klachten minder zijn geworden na zo min mogelijk zuivel, gebruik nu ook sojamelk ipv normale melk. De uitslag heb ik verder ook geen last van, het ziet er alleen niet uit. Heb zelf ook niet echt last gehad van erge buikkrampen dus geen oefeningen nodig.

Hoop dat ze er bij jou snel achter komen wat het is en ben blij dat in ieder geval de medicijnen verlichting geven!

Edit:
Om trouwens op je oorspronkelijke vraag terug te komen.
Ik eet in de ochtend brinta+soja melk + banaan ipv normale melk en in de avond eet ik nu tonijn ipv kwark

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf het geluk dat de meeste klachten minder zijn geworden na zo min mogelijk zuivel, gebruik nu ook sojamelk ipv normale melk. De uitslag heb ik verder ook geen last van, het ziet er alleen niet uit. Heb zelf ook niet echt last gehad van erge buikkrampen dus geen oefeningen nodig.

Hoop dat ze er bij jou snel achter komen wat het is en ben blij dat in ieder geval de medicijnen verlichting geven!

Edit:
Om trouwens op je oorspronkelijke vraag terug te komen.
Ik eet in de ochtend brinta+soja melk + banaan ipv normale melk en in de avond eet ik nu tonijn ipv kwark

Nou ja zeg, het komt wel heel erg overeen, mijn klachten lijken ook erg gerelateerd te zijn aan zuivel. Je kunt overigens ook eens amandelmelk proberen, vind ik persoonlijk veel lekkerder dan sojamelk, absoluut het proberen waard!
Ik ga zelf kabeljauwfilet eten in plaats van kwark, tonijn is me nog net een stap te ver als persoon met een grote afkeer van vis :').

Nou ja zeg, het komt wel heel erg overeen, mijn klachten lijken ook erg gerelateerd te zijn aan zuivel. Je kunt overigens ook eens amandelmelk proberen, vind ik persoonlijk veel lekkerder dan sojamelk, absoluut het proberen waard!
Ik ga zelf kabeljauwfilet eten in plaats van kwark, tonijn is me nog net een stap te ver als persoon met een grote afkeer van vis :').

Het is ook niet heel vreemd hoor als je kijkt naar de statistieken, in andere werelddelen is bijna iedereen lactose intolerant. Alleen hier in het westen wordt zo veel zuivel genuttigd, maar ook hier zullen er genoeg mensen met die klachten zijn.

Haha zelf ook geen vis fan, maar de tonijn is toch wel makkelijk en snel weg te werken. Zalm vind ik wel erg lekker!

Het is ook niet heel vreemd hoor als je kijkt naar de statistieken, in andere werelddelen is bijna iedereen lactose intolerant. Alleen hier in het westen wordt zo veel zuivel genuttigd, maar ook hier zullen er genoeg mensen met die klachten zijn.

Haha zelf ook geen vis fan, maar de tonijn is toch wel makkelijk en snel weg te werken. Zalm vind ik wel erg lekker!

Geen vis fan en tonijn goed weg kunnen krijgen? Respect! Van de geur alleen al word ik onpasselijk, haha. Zalm vind ik inderdaad ook erg lekker!

Overigens even een update hoe het op het moment gaat.. Begin lichtelijk moedeloos te worden, krijg het gevoel nu ook een blaasontsteking erbij te krijgen. Heb het gevoel dat er echt iets niet goed zit vanbinnen, flink balen dit! Gelukkig vanochtend nog wel een nette training neer kunnen zetten (in de ochtend altijd vrijwel geheel klachtenvrij), maar ik hoop niet dat dit invloed gaat krijgen op mijn resultaten..

weet iemand goede bronnen voor calcium voor mensen die lactose-intolerant zijn?

Terug
Naar boven