MuscleMeat

invalide door auto-ongeluk?

derivaat

Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
84kg
Vetpercentage
16%
is de kans op een dwarslaesie of andere soort verlamming door bijvoorbeeld een auto-ongeluk of een val van de trap kleiner als je een bodybuilder of powerlifter bent die 250kg deadlift dan een normale persoon die niet aan sport doet en een zittend beroep heeft?

ook graag een verklaring waarom je dat denkt of hoe je dat weet bij uw antwoord.

Op je borst heb je 2 airbags :D

Nee, tbh heb ik geen idee man.

Ik heb mijzelf deze vraag wel eens gesteld en dan als voorbeeld van een schouder uit de kom. Lijkt mij toch moeilijker gaan als de schouderspieren sterk ontwikkeld zijn bijvoorbeeld...

Maakt volgens mij niets uit. Waarom ik dit denk? Wel omdat ik zo een soort gelijkaardig letsel heb opgelopen na een motorongeval. Niet dat ik BB ben he maar ik heb zo een letsel ter hoogte van mijn hals opgelopen. De zenuwen zijn daar afgerukt aan mijn ruggewervel. Nu mag je zo gespierd zijn als iets , zo een letsel krijg je door overrekking van de zenuw en die scheurt dan af.

Denk dat de rug of nek bij iedereen even snel breekt wanneer men juist net slecht valt !

maakt volgens mij niet zoveel uit, de kracht die op je komt te staan zijn dusdanig groot dat je er toch wel aan kapot gaat.

misschien dat het herstel wel sneller gaat

In totaal is de schade groter.

Wanneer je van de trap afvalt ben jij niet alleen stuk, maar ook je trap. Hetzelfde met een auto ongeluk, het interieur krijgt heel wat meer te verduren als 'n buffel van 120kg erin een ongeluk krijgt, dan wanneer een ecto van 60kg erdoorheen vliegt.

Voor de rest heb ik geen idee.

maakt volgens mij niet zoveel uit, de kracht die op je komt te staan zijn dusdanig groot dat je er toch wel aan kapot gaat.

Dat het herstel sneller gaat vraag ik mij toch af aangezien er meer hersteld moet worden, grotere pezen, sterkere aanhechtingen, meer spiermassa wat kapot kan gaan, vragen volgens mij toch meer herstellend vermogen dan een iemand met minder sterkere massa.

Daarin-tegen zou (lijkt mij) het wel zo zijn dat als iemand eendezelfde ongeluk zou meemaken, degene met de sterkste fysiek toch minder letsel zal behoeven.

Maar vooralsnog, ik weet het antwoord hier niet op.

bij een auto ongeluk of iets dergelijks hebben je spieren nooit genoeg tijd om te reageren, dus als je nu een ecto van 60kg of een buffel van 130kg bent, je spieren zullen je nooit helpen.

wel is de botdensiteit en de spiertonus hoger bij een getraind persoon, of dit zal helpen in een dergerlijk ongeval ligt aan de ernst van het ongeval zelf.
maar bij een trauma waarbij een dwarslaesie het gevolg is, zal het geen reet uitmaken.

• Topic Starter Topic Starter
Waarom helpen dikke traps dan wel tegen wiplash of een hersenschudding?

Laatst bewerkt:
bij een auto ongeluk of iets dergelijks hebben je spieren nooit genoeg tijd om te reageren, dus als je nu een ecto van 60kg of een buffel van 130kg bent, je spieren zullen je nooit helpen.

wel is de botdensiteit en de spiertonus hoger bij een getraind persoon, of dit zal helpen in een dergelijk ongeval ligt aan de ernst van het ongeval zelf.
maar bij een trauma waarbij een dwarslaesie het gevolg is, zal het geen reet uitmaken.

Een dwarslaesie ontstaat in micrometers, als iemand een sterker spinaal harnas heeft, heeft dit wel degelijk invloed op de ernst (in gevallen waar iemand die ongetraind is datzelfde ervaart) en wel of geen dwarslaesie.

Een dwarslaesie ontstaat in micrometers, als iemand een sterker spinaal harnas heeft, heeft dit wel degelijk invloed op de ernst (in gevallen waar iemand die ongetraind is datzelfde ervaart) en wel of geen dwarslaesie.

dwarslaesie onstaat inderdaad in micrometers, maar dit wil niet zeggen dat je kracht klein moet zijn om een dwarslaesie te veroorzaken, anders zaten we hier allemaal in een rolstoel door de domste dingen.

nuja, studies die "X" aantonen heb ik niet, maar ik blijf bij wat ik hierboven zei.

Als je een worst zo probeert te breken, of je probeert de worst te breken wanneer er een laag rubber omheen zit, wanneer breekt hij dan sneller? Lijkt mij vrij duidelijk dat je met sterkere spieren een voordeel hebt. Aan de andere kant is het wel zo dat je gewicht en grootte je nadelig kunnen beinvloeden, als je het gewicht bijv. zorgt voor een heftigere impact (als je bijv. van een fiets afvalt is de impact groter).

Ik denk dat je veiliger bent. Stuntmannen, die de nodige klappen krijgen, zijn altijd buffe mannen. Daar komt bij dat zware krachttraining botten (Wolffs law) en pezen versterkt.

Laatst bewerkt:
Het herstel gaat makkelijker bij bodybuilders mag ik aannemen omdat deze vaak goed in vorm zijn. Het lichaam herstelt makkelijker omdat het zware trainingen is gewend dus de herstduur is korter.

Het lichaam van een goed getrainde bodybuilder/powerlifter is sterker dan dan van iemand die niets aan sport doet. Niet alleen worden spieren en pezen sterker maar ook je botten.

Squats en milk! Sindsdien maak ik de crashes van mijn leven.

Het is niet zwart of wit hè. Er zal altijd een grijs gebied zijn waar de ene lichaamsamenstelling voordeel heeft over het ander.

Ik heb mijzelf deze vraag wel eens gesteld en dan als voorbeeld van een schouder uit de kom. Lijkt mij toch moeilijker gaan als de schouderspieren sterk ontwikkeld zijn bijvoorbeeld...

Klopt, Voor het speerwerpen moet ik mijn schouders goed trainen.
Want als ik dat niet doe is de kans een stuk groter dat mijn arm uit de
kom vliegt met een worp..

In totaal is de schade groter.

Wanneer je van de trap afvalt ben jij niet alleen stuk, maar ook je trap. Hetzelfde met een auto ongeluk, het interieur krijgt heel wat meer te verduren als 'n buffel van 120kg erin een ongeluk krijgt, dan wanneer een ecto van 60kg erdoorheen vliegt.

Voor de rest heb ik geen idee.

Idd. Kijk maar naar 9-11. Dat vliegtuig heeft nauwelijks schade gedaan... die dikke mensen.....

Terug
Naar boven