Fitness Seller

Invloed vocht op vetmeting

Fuzzy Wuzzy

Dutch Bodybuilder
Waardering
17
Lengte
1m88
Massa
91kg
Vetpercentage
14%
Beste mensen,

Ik vroeg me laatst af of het uitmaakt voor een vetmeting als je lichaam op dat moment veel vocht vasthoudt. Ik heb het namelijk onlangs laten meten en kwam op een best hoog percentage uit.

Elektronische vetmeting was 16,9% en de meting met de huidplooimeter 17%.

Nu heb ik zelf niet het gevoel dat mijn percentage zo hoog is. In mijn ogen zou 15% iets realistischer zijn.

Maar goed, de vraag, zal er verschil in zitten als ik op het moment van meten minder vocht vasthoud?

Heb het laatst met een huidplooimeter laten meten. Ik kwam op 17.1% uit.
Degene die deze meting verrichtte doet dat al jaren op prof. niveau dus weet hoe en wat.
Hij zei me dat er een groot gedeelte vocht bijzat. Dit bleek hij te kunnen zien doordat als
je de huid loslaat er nog even een witte plek achterblijft of juist een rode, hang me hier
niet aan op. Ik denk dat je door vochtverlies dus een zuiverdere percentagemeting krijgt.
Hoe je dat vocht kan verliezen is een 2e vraag, maar goed, samengevat kan volgens mij
vocht je meting beinvloeden.

Hoger aangezien de huidplooi groter is vanwege de vochtopeenhoping.

15 en 17% is nou niet zo een groot verschil.

• Topic Starter Topic Starter
Achteraf zit ik te denken wat voor stomme vraag ik stel, aangezien het vocht tot de het overige percentage hoort. In mijn geval die 83% dus als ik een meting zou doen zonder dat ik zoveel vocht zou vasthouden zou mijn percentage dus hoger moeten zijn dan de meeting!!! Best verontrustend aangezien de metingen nu al beide 17% aangaven.....:(

metingen zijn slechts een indicatie he...hoe goed je ook bent het is nooit zeker dat het 100% waar is

De spiegel, foto of filmpje is de beste verteller van of het nou mooi is of niet.

Daarom ook he, kijk gewoon in de spiegel.

• Topic Starter Topic Starter
In ieder geval thnx voor de snelle reacties, weet ik weer waar ik aan toe ben. Ik heb dalijk 4 weken vakantie en ik denk dat ik die dan maar eens ga gebruiken om toch 4 weken te cutten, er kan naar mijn mening wel zo'n 3 a 4% af in 4 weken.... Wat vinden jullie 800 a 1000 kcal onder onderhoud eten? Mijn onderhoud is 3150 kcal. Overigens ga ik dan ook 4 dagen in de week een half uur a drie kwartier cardio doen op hoge intensiteit na mijn krachttraining.

?

Niet onder je onderhoud gaan toch. Op onderhoud (meer eiwit, minder koolhydraten dan normaal) eten.
En de rest er af cardio-en.

Bij huidplooi is vocht niet van toepassing. Er is een indicator die aangeeft hoe hard je moet nijpen op de tang zodat het vocht niet meegetelt wordt en de vetcellen niet samengedrukt.

Bij huidplooi is vocht niet van toepassing. Er is een indicator die aangeeft hoe hard je moet nijpen op de tang zodat het vocht niet meegetelt wordt en de vetcellen niet samengedrukt.

Welke huidplooimeters hebben dat ? Harpender of ook de goedkopere

Terug
Naar boven