Fitness Seller

is brood nu echt goed voor je?

Mike16j

Cool Novice
Waardering
0
hey hey mijn vraag was of brood nu eigenlijk echt wel goed voor je.

of is het meer omdat je honger hebt eet je snel ff brood.

En ik bedoel dan bijv een broodje pindakaas bijvoorbeeld:cool:???

Want ik eet normaal altijd op me werk van 8 uur tot half 5 6 broodjes

maar ik ga er morgen 9 meenemen alleen vraag ik me af waarom?:cool:???

Hangt ervanaf wat voor brood, zo donker mogelijk moet je hebben

• Topic Starter Topic Starter
jah maar wit brood is dus shitt om het zo te zeggen?

hehe jah vandaar die vraag ik vind wit brood ook lkkrder maar is het belangrijk hoeveel broodjes per dag je ongeveer eet op je werk?

once you go black , you never go back

Ik eet momenteel 16, bijna zwarte:hedbang:, broodjes per dag met pindakaas, jam en vleesbeleg. Bijna geen nadelen aan brood ontdekt tot nu toe! Alleen volgens mij ga je van het goede bruine brood ongelofelijke darmgassen produceren die echt ****ing hard meuren..

Voordelen:
-Makkelijk te maken
-Veel goede complexe carbs
-Makkelijk meenemen
-Makkelijk te combineren met ander voedsel zoals vlees, pindakaas, chocopasta, etc.
-Cheapass, een zak met 25-30 sneetjes kost nog geen euro.

Nadelen:
-Bouten
-Sommige hippies praten over gluten vergiftiging of whatever..volgens mij gewoon hippie bullshit.

-Sommige hippies praten over gluten vergiftiging of whatever..volgens mij gewoon hippie bullshit.

Sommige mensen zijn gluten intolerant, net als anderen lactose intolerant zijn.
Maar daar heb jij duidelijk geen last van, dus lekker kanen met die hap;)

Glutenintolerantie

1.) Mogelijke oorzaken

De oorzaak van coeliakie staat nog niet vast. Het is namelijk nog steeds niet helemaal duidelijk waarom de een wel last heeft van gevoeligheid voor gluten, terwijl de ander er geen last van heeft. Aangenomen wordt dat coeliakie een erfelijke verstoring is van het afweersysteem. Het afweersysteem van iemand met coeliakie beschouwt gluten als een schadelijke stof. Daarbij maakt het lichaam antistoffen aan om die stof te bestrijden. Hierdoor raakt het darmslijmvlies beschadigd. Hoe dit precies gebeurt, is nog onbekend. Ook is nog niet duidelijk waardoor coeliakie zich op zoveel verschillende manieren kan uiten en zich soms pas op latere leeftijd openbaart.

[Link niet meer beschikbaar]

2.) Coeliakie (gluten intolerantie) en tarwe allergie

Coeliakie, ook bekend als gluten intolerantie, is een aandoening waarbij de patiënt chronisch overgevoelig is voor bepaalde eiwitketens, gluten genaamd. Gluten komen voor in bepaalde graansoorten. Een overgevoeligheidsreactie leidt tot afbraak van de darmplooien in de dunne darm, het gevolg hiervan is dat nutriënten uit voedsel niet meer goed worden opgenomen door het lichaam.

Er zijn duidelijke aanwijzingen dat coeliakie een erfelijke aandoening is. Zo'n 5-10% van de eerstegraads verwanten (ouders, kinderen, broers en zussen) van coeliakie patiënten krijgt zelf ook te maken met de overgevoeligheid. De aandoening komt voor bij zowel mannen als vrouwen en kan zich gedurende de gehele levensloop ontwikkelen, vanaf de geboorte (zo gauw als het dieet granen bevat) tot op volwassen leeftijd, ook al heeft de betreffende persoon gedurende het hele leven granen gegeten. Het ontwikkelen van de overgevoeligheid lijkt twee voorwaarden te hebben: het erfelijk belast zijn met de aandoening (twee specifieke genetische aanwijzers voor coeliakie, HLA genaamd, zijn in 90% van alle coeliakie patiënten in de VS aanwezig) en een aanzet. Deze aanzet kan komen door de voeding (extreme blootstelling aan graanproducten), externe factoren (emotionele stress), fysiek (zwangerschap of een operatie) of pathologisch (een virus infectie).

Vroeger werd aangenomen dat coeliakie een kinderziekte was waar men overheen kon groeien omdat het niet ongebruikelijk is dat symptomen verdwijnen tijdens de late kinderjaren of de pubertijd. Recent onderzoek toont echter aan dat dit slechts de schijn geeft van genezing. Tijdens deze ‘gezonde' jaren vind echter nog steeds beschadiging van de darmwand plaats, en op latere leeftijd blijkt dan dat deze patiënten aanzienlijk schade hebben opgelopen aan het spijsverteringskanaal. Met als gevolg een langdurig tekort aan belangrijk voedingsstoffen.

Food-Info.net> Coeliakie (gluten intolerantie) en tarwe allergie

wat is dat nu voor vraag? tuurlijk is brood goed voor je!

Brood heeft een hoge GI, vooral witte. Afblijven dus.

Brood heeft een hoge GI, vooral witte. Afblijven dus.
Hangt af van wat je belanrijk vindt, denk ik. Zo kan je in je bulk kiezen om je eten voor de volgende dag binnen 5 min. klaar te maken (brood - ondanks hoge GI) of je gaat uitgebreid rijst (lagere GI) en vlees klaarmaken/afwegen. Ik kies momenteel voor de eerste optie. Kwalitatief gezien wellicht niet de beste, maar omwille van de tijd kies ik voor deze makkelijke variant. So far, so good.

Hangt ervanaf wat voor brood, zo donker mogelijk moet je hebben

gewoon volkoren tarwebrood, dat súperdonkerbrood is niets beter dan 'gewoon' bruin brood, want het is niet donkerder omdat het zo volkoren is maar omdat ze er verbrand mout in doen om het donkerder te laten lijken.

En verbrand mout is kankerverwekkend ;)

Hoge GI is ook niet verschrikkelijk boeiend. Je eet brood zelden op zichzelf lijkt me.

nog ff domme vraag tussen door als je zegmaar veel brood eet kun je dan aankomen?

Terug
Naar boven