MuscleMeat

is brood nu echt goed voor je?

nog ff domme vraag tussen door als je zegmaar veel brood eet kun je dan aankomen?

Wat is veel? Wat is veel voor jou? Ok, zal niet flauw dan.

Als jij boven je onderhoud eet, dus meer kcal binnenwerkt dan je verbruikt, kom je aan. Dus vrete maar met je donder.

gewoon volkoren tarwebrood, dat súperdonkerbrood is niets beter dan 'gewoon' bruin brood, want het is niet donkerder omdat het zo volkoren is maar omdat ze er verbrand mout in doen om het donkerder te laten lijken.

En verbrand mout is kankerverwekkend ;)
Had het anders moeten verwoorden inderdaad, nu lijkt het alsof ik met hoe donkerder hoe beter de categorie wit - zwart bedoel, bedoel meer lichtbruin - donkerbruin

Nog ff een vraagie over Brood,

In de Cut, kan je dan beter je brood vervangen door Rijst?
Alvast bedankt....

• Topic Starter Topic Starter
ok
ik bedoel 9 broodjes per dag is veel denk ik van 8 uur tot half 5?

ok
ik bedoel 9 broodjes per dag is veel denk ik van 8 uur tot half 5?

Nee hoor, is niet bijzonder veel:p
Voor iemand die sport en in de groei is zeker niet.

Geen idee wat voor jou veel is of weinig is. Ligt er ook aan wat je verder nog eet. Het kan overigens geen kwaad om gevarieerd te eten.

ik eet altijd blueband brood van de albert hein wit met het goeie van bruin :D

Wit brood is geraffineerd en automatisch een sneller suiker, hetzelfde met bruine/witte rijst en pasta. Je bent dus beter met de volkoren versie ervan zodat je een complexe koolhydraat hebt. Met de witte versie riskeer je meer vetopslag. Het verschil qua eiwitten en koolhydraten verschilt niet zo veel tussen wit en bruin. Maar zoals ik eerder zei het één is een snel en het ander een traag suiker wat zorgt voor het grote verschil.

Hoeveel broodjes zouden julie me adviseren ik ben 1.80m en 63kg en werk van 8 uur tot half 5 hoeveel broodjes denken julie dat ik ongeveer nodig heb om een beetje aan te komen?

je werkt in totaal 8,5 uur. dat zijn 3 maaltijden. 2 maaltijden met 4 boterhammen + beleg drinken enz. en 1 maaltijd met 2 boterhammen + beleg drinken en. maakt 10 boterhammen.

zoiets?

oh ok ik heb er 11 op vandaag zometeen avon eten!

je werkt in totaal 8,5 uur. dat zijn ip3 maaltijden. 2 maaltijden met 4 boterhammen + beleg drinken enz. en 1 maaltijd met 2 boterhammen + beleg drinken en. maakt 10 boterhammen.

zoiets?

Ook eiwitrijk meenemen in iedere (brood)maaltijd. Kan eiwitrijk beleg zijn als kip, ei of eet wat kwark of tonijn bij je maal.

ik eet altijd blueband brood van de albert hein wit met het goeie van bruin :D

hoe is dit brood eigenlijk? ik heb het nog nooit gehad maar heeft het nou echt de zelfde waarden als bruin brood en de smaak als wit brood? lijkt me eigenlijk een beetje te mooi om waar te zijn toch?

Ik ben nu op vakantie in Australie en ik heb iets gehoord over een nieuw soort brood. Het kwam op het nieuws en je at (dat brood) er 30% minder van omdat je sneller voller voelde en op je volgende meal at je iets van 15% minder. (zonder dat brood)
Het is een brood gemaakt met lupin meel (voor vee etc, waardoor ze sneller voller voelen) samen met normale meel. Het geeft een gevoel dat je eerder voller zit en je hebt minder honger, je eet dus ook minder.
Ik dacht dat is wel handig, omdat ik snel honger hebt en het voor een dieet wel handig is.
Weet iemand hier iets van?

Terug
Naar boven