XXL Nutrition

is brood nu echt goed voor je?

elfenbrood?:D

Ik zit vaak op een ander forum, en daar zijn er velen nogal anti-brood (ook aardappelen, rijst, pasta e.d.). Enfin, bij het ontbijt en na de training is het ok, maar voor de rest niet. Moet ik dan op niet-trainingsdagen maar geen rijst ofzo bij mijn warme maaltijd eten, en 's avonds geen brood? Allemaal nogal drastisch, heb ik megamoeite mee.

Ik eet momenteel 16, bijna zwarte:hedbang:, broodjes per dag met pindakaas, jam en vleesbeleg. Bijna geen nadelen aan brood ontdekt tot nu toe! Alleen volgens mij ga je van het goede bruine brood ongelofelijke darmgassen produceren die echt ****ing hard meuren..

Voordelen:
-Makkelijk te maken
-Veel goede complexe carbs
-Makkelijk meenemen
-Makkelijk te combineren met ander voedsel zoals vlees, pindakaas, chocopasta, etc.
-Cheapass, een zak met 25-30 sneetjes kost nog geen euro.

Nadelen:
-Bouten
-Sommige hippies praten over gluten vergiftiging of whatever..volgens mij gewoon hippie bullshit.
Oh my god:pindakaas,pindakaas en pindakaas. Da is toch het enigste dat er in en uit de mond komt van de Hollanders hé:D
En zeggen dat wij da hier in België nie kennen. Ik heb da nog nooit gegeten en heb nog nooit iemand da weten eten ook nie. Serieus nu:nu weet ik hoe het komt da ik de laatste tijd zoveel winden moet laten:tkomt door da ****ing brood.:fart:

Ik weet 't niet, maar ik voel niets van brood. Een goede lepel vetten geeft me meer energie.

Het lijkt wel alsof het volume van brood die hoeveelheid energie die het zou moeten leveren zwaar oversschrijd. Altijd een dikke volle maag van gehad, maar nauwelijks energie om te knallen of om m'n pomp op te voeren. Met melk erbij was het helemaal bekrompen.

Ik zou het zoeken in de richting van lichtgekookte aardappelen en pasta's met een harde tarwe korrel. En lichtgekookte bruine rijst, hetgeen een extreme complexe waarde houdt indien je de korrels bijna rauw opeet. Duurt dan ook uren voordat je erover kunt berschikken. Dus 3 uur voor een training is dan ook gewenst. Voor je eiwitt bronnen die je PR work-out proteins vormen.

Oh my god:pindakaas,pindakaas en pindakaas. Da is toch het enigste dat er in en uit de mond komt van de Hollanders hé:D
En zeggen dat wij da hier in België nie kennen. Ik heb da nog nooit gegeten en heb nog nooit iemand da weten eten ook nie. Serieus nu:nu weet ik hoe het komt da ik de laatste tijd zoveel winden moet laten:tkomt door da ****ing brood.:fart:

Spreek voor jezelf aub :rolleyes:

Voor mij is pindakaas al lang géén onbekend begrip meer.

Hoe kun je nou niet bekend zijn met pindakaas?! :whip:

Hoe kun je nou niet bekend zijn met pindakaas?! :whip:

Nou... ik ben er wel bekend mee, maar heb het nog nooit gegeten. Ik vind pinda's heerlijk, pindasaus ditto, maar van pindakaas kan ik de lucht niet van uitstaan en ik heb het dan ook nog nooit gehad.

ik moet zeggen dat er veel betere alternatieven zijn voor KH bronnen: pasta's,rijst en aardappelen, havermout, brinta, muesli (geen cruesli dus !).

Ik weet nog wel dat ik eerst elke middag 100 gram muesli at:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Zoiets dus, alleen minder fruitstukjes erin.
En ik merkte direct dat ik tijdens de trainingen 's avonds veel meer energie had dan wanneer ik de hele dag door brood at.

ik moet RUUDless gelijk geven, zelf nog nooit pindakaas gegeten, en ken niemand die da al gedaan heeft.. :-)

vind ge da bijv in Colruyt in België? ik ga het anders wel eens proberen :D

Je vind pindakaas in elke winkel in belgië, bij colruyt staat hij naast de siroop,honing, ...

Ik dacht dat het merk "davina" is.

en in de spar is het Calvé.

Pindakaas is in België inderdaad minder bekend. Zelfs in Delhaize staan er hoogstens permanent niet méér dan 4 potten in de rekken. Maar aan bovenstaande reacties te merken boeken we vooruitgang.

Brood? -> te weinig calorieen naar mate dat het vult (in my opinion)

ik moet RUUDless gelijk geven, zelf nog nooit pindakaas gegeten, en ken niemand die da al gedaan heeft.. :-)

vind ge da bijv in Colruyt in België? ik ga het anders wel eens proberen :D
Ah,ik krijg dan toch gelijk,dank u. Anyway,ik weet wel dat je dat overal hier in België ook vind,ik ken gewoon niemand die da eet en als ge dan naar een programma kijkt zoals expeditie robinson waar ook Nederlanders in meedoen komt die pindakaas wel altijd op de proppen. Pas op:ik vind er niets verkeerd aan of zo hé. Ik vind het gewoon grappig,meer niet. Niet kwaad bedoeld.;)

Duidelijk Calve pindakaas kopen... is wel calorie-rijk maar oa wel bijna 1/4 eiwit :P

Calvé is onder 'de pindakazen' idd een toppertje.
Wil je een pindakaas met een hoger % pinda's zonder enige bijgevoegde troep , mss enkel wat zeezout erbij => bioshop (persoonlijk ben ik hierin over het merk "Jori" heel tevreden)

^^ Calvé is inderdaad een zeer goed merk, maar toch eet ik liever de gezonde versie van de gezondheids winkel.

niets extra's toegevoegd, gewoon pinda's :)

Maar die moet je dan weer altijd mengen dus eet ik liever calvé

Die Jori is erg goed, gezond spul:thumbs:

Vind Calve overigens nog steeds de lekkerste. Kan dr wel van blijven snoepen:o

Terug
Naar boven