AndroidHealthClinic

Is dit een goed begin ?

thehes

Novice
Waardering
0
Hallo

Ik ben 17 jaar en weeg 65 KG en ben 1.75 lang .
Ben 2 maanden geleden begonnen met fitness met als doel een gespierder en gezonder lichaam te hebben . en ook het vet te verbranden op m n buik .
Ik ga 3x per week op Maandag woendag en zondag ( in de avonden ) van 19.00 tot 21.00 uur (soms eerder klaar )

omdat ik goed wil begginnen heb ik een paar vragen over m n voeding en schema .

Voeding : Ik ben wel begonnen met het erop te letten wat ik eet , zoals minder snack s , en meer gezondere dingen zoals boterhammen en fruit en salades enz . maar ik heb niet echt een voedingsschema( daar heb ik ook niet echt veel zin in ) ik probeer gewoon goed te eten , elke ontbijt zo n 5-6 boterhammen en tussen de middag ook brood en in de avond altijd warm eten en daarna gaan fitnessen , na het trainen eet ik niet zo veel , mischien soms wat brood of fruit en soms wel een beetje snack s .

Schema : Ik heb een schema va n m n fitness school gekregen , een fullbody schema die doe ik nu zo n 2 maanden , en ik vind het niet zwaar heb ook bijna nooit spierpijn met deze schema .

Ik doe van elke oefening setje van 3X15 keer
Dag 1 :

5 Min cardio
Bovenrug 3x15 15 KG ( op machine ) vertical
Bovenrug 3x15 15 KG ( op macine ) ( horizontal
Borst 3x15 15 KG ( pec-dec )
Borst 3x15 15 KG ( Chest presh )
Schouders 3x15 5KG ( front raise )
Biceps 3x15 5 KG ( dumbbell curch )
Triceps 3x15 10 KG ( triceps pull )
Bonvenbenen 3x15 15 KG ( incline leg )
Bovenbenen 3x15 15 KG ( seated leg c. )
Buik 3x15 ( crunch )
15-20 min cardio

Dag 2 :

5min cardio
Biceps 3x15 15KG ( machine )
Triceps 3x15 15KG ( Dipping machine )
Borst 3x15 15KG ( fly machine )
Bovenrug 3x15 15KG ( latt pull down )
Schouders , 3x15 5KG ( lateral raise )
bovenbenen 3x15 15KG ( leg extension )
bovenbenen 3x15 15KG ( standing leg )
onderrug 3x15 15KG ( hyperextensi )
buik 3x15 crunch
Buik 3x15 15KG ( machine )
15-20 min cardio

Dag 3 : Zelfde als dag 1

is dit een goede schema ? , en ik wil nu een zwaardere schema zal ik deze dan gewoon aanhouden alleen dan met meer gewichten ? of een andere soort schema nemen . Ik wil toch uiteindelijk meer op kracht gaan trainen dan op massa , maar vind allebij belangrijk .

Laatst bewerkt:
Tis een slecht schema. Bijna alleen met machines en je traint je benen niet serieus.
Ga eens aan de losse gewichten hangen, doe wat goede compound oefeningen en eet veel.
Zoek eens naar schema's als Bill Starr 5x5, mark rippetoe's starting strength routine. IMO zeer goede schema's voor kracht en massa, en nog makkelijk aan te passen naar je eigen smaak.

Na zo een paar maanden zou ik op 10-12 rep overstappen en dat nog een paar maand doen, daarna zou ik aan een split beginnen.

Probeer dan toch gewoon 5-6 maal per dag te eten. Dan werkt je verbranding sneller en nemen je spieren meer op.

je moet idd meer met losse gewichten gaan trainen

@flying fox waarom geen split ?
en 10 tot 12 reps om op stabilisatie te trainen en gevoel. direct zwaar gaan is niet nodig meer kans op blecures voor een beginner en minder contole over de oefening

• Topic Starter Topic Starter
Probeer dan toch gewoon 5-6 maal per dag te eten. Dan werkt je verbranding sneller en nemen je spieren meer op.

ok , en na het fitnessen en werken in de avond rond 21.30 heb ik ook best wel honger als ik dan bv warm eten ga eten , wordt dat dan omgezet in vet of geeft dat niet zo erg en is het beter voor je spieren ?

je moet idd meer met losse gewichten gaan trainen

@flying fox waarom geen split ?
en 10 tot 12 reps om op stabilisatie te trainen en gevoel. direct zwaar gaan is niet nodig meer kans op blecures voor een beginner en minder contole over de oefening
Ik zei toch niet "omg, kerel ben je gek? toch geen split zeker idioot!!!"
Ik vroeg gewoon waarom een split:p

IMO zijn lagere reps beter als beginner, omdat het makkelijker is je op een goede vorm te concenteren.

probeer smorgens gewoon de meeste cals naar binnen te krijgen en dat minderen namate de dag vorderd voor het slapen een bak kwark weg werken en je hebt geen honger meer

ok , en na het fitnessen en werken in de avond rond 21.30 heb ik ook best wel honger als ik dan bv warm eten ga eten , wordt dat dan omgezet in vet of geeft dat niet zo erg en is het beter voor je spieren ?
Ik ken er het fijne niet allemaal van, ik ben geen wetenschapper (ow ****, dat ben ik wel).
Iig: als je honger hebt moet je eten. Erger nog, als je veel honger hebt eet je te weinig.

Ik zei toch niet "omg, kerel ben je gek? toch geen split zeker idioot!!!"
Ik vroeg gewoon waarom een split:p

IMO zijn lagere reps beter als beginner, omdat het makkelijker is je op een goede vorm te concenteren.

mmmm ik zij waarom geen split ? vroeg ik aan jou

lagere reps met te weining gewicht heeft geen nut want je groeit er niet van omdat je spieren dan niet goed geprikkeld word en zwaar ook niet want dat kan zorgen voor een slechte uitvoering. gewoon 10 tot 12 hh voor een beginner is beter met niet te licht niet te zwaar gewicht om een goeie uitvoering te ontwikkelen en spiergroei

Het gaat er niet om wat je eet net voor het slapen gaan, het gaat er om wat je eet gedurende de hele dag. En na het trainen zou ik toch best wat snelle koolhydraten eten.

• Topic Starter Topic Starter
de reden dat ik iets zwaarder wil gaan trainen omdat ik deze gewichten best wel licht vind , en mischien zo doe , bij elke setje

bv Borst doe ik 3x15 15 kg , dat ik dan doe

1x15 15KG
1x15 20KG
1x15 25 KG

zou dit meer effectiever zijn ?

mmmm ik zij waarom geen split ? vroeg ik aan jou
Aha, maar ik heb nooit gezegd tegen een split te zijn, ik vroeg me gewoon af waarom Gysemans een split aanraadt.

lagere reps met te weining gewicht heeft geen nut want je groeit er niet van omdat je spieren dan niet goed geprikkeld word en zwaar ook niet want dat kan zorgen voor een slechte uitvoering. gewoon 10 tot 12 hh voor een beginner is beter met niet te licht niet te zwaar gewicht om een goeie uitvoering te ontwikkelen en spiergroei
Jij zegt dat zwaar met lage reps voor een slechte uitvoering zorgt. Ik zeg dat hoge reps voor een slechte uitvoering zorgt. Dit zou een hele discussie kunnen worden die ik zou verliezen. Dus laten we het houden op "kies gewoon het aantal reps waarbij je je goed bij voelt" :D

de reden dat ik iets zwaarder wil gaan trainen omdat ik deze gewichten best wel licht vind , en mischien zo doe , bij elke setje

1x15 15KG
1x15 20KG
1x15 25 KG

kies voor minder reps want nu train je meer op uithoudingsvermogen hou het anders tussen de 8 en 12 reps

vb
1x12x20
1x10x30
1x8x40

Aha, maar ik heb nooit gezegd tegen een split te zijn, ik vroeg me gewoon af waarom Gysemans een split aanraadt.

Jij zegt dat zwaar met lage reps voor een slechte uitvoering zorgt. Ik zeg dat hoge reps voor een slechte uitvoering zorgt. Dit zou een hele discussie kunnen worden die ik zou verliezen. Dus laten we het houden op "kies gewoon het aantal reps waarbij je je goed bij voelt" :D
tjah zo ieder zijn mening he ghehe :D lol hij moet zelf maar bepalen wat lekker voor hem aan voeld;)

1x15 15KG
1x15 20KG
1x15 25 KG

bekijk het maar zo, die 3*25 kilo is de effectieve set, die andere 2 sets maken je alleen maar moe voordat je aan je werkset begint en dat is niet effectief.

Gewoon iedere training je gewichten ietsies verhogen en supergoed op techniek letten. De eerste 4/6 weken moet je eigelnlijk alleen op techniek trainen. Rustige bewegingen, negatieve beweging (het laten zakken van het gewicht) 2 keer zo lang laten duren als de positieve.

Terug
Naar boven