XXL Nutrition

Is dit een goede training programma

bjorn1980

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
62kg
Geachte mede sporters,dit is men eerste trainingsschema dat ik in elkander knutsel.Graag had ik geweten wat ik kan verbeteren.Ik wil het gewoon goed aan pakken.Voor mij is dit wat allemaal nieuw maar na enkele maanden trainen heb ik de smaak te pakken en wil het echt goed aan pakken.Graag advies,raad,meningen over mijn schema

Deel 1 Borst en Biceps (maandag):
Borst: Bench-press: (1x10) + (1x8) + (4x6)
Incline bench-press: (4x8)
Fleyes: (3x10)
Cross-over: (3x10)

Biceps: Db biceps curl: (1x1O) + (4x8)
Cable biceps curl: (3x10)
Concentration curl: (3x10) (links + rechts)

Deel 2 Rug en Triceps (woensdag):
Rug: Breed optrekken: (4x8)
Seated rowing: (4x8)
Pull down behind neck: (3x10)
One arm rowing (cable): (3x10) (links + rechts)

Triceps: Small bench-press: (1x10) + (4x8)
Dipping: (3x10)
Triceps pull down: (3x10)

Deel 3 Schouders en Benen + Borst (vrijdag):
Schouders: Shoulder press: (1x10) + (4x8)
Upright rowing: (4x8)
Side laterol: (3x10)
DB press: (3x10)

Benen: Sqaut: (1x10) + (4x8)
Leg-extension: (3x10)
Leg-press: (3x10)
Surf raison: (3x10)

Borst: Licht press bench: (3x10)

Deel 4 (dag 4) eventueel full body (variatie zaterdag):

Telkens voor start training 10 minuten opwarming,roeien,fietsen,....
Bij iedere training onder rug + buik trainen toestellen vooraan (4x10 Rug) + (4x10 Buik)

haal je onderrug sowieso maar uit die toestellen en ga deadliften :). Pulldown behind neck doet niks extra's voor je behalve grotere risico's op blessures, beter trek je hem gewoon naar de borst. Het lijk tme vrij onverstandig om zaterdag full body te doen als je vrijdag al schouders, benen en borst hebt gedaan.

• Topic Starter Topic Starter
@BossRoss
Oke,dat was ik ook van plan om te beginnen deadliften.Oke mercikes voor de raad kwa pulldown behind neck.Zou je de zaterdag er uit laten of kan ik het anders aan pakken de zaterdag?Bedankt voor je mening Mvg bjorn

Neem liever een bestaand schema zoals 3x5 of 5x5.

Als ik jou was zou ik op zaterdag gewoon weer borst en biceps doen en vrijdag dan alleen schouders en benen. Vergeet trouwens niet te shruggen voor de rug. Kun je op schouder of rugdag doen, wat je zelf chillste vindt

- Bij de borstdag zou ik beginnen met incline en dan pas flat. volgens velen veel fijner.
- Bij biceps kan je de concentration curl afwisselen met bv. een preacher curl of spider curl etc.
- en zoals hier boven al is vermeld gewoon lat pully naar de borst toe trekken, je kan ook varieren met de grip.
- Rowen voor de rug zou ik altijd met dumbbells doen, veel zwaarder en fijner.
- Niet vergeten te deadliften zoals hier boven ook al is vermeld.
- Je mist een achterkant schouder oefening.
- Benen draai je nogal weinig oefeningen, probeer er bv een andere squat variant bij te doen. en nog een extra oefening voor hamstrings.
- Borst weglaten op vrijdag, wat heb je aan 3 setjes?
- Je mist ook nog kuiten?
- Het liefst geen gekke mixen van trainingsstijlen, daarmee schop je je eigen schema in de war. dus op dag 4 weer een split pakken.

Terug
Naar boven