Fitness Seller

Is dit een te laag volume voor fb?

killerbee

Competitive Bodybuilder
Waardering
22
Lengte
1m82
Massa
92kg
Wegens tijdsgebrek moet ik volgende week helaas weer overstappen naar een fb ipv split,
nu is m'n vraag ,is het volume te laag?

1)maandag:
-squat 4*20(reageer beter op hoge reps bij m'n benen)
-weighted chest dips(3*5)
-pulldown(4*5)
calve raises:3*20
bb curl 1* tot failure
puhdown 1*tot failure

2)woensdag:

-dl 3*5
-bp 3*5
-mp 2*5
-tbar row 4*5

3)vrijdag:

-squat 4*8-10
-incline bb bp 4*5
-bor 4*5
bb curl 2*tot failure
dips 2*tot failure
calve raises 3*20

Laatst bewerkt:
De verhouding tussen UB en LB zit behoorlijk fout.

EDIT: In een FB schema zou ik ook niet tot failure trainen.

beter op hoge reps.?

hmmm, gebruik je wel goeie vorm? ik zie dit excuus vaak bij mensen die claimen dat ze benen niet voelen op minder reps terwijl je ze nog niet eens een goeie parallel squat maken en dan nodeloos reps gaan toevoegen, ja dan voel je het op den duur wel.

Zou toch 1 dag wat lagere hh. nemen voor benen, 8-10 als je vind dat ze niet goed groeien bij lagere reps..
Vind het geen fout schema, maar ben dan wel benieuwt hoe zwaar je elke training gaat pakken en hoe je je vooruitgang denkt te maken?

Doe je squats dan breathing style, hiervan zullen je benen sowieso groeien of je nu hoge reps of lage nodig hebt..:D

Je kan eventueel het aantal setjes bij de meeste oefeningen wel nog wat verhogen, het hangt er beetje vanaf hoe zwaar je de huidige sets doet.

Probereen het eens zo een week of 2, moest het toch te weinig zijn of je voelt dat je meer kan, dan doe je gewoon meer sets.

Succes

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb hier en daar het aantal sets wat omhoog gegooid,normaal zou het nu beter moeten zijn.

Zou toch 1 dag wat lagere hh. nemen voor benen, 8-10 als je vind dat ze niet goed groeien bij lagere reps..
Vind het geen fout schema, maar ben dan wel benieuwt hoe zwaar je elke training gaat pakken en hoe je je vooruitgang denkt te maken?

Gewoon iedere training proberen gewicht te verhogen.

Waarom geen gewone bench press? Zou er ook chins insteken, en ipv bench dips echt gaan dippen. Schema valt wel mee toch.

EDIT: Is dan op zich zeker voldoende volume, maar enkel als je hard gaat op DL en squat, en ik heb mijn twijfel of je bij 4x 20 reppers wel het gewicht hoog genoeg houdt, dan lijkt het me zwaar afzien :).

Laatst bewerkt:
Waarom geen gewone bench press? Zou er ook chins insteken, en ipv bench dips echt gaan dippen. Schema valt wel mee toch.

EDIT: Is dan op zich zeker voldoende volume, maar enkel als je hard gaat op DL en squat, en ik heb mijn twijfel of je bij 4x 20 reppers wel het gewicht hoog genoeg houdt, dan lijkt het me zwaar afzien :).

Omdat ik de gewone bench echt een k*toefening vind:p

Ik vind het niet echt FB, maar 3x UB met 3 beenoefenigen erin.

Als je een HIT achtig programma wilt doen moet je liefst 1 set,maar maximaal 2 sets doen, waarvan de laatste tot spieruitputting. Dat voor elke oefening.
Alleen voor de armen en kuiten is niet goed genoeg.

De eerste 2 maanden 12 oefeningen voor het hele lichaam 3x per week.
De volgende 2 maanden 10 oefeningen voor het hele lichaam met 2 dagen rust elke keer.
Daarna 2 maanden 8 oefeningen voor het hele lichaam 2x per week.
Dan 7-9 dagen rust en daarna weer verder met 8 oefeingen 2x per week.

Mijn ervaring is dat als je de training begint 2 lichte warmup sets beter is dan geen, om de doorbloeding van de spier op gang te krijgen.

Ok dan doe ik volgende week dit schema.

Ik vind het niet echt FB, maar 3x UB met 3 beenoefenigen erin.

Hij doet squats, denk dat hij hiermee zijn benen wel voldoende traint als hij zwaar genoeg gaat. Het idee bij fullbody is een basis te hebben van grote compoundoefeningen in je schema, denk dat dit met squat en deadlift al zeker gelukt is.

chukki zei:

Hiermee bedoelde ik het type squats dat ook bij het squat n milk schema wordt gebruikt. (Type maar eens op google: breathing squat)
Je squat gewoon met een gewicht dat je normaal gezien maar 8 tot 12 herhalingen zou kunnen squaten, maar je doet er 20 mee, doordat als je enkele herhalingen hebt gedaan en je hebt moeite met het gewicht. Je dan bovenaan de beweging evengaat stoppen, ademhalen en dan terug enkele herhalingen, en zo herhalen tot je aan de 20 zit.

Nog een vraagje is het volume voor rug niet te laag?

Niet persé, je rug kan wel veel verdragen, dus op zich kan je idd wat meer volume nemen, maar dat moet je zelf een beetje ondervinden.

Terug
Naar boven