XXL Nutrition

is dit een veilig voedingsschema?

pearls

Novice
Waardering
0
Hey dames!

Ik ben 21, weeg 55, en ben 1,72 cm lang.
Ik heb een vraagje over mijn voeding. Ik lees veel dat jullie hoog in de eiwitten zitten. Zie hieronder.
Ik doe 5 a 6 keer krachttraining in de week. Daarnaast minimaal 3 keer in de week cardio van minimaal 30 min.

maaltijd 1. 85 gram brinta
250 gr. magere melk/water

maaltijd 2. 3 volkoren boterhammen met honing
1 appel

maaltijd 3. 100 gram rijst (gekookt)
200 gram groenten (gekookt)/rauwkost
100 gram koolvis
als deze maaltijd niet te combineren valt met mijn werkzaamheden dan neem ik:
3 volkoren boterhammen met honing
glas magere melk

maaltijd 4. 3 rijstewafels met honing
1 appel

maaltijd 5. 100 gram rijst (gekookt)
100 gram kipfilet
200 gram groenten

maaltijd 6. 4 rijstewafels met honing.

Ik zou graag willen weten wat jullie hier van vinden..en eventueel tips wat ik kan veranderen. Ik ben bang om aan te komen in vet!

Wel een beetje veel honing in je schema, steek er wat meer kip tussen en maaltijd 6 maak dat gewoon 500gr kwark :)

• Topic Starter Topic Starter
Ja inderdaad, ik had de grote twijfel bij die honing.
Maar 500 gram mage kwark? Is dat niet teveel eiwitten in een maaltijd?

wat is je doel ? wil je niet in vet aankomen omdat je vet bent of ?
Kortom...iets meer info.

Maaltijd 6(als dit je laatste van de dag is) sowieso vervangen door kwark voor je langzame eiwitten tijdens je slaap.
En maaltijd 3 is ook tamelijk vaag.. je neemt een goede maaltijd met koolvis, groenten en complexe carbs OF 3 boterhammen met honing ??? Zou eerder kiezen voor 100gr kalkoenfilet/kipfilet/paardenrookvlees.

de meeste van je maaltijden bevatten amper eiwitten
je zegt zelf bang te zijn vet aan te zetten en dan plaats je zo'n shitload aan honing in je schema?

Mijn vetpercentage was een paar weken geleden 18%.
Ik ben nu ongeveer 4 weken bezig met dit schema, en wil er ook meer eiwitten aan toevoegen.
Ik zou niet weten hoeveel!En in ieder geval i.p.v rijst in maaltijd 3 gewoon brood.

Ik ga het meteen veranderen!..
Ik heb nog een vraagje of de verdeling van de boterhammen juist is.. Ik heb wel regelmatig trek, maar dat zal ook vast wel aan de honing liggen.

Ik ga het meteen veranderen!..
Ik heb nog een vraagje of de verdeling van de boterhammen juist is.. Ik heb wel regelmatig trek, maar dat zal ook vast wel aan de honing liggen.

als je de sticky leest ;) dan is het optimaal om zo om de 2,5 uur a 3 uur te eten.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/begint-maken-goed-voedingsschema-68557/

Btw 18% voor een dame is heeel netjes dus ik zou niet erg bang zijn dat je vet gaat worden ;) Dit schreeuwt natuurlijk om pic maar ik zal niet zo onbeleefd zijn om er daadwerkelijk ook om te vragen :o:rolleyes:

haha dat is me duidelijk!dankjewel

ik zal nog foto's plaatsen..

haha dat is me duidelijk!dankjewel

Ik ben vandaag ook weer aan het puzzelen geweest hoor, onder meer aan de hand van sticky's en recepten van members :D Schroom niet te vragen maar kijk als eerst in de sticky's daar staat namelijk al een boel info die je in de basis verder kunnen helpen.

Nogmaals : Succes:)

Terug
Naar boven