XXL Nutrition

is dit schema goed voor mij?

AvD

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
60kg
Dag mensen, ik vroeg me af wat jullie vonden van mijn "schema". misschien krijg ik nog wat handige tips

ik kies van de 7 dagen er elke week minimaal 4 uit om te trainen. Als ik een dag train doe ik dat tussen 30 en 60 minuten. Hierbij doe ik vooral pull ups, push ups en dumbell curls. Ook maak ik gebruik van een buigstang en kettlebell.
De dumbells zijn er 2 van 5 kg, en de kettlebell is 8 kg.
ik ben 16 jaar. is ong. 4 uur trainen/week gewoon goed of zijn er betere manieren?

Heb je niet de mogelijkheid om naar de gym te gaan? Je oefeningen en materiaal zijn nogal beperkt..

• Topic Starter Topic Starter
Heb je niet de mogelijkheid om naar de gym te gaan? Je oefeningen en materiaal zijn nogal beperkt..

hmm ik KAN naar de gym maar vind thuis trainen zelf fijner denk ik.
misschien ga ik later naar de gym maar voorlopig wil ik graag thuis blijven trainen

Maakt het trouwens veel uit of je equipment & exercises een beetje beperkt zijn?
ik wissel vaak af in curls en push/pull-ups zodat ik meerdere spiergroepen train

Misschien moet je beginnen met een echt schema op te stellen. Hoeveel reps doe je, hoeveel sets? Blijft het enkel bij die 3 oefeningen? Skip je het onderlichaam? Is nogal vaag :)

Misschien moet je beginnen met een echt schema op te stellen. Hoeveel reps doe je, hoeveel sets? Blijft het enkel bij die 3 oefeningen? Skip je het onderlichaam? Is nogal vaag :)
dumbell curls meestal 3x20, opdrukken 40-60 keer, buigstang x50, optrekken 30-40 keer, de kettlebell gebruik ik vaak voor triceps, en een zelfbedachte oefening (trap 10x op en aflopen met kettlebell in handen) verder doe ik yoga achtige oefeningen voor mijn onderlichaam, bijvoorbeeld deze;

[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]
HipFlexorStretch.jpg

Deze dingen doe ik standaard 4 keer per week, en op dagen dat ik me goed voel ongeveer 2x zoveel. (meestal 2x per week) de dumbell curls verschillen nogal, maar vooral dingen als dit:

bicep-dumbbell-exercise.jpg
dumbbell-shoulder-exercise.jpg
dumbbell-floor-press.jpg

push ups en pull ups doe ik ook op erg veel manieren, ik zal dit niet allemaal vermelden anders staat het hier te vol met afbeeldingen ik hoop dat dit het iets duidelijker heeft gemaakt.

Gym is wel veel effectiever aangezien je materiaal toch wel heel beperkt is. Na een paar weken ben je er al uit gegroeid.

Gym is wel veel effectiever aangezien je materiaal toch wel heel beperkt is. Na een paar weken ben je er al uit gegroeid.

okee bedankt voor de tip, ik ga niet naar de gym omdat ik thuis hartstikke fijn vind

Misschien later een bezoekje aan de gym maar voorlopig niet

ik ben trouwens vergeten te zeggen dat ik net 1,5 maand "serieus" fitness dus vandaar de beperkte hoeveelheid materiaal (-:

AvD, ik zie dat je je nog niet goed hebt ingelezen op dit forum. Wil je trainen om spiermassa aan te komen?

Dan is het belangrijk dat je goed traint, maar ook zeker goed(en veel) eet. Lees dit forum even goed door, en dan vooral de topics bovenaan de fora (sticky's)

Is misschien ook wel handig als je de namen van oefeningen wat gaat leren :)

Jouw "yoga"-oefeningen zijn o.a. Plank en lunges. Op bodybuilding.com kan je bij de exercise finder heel wat oefeningen vinden. Wat ook handig is, je kan zien wat voor oefening het is, welke hoofdspier ze traint, welke andere spieren er ook nog bij te pas komen enz...

En luister maar naar Mijnheer, de stickies zijn een goed begin.

alles hangt af van je doelstelling

wil je wat bereiken zou ik wel meer kennis opdoen en er voor gaan, dat ga je thuis niet redden met wat je nu hebt.

AvD, ik zie dat je je nog niet goed hebt ingelezen op dit forum. Wil je trainen om spiermassa aan te komen? Dan is het belangrijk dat je goed traint, maar ook zeker goed(en veel) eet. Lees dit forum even goed door, en dan vooral de topics bovenaan de fora (sticky's)
bedankt voor de tip! ik zal het doen ---------- Toegevoegd om 15:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:42 ----------
Is misschien ook wel handig als je de namen van oefeningen wat gaat leren :) Jouw "yoga"-oefeningen zijn o.a. Plank en lunges. Op bodybuilding.com kan je bij de exercise finder heel wat oefeningen vinden. Wat ook handig is, je kan zien wat voor oefening het is, welke hoofdspier ze traint, welke andere spieren er ook nog bij te pas komen enz... En luister maar naar Mijnheer, de stickies zijn een goed begin.
dankjewel ---------- Toegevoegd om 15:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:43 ----------
alles hangt af van je doelstelling wil je wat bereiken zou ik wel meer kennis opdoen en er voor gaan, dat ga je thuis niet redden met wat je nu hebt.
mijn doelstelling is waarschijnlijk veel anders dan van de meeste op dit forum, ik wil niet zo'n lichaam:

Because-underwear-is-too-mainstream.jpg

nu denken velen van jullie vast "Waarom meld je je dan aan op dit forum?", nou dat is omdat ik behoorlijk weinig weet op het gebied van krachttraining en wel wat tips kan gebruiken. Maar ik wil gewoon gespierd zijn en niet voor de max gaan omdat ik dat simpelweg minder mooi vind. Daarom weet ik niet of ik het nodig heb om naar de gym te gaan of zoiets dergelijks, maar tips zijn altijd welkom! de tips die ik tot nu toe heb gekregen vond ik erg handig dus allemaal bedankt daarvoor!

Los van het feit dat je dat niet zo makkelijk bereikt (dat zijn profs die jarenlang keihard trainen en een apotheek in hun lichaam hebben aan stofjes die ze gebruiken om ze daarbij te helpen), denk ik dat het goed is als je eerst wat sticky's leest over hoe trainen werkt, wat de rol van voeding en rust is etc. etc. Dan kun je bewust aan trainen beginnen, scheelt je heel veel onzin, want je begint dan gelijk goed :thumbs:

Los van het feit dat je dat niet zo makkelijk bereikt (dat zijn profs die jarenlang keihard trainen en een apotheek in hun lichaam hebben aan stofjes die ze gebruiken om ze daarbij te helpen), denk ik dat het goed is als je eerst wat sticky's leest over hoe trainen werkt, wat de rol van voeding en rust is etc. etc. Dan kun je bewust aan trainen beginnen, scheelt je heel veel onzin, want je begint dan gelijk goed :thumbs:

joo bedankt!

Dan zoek je op Youtube Dumbell Full body en doe je dan 3x voor een ''basis'' voordat je naar de sportschool gaat;.

Maar ik wil gewoon gespierd zijn en niet voor de max gaan omdat ik dat simpelweg minder mooi vind.
Daarom weet ik niet of ik het nodig heb om naar de gym te gaan of zoiets dergelijks

Kerel, je wilt niet voor de max gaan en post vervolgens een foto van lazar Angelov als voorbeeld?
Dat is een beetje tegenstrijdig, zijn fysiek is 100% voor de max en voor velen niet weggelegd.
Daarnaast denk je het niet nodig te hebben om naar de gym te gaan en dit te bereiken met yoga oefeningen.

Ik denk dat het verstandig is om je even in te lezen want ik kan hier niet eens serieus op in gaan. :D

Kerel, je wilt niet voor de max gaan en post vervolgens een foto van lazar Angelov als voorbeeld?
Dat is een beetje tegenstrijdig, zijn fysiek is 100% voor de max en voor velen niet weggelegd.
Daarnaast denk je het niet nodig te hebben om naar de gym te gaan en dit te bereiken met yoga oefeningen.

Ik denk dat het verstandig is om je even in te lezen want ik kan hier niet eens serieus op in gaan. :D
Ja als voorbeeld wat hij niet wilt.

Kerel, je wilt niet voor de max gaan en post vervolgens een foto van lazar Angelov als voorbeeld? Dat is een beetje tegenstrijdig, zijn fysiek is 100% voor de max en voor velen niet weggelegd. Daarnaast denk je het niet nodig te hebben om naar de gym te gaan en dit te bereiken met yoga oefeningen. Ik denk dat het verstandig is om je even in te lezen want ik kan hier niet eens serieus op in gaan. :D

Yoga gedoe doe ik niet om gespierd te worden behalve dingen als plank maar dat is 1% van alles wat ik doe

Maar oke ik ben erachter gekomen dat je op dit forum heeel precies moet omschrijven wat je doet omdat sommigen anders meteen gekke dingen gaan denken...

bedankt voor alle tips! nu heb ik er wel genoeg om meer kennis over workouts en krachttraining op te doen. Bedankt allemaal !

dit topic mag dicht (als dat kan)

Terug
Naar boven