MuscleMeat

Is dit wel goed?

the fuzzman

Novice
Waardering
0
Hallo mensen

Ik ben pas bezig met fitnesse, ik doe dit in een fitnesseclub.
Dus met een trainer die een programma opstelt. Nu moet ik afvallen dus ik doe 15 min lopen, 15min fietsen, 15 min crosstoestel en daarna krachtoefeningen.
Nu ik hier veel lees en "wijzer" word ben ik gaan twijfelen aan het schema wat ik moet doen. Ik moet alleen maar mijn schouder, borst en armspieren trainen.
en ik doe dit 4-5 maal in de week. Is dit niet slecht dezelfde spiergroep elke dag te trainen. Nu ben ik 2 maal gewees en alles lukte op 1 oefening na, maar heb toch doorgeduwd met gevolg dat ik nu enorme pijn heb aan mijn rechterschouder. Dat terzijde, als ik terug ga fitnesse zou ik dan vragen om al mijn spiergroepen te trainen of is dit wel goed?

Jezus, lekkere fitness 'instructeur'!

Ik ben nog niet zo ervaren, maar wat hij je laat doen is echt slecht:

* Minstens 3 dagen rust om een spiergroep te laten groeien. Elke dag dezelfde spieren
trainen doet ze alles behalve laten groeien!
* Rug en Benen - de twee grootste spiergroepen.....niet trainen? Die instructeur drinkt zeker ook br33zahs tijdens de training?
* Zo lang cardioeen voor een krachttraining is ook niet optimaal; je hebt weinig energie over om echt hard te knallen. Cardioeen liever na de krachttraining en dan ook niet 45minuten per dag.
* Als je zo vaak per week en intens traint, moet je wel goed eten en nou denk ik niet dat je een optimaal voedingsschema hebt (van mezelf uitgaande toen ik net was begonnen)

Kortom, lees de stickies en - zoals je al zegt - blijf veel op deze site zoeken en lees; vermijdt die instructeur in ieder geval!!

Laatst bewerkt:
Jij bepaald je doel! Kom je voor krachttraining of juist om af te vallen? Bepaal dat eerst.

Cardio 15 minuten voor je krachttraining is goed. De rest erna.

Je zou zeker al je spiergroepen 1x per week moeten trainen. Meer progressie maak je als beginner met 2x per week.

Vraag je begeleider eens om onderbouwing van het gene wat hij je aanbied! als dit een verhaal is wat rammeld zou ik je adviseren om een andere sportschool te zoeken. Zeker in het begin is belangrijk om goede begeleiding te hebben.

Lees hier eens goed rond op het forum, erg veel interessante info.

wat jij doet is een zogenaamde full body schema hetgeen vaak aangeraden word voor beginner en dit is een goede manier om te beginnen gewoon maar dan zou ik er wel telkens 1 dag rust tussen de trainingen laten.en wat een eikel die instructeur, je moet meteen beginnen met alles te trainen dus buik en rug en benen ook anders krijg je later rare ontwikkelingen in je fysiek. lekker alleen je borst trainen en je rug niet weet je zeker dat je met een tijdje loopt als een voorover gebogen manke.
maar wat cardio betreft, tja ik zou t ook na de krachtraining doen. maar jij moet afvallen zeg je er zijn studies die bewijzen dat voor sommige doelen cardio voor krachtraining gunstig kan zijn. toch zou ik t na de krachtraining doen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik doe ook eerst mijn krachtoefeningen ( lat machine, delt machine, nog oefeningen waar je de zijkant van je borst mee traint) bij elke oefening doe ik 3 sets van 12 herhalingen met 30 kilo.
En na die krachtoefeningen ga ik dan lopen, fietsen en 15 min op het crosstoestel. Maar mijn doel is vooral om gewicht te verliezen ( 100kilo, 1.77m en nog maar 17 jaar) dus de trainer vroeg wat wil je alleen cardio of cardio en wat krachtoefeningen, dus ik heb beide genomen. normaal ging ik 2 dagen achterelkaar dan rustdag en dan 2 of 3 dagen achterelkaar. Maar ja nu ik al pijn en niet een beetje pijn heb aan mijn schouder zal dat wel even wachte worden.

als je krachtoefeningen doet moet je dat voor elke spiergroep doen anders krijg je later problemen.je moet je lichaam in balans houden he.dus geef die instructeur nu maar gewoon een trap onder zijn dikke hol

Oke, ik zal vragen of zij een ander schema wil opstellen waarbij ik ook mijn rug en mijn benen mee train. En dus ook bv de rug de maandag en de borst de dinsdag, zodat ik elke spiergroep een dag in de week train he.

Bedankt voor jullie reacties.

jimmy

huckfinn zei:
Jezus, lekkere fitness 'instructeur'!

Ik ben nog niet zo ervaren, maar wat hij je laat doen is echt slecht:

* Minstens 3 dagen rust om een spiergroep te laten groeien. Elke dag dezelfde spieren
trainen doet ze alles behalve laten groeien!
* Rug en Benen - de twee grootste spiergroepen.....niet trainen? Die instructeur drinkt zeker ook br33zahs tijdens de training?
* Zo lang cardioeen voor een krachttraining is ook niet optimaal; je hebt weinig energie over om echt hard te knallen. Cardioeen liever na de krachttraining en dan ook niet 45minuten per dag.
* Als je zo vaak per week en intens traint, moet je wel goed eten en nou denk ik niet dat je een optimaal voedingsschema hebt (van mezelf uitgaande toen ik net was begonnen)

Kortom, lees de stickies en - zoals je al zegt - blijf veel op deze site zoeken en lees; vermijdt die instructeur in ieder geval!!

Onzin, die fitness/instructeur ziet hem binnen komen, met een duidelijk overgewicht. Onze Fuzzman zal waarschijnlijk zijn doel hebben duidelijk gemaakt...net zoals hij dat bij ons deed, namelijk afvallen. Om af te vallen is het helemaal niet verkeerd. 3 dagen rust ??? :rolleyes: Kom op! Dat gaat voor de meesate hier op dit forum op...die duidelijk een ander doel hebben, namelijk spiermassa opbouwen. De gewichten die hij gebruikt zijn relatief laag en hij zal niet tot failure trainen. In dit geval zal krachttraining redelijk in combinatie met cardio kunnen.
Maar goed...als spiermassa je belang niet is Fuzzman, maar allereerst afvallen, luister dan toch voor deze ene keer maar eerst naar je instructeur. ;)
Voor spiermassa kom je maar hier op het forum kijken.

Laatst bewerkt:
qwert55 zei:
Onzin, die fitness/instructeur ziet hem binnen komen, met een duidelijk overgewicht. Onze Fuzzman zal waarschijnlijk zijn doel hebben duidelijk gemaakt...net zoals hij dat bij ons deed, namelijk afvallen. Om af te vallen is het helemaal niet verkeerd. 3 dagen rust ??? :rolleyes: Kom op! Dat gaat voor de meesate hier op dit forum op...die duidelijk een ander doel hebben, namelijk spiermassa opbouwen. De gewichten die hij gebruikt zijn relatief laag en hij zal niet tot failure trainen. In dit geval zal krachttraining redelijk in combinatie met cardio kunnen.
Maar goed...als spiermassa je belang niet is Fuzzman, maar allereerst afvallen, luister dan toch voor deze ene keer maar eerst naar je instructeur. ;)
Voor spiermassa kom je maar hier op het forum kijken.

inderdaad, lijkt me niet voor de volle 100% verkeerd, (behalve dan elke dag dezelfde oefeningen doen en belangrijke spiergroepen skippen -> dat kan zelfs in dit geval niet optimaal zijn)

het zal hier vast gaan om een 'startschema', oefeningen gewoon worden, veel reps, laag gewicht en belangrijker: oefeningen correct uitvoeren!
de eerste prioriteit zal hier liggen op vetverlies
dan is cardio het 'wondermiddel', en natuurlijk je voeding in de gaten houden, dit wil niet zeggen dat je meteen van de eene dag op de andere een strict voedingsschema moet gaan volgen want dat hou je als beginner toch niet vol (een feit dat sommigen hier wel eens vergeten)
wel je totale kcal in het oog houden en kijken naar de voedingswaarden van de dingen die je eet
zo kan je gaan opbouwen, zowel wat een strict voedingsschemaals training betreft, en dit wanneer spieropbouw je eerste prioriteit wordt

Laatst bewerkt:
the fuzzman zei:
Ik doe ook eerst mijn krachtoefeningen ( lat machine, delt machine, nog oefeningen waar je de zijkant van je borst mee traint) bij elke oefening doe ik 3 sets van 12 herhalingen met 30 kilo.
[even tussendoor]
Binnenkant/buitenkant borst trainen gaat niet. Je kan wel boven- of onderkant accentueren. Is 1 vd meest gestelde vragen hier: hoe train je binnenkant borst? ( :eek: ) Dus wou je het even meedelen. Zo heb je nog iets bijgeleerd :D
[/even tussendoor]

Ja ik bedoel zo die plaats tussen je borst en oksel.

Maar bedankt voor de reacties mensen en mijn spierpijn is al bijna weg. :)

Terug
Naar boven