Ontbreken van causaal verband? Jongen ben jij totaal hersenloos oid? Veel groter kan ik het causaal verband echt niet maken. Het zijn gewoon keiharde feiten, die linkse rakkers zoals jij maar moeilijk kunnen verdragen.
A...flame war!!

: Keiharde feiten in "ik heb teveel aan mijn crackpijp gezogen"-land dan...want met de realiteit heeft het niets te maken.
En ik heb precies in mijn post geduid waar het causaal verband ontbreekt...dat heeft niets te maken met opvattingen, maar met simpelweg de regels van causaliteit. Daar kan je, net als je tegen realiteit bent, ook tegen zijn....neemt niet weg dat het gewoon een vaststaand feit is.
Ach man. Afrika is altijd al één grote ellende geweest. Toen de blanken vertrokken werd het alleen maar erger. Ik moet je hopelijk niet aan Mugabe herinneren? Dat is maar één voorbeeldje van hoe de zwarten het 'beter' doen zonder de aanwezigheid van blanken.
Ten eerste bestaat Afrika uit heel wat landen meer dan Zimbabwe. Dus leuk dat je met Mugabe aankomt...
Ten tweede weet je dat je het over Zimbabwe hebt toch? Ben je bekend met de geschiedenis van Zimbabwe en de onafhankelijkheid van dat land? Blijkbaar niet anders zou je dit voorbeeld niet noemen. Maar ik wil graag de discussie met je aangaan omtrent Zimbabwe specifiek hoor...
De hele shit waarin Arika NU nog zit hebben ze gewoon aan zichzelf te danken. Wij gaan hun daar niet helpen met elkaar af te schieten en te verkrachten,
Niet? We leveren wapens, geven politieke steun en hebben in onze voor geschiedenis de basis waaruit deze conflicten zijn voortgekomen gelegd door het lukraak per lineaal (en ja..DAT is echt waar) indelen van landen ongeacht raciale, etnische verschillen.
Wederom dus een blijk van gebrek aan inzicht.
Wij houden hun daar niet tegen om een economie op te bouwen, wij houden het onderwijs er niet tegen. Het is HUN fout als het nu nog mis gaat. Jammer dat jij oogkleppen op hebt en daarom de realiteit niet meer onder ogen kan zien.
Sorry maar wedrom een gebrek aan inzicht van hier tot de maan...
We houden dat dus wel tegen, we stellen de markten vast, we gebruiken subsidies om onze eigen producten goedkoper te laten worden, we dwingen lagere grondstofprijzen af, behouden in veel landen exploitatierechten en stimuleren in veel landen sociale onrust en strijd zodat er geen stabiliteit kan ontstaan.
Het is gewoon een hopeloos volkje dat geen rotte cent meer moet krijgen.
.....
Vraagje...je snapt dat het niet om een "volkje" gaat toch? Je snapt dat het heel veel verschillende volken zijn toch? Je snapt dat Afrika GEEN land is toch? Je snapt dat het om een veelheid aan landen gaat toch?
Niets fail want ik had het over blanken die wel degelijk al dood zijn, zoals die schurk Leopold, die inderdaad daar lelijk heeft huisgehouden. Maar verder hebben "wij", als huidige generatie 0,0 te maken met wat onze voorouders hebben uitgespookt.
En ja...je kan dus nog dieper zinken. Naast 0 kennis over het onderwerp waar je over spreekt kan je dus blijkbaar ook niet rekenen. Exploitatie is nooit gestopt en de meeste kolonies zijn pas in de jaren 70-90 onafhankelijk geworden. Die mensen die toen de regie voerden leven nog.
Als je Leopold bedoeld dan moet je dat erbij zegggen...want dan noem je 1 van de vele, vele verantwoordelijken. En dan heb je hte ook nog alleen maar over Congo....een buitengewoon klein deel in het hele, hele grote continent.
Alleen een linkse slappeling zal zichzelf daar nu nog de schuld van geven. Een soort minderwaardigheidscomplex dat ze zichzelf aanmeten omdat ze blank zijn. Ik kots op dat soort mensen.
Jij noemt dat schuldgevoel en minderwaardigheidscomplex...ik noem dat verantwoordelijkheid nemen en solidair zijn met mede mensen. Het is maar hoe je het bekijkt:
vanuit een zeer egocentrisch, walgelijke, en zeer kortzichtige ikke-ikke-ikke mentaliteit of met realiteitszin.
Want iedereen met een klein beetje verstand snapt dat de ontwikkeling van het
continent Afrika alleen maar in ons voordeel zal werken. Niet in de laatste plaats omdat daar de koopkracht zal toenemen en dus zal resulteren in een toename aan afzetmarkten en internationale handel, maar ook omdat er dan simpelweg minder problemen zijn met migranten legaal of illegaal en minder geld nodig is voor repressie of dure maatregelen om ze buiten de deur te houden.
Maar blijf lekker in je ivoren toren zitten...en denken dat je de grenzen KAN sluiten en alles buiten de deur kan houden
De Duitsers zullen het graag horen, smerig mannetje ben jij!
Ik zal het ze ook graag vertellen...
Als je een vernietigingsoorlog start ben je gewoon verantwoordelijk...ookal verander je later van politieke kleur.
Net als dat je als dader van een misdrijf verantwoordelijk blijft voor de gevolgen ervan ookal heb je opeens spijt....en ookal zijn er jaren verstreken.
Jij kan dat smerig vinden...maar eigenlijk zegt dat meer over jou dan over mij.
Zij worden vooral rijk van ons... Nu ja, hun dictators worden rijk en buiten
hun eigen volk uit.
Goh, wat een backpaddeling...
Dus het is
NIET hun eigen schuld....maar de schuld van de dictators.
Bewijs dat eens? Jezus. Hoeveel bewijs wil jij nog? Ze maken elkaar af, ze blijven de beerput van de wereld. Waar andere achterlopende landen nog een beetje progressie boeken (of veel zoals China) blijft dat land gewoon stilstaan.
Ah...je begrijpt het dus echt niet....
Nogmaals: Afrika is een continent en geen land
En China? Wil je werkelijk China betrekken in deze vergelijking? Een land dat nooit gekolonialiseerd is?
Wat zeg ik? Ze gaan er nog op achteruit. Maar wacht, dat is natuurlijk allemaal de schuld van Europa
Grotendeels ja.
Ik voel me juist totaal niet schuldig. Ik lach met mensen (zoals beginnerbb en jij) die dat gevoel wel hebben.
Je lacht " erom" als je lacht "met' mensen dan betekend dat wat anders.
Heb ik een gevoelige snaar geraakt jongen?

...je snapt hetw erkelijk niet he? Wat stelt die smilie voor en wat zou ik er dus mee bedoelen?